Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tyhmistynyt, miten kuntoon?

Vierailija
25.01.2019 |

Sanavarasto huonontunut, ei jaksa opiskella pääsykokeisiin, ei malta perehtyä asioihin, ei malta hahmottaa, en lue edes enää asiakirjoja. Tuntuu että aivot ovat kokoajan vain näyttävät suoraa viivaa. 90v mummoni on paljon skarpimpi kuin minä 27v.

Aivan valtava aivo lihasheikkoutta.

Lähimuisti on aivan onneton, hajamielisyys täysin huipussa.

Olen terve, käynyt tutkimuissa, kaikki hyvin paitsi tämä aivojen pohjaton "laiskuus", lääkäri heitti diagnoosiksi lievä ADD eikä sekään ollut varma. Olen kyllä ahkera ja tykkään tehdä kaikkea, olen heti mukana jos joku pyytää lenkille.

Elämä on jäänyt paikoilleen ja tämä aivolaiskuus estää minua tekemästä kaikkea, on vain pahentunut iän kanssa.

Onko teillä vinkkejä? Multa loppunut jo mielikuvitus, en tiedä enää miten saisin itsestäni paremman.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap huomatte varmaan ajatuksenkatko ensimmäisessä tekstissä. En osaa enää kirjoittaa.

Vierailija
2/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö jotain terveellustä, nuku 8h ja vähennä energiajuoman ja pizzan syöntiä. Ulkoile!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ääripäät: virikkeettömyys tai toisaalta liika virikkeiden määrä.

Jos elämä on tylsää, tapahtumatonta ja tasapaksua niin aivot "laiskistuvat" tuohon rytmiin. Tähän voisi auttaa jonkinlainen aivojumppa, vaikka sitten väkisin: yritä sinnikkäästi opiskella jotain. Aluksi niin pienissä paloissa kuin jaksat keskittyä.

Jos taas olet esim. somen pommitettavana, alat helposti odottaa nopeasti vaihtuvia virikkeitä ja "dopamiinishotteja" mikä vie pitkäjänteisyyden lähelle nollaa.

Vierailija
4/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa (kun keskittymiskyky pätkäisi, heh): tajusin jossain vaiheessa pari vuotta sitten etten enää osannut laskea päässä sellaisia asioita jotka menivät ennen leikiten. Aloin harjoitella sitä laskeskelemalla ja arvioimalla numeroita ja kyllähän aivot sieltä lähtivät liikkeelle. Sopiva määrä virikkeitä ja haasteita voi siis auttaa.

Toki tuo mahdollinen lievä ADD vaikuttaa varmasti jotenkin.

Vierailija
5/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap elän todella tervellisesti ja elämänhallinta hyvä, silti olen vuosia yrittänyt tuloksetta harjoitella. Käyn kuntosalilla ja siitäkään ei tuu mitään kun aivolaiskuus iskee sinnekkin. Käskee lihaksia olla tekemättä kunnolla sen työn.

Kaikki jää ikäkuin viivan alle, jos ylittäisin tätä viiva niin elämäni paranisi kertaheitolla.

Vierailija
6/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla aivot toiminut ennen paremmin ? Mulla auttoi b-vitamiinit ja elämäntapojen parantaminen. Terveellisyys voi olla kuviteltua ja oikeasti syöt yksipuolisesti tms. Sitä on niin monenlaisia dieettejä ja ruokailunäkemyksiä nykyään. Aivoja pitää myös jumpata muuten tylsistyy.

7/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanavaraston ja keskittymiskyvyn parantamiseksi kannattaa lainata kirjastosta novellikokoelmia. Jos ei pysty keskittymään romaanien tai tietokirjojen lukemiseen, mutta tykkää tarinoista, novellit ovat hyvä vaihtoehto. Lukeminen harjoittaa juuri noita taitoja, joissa olet "tyhmentynyt".

Vierailija
8/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut täsmälleen saman ja syyttävä sormi osoittaa itseäni ja omaa huomaamatonta, mutta pakonomaista somen ja netin selaamista puhelimella aivan joka välissä. Pienikin tylsä tai toimeton hetki täyttyy netin loppumattoman informaatiovirran pläräämisestä. Ja tosiaankin vain pläräämisestä - instagramissa katson nopeasti kuvat, en lue kuvausta tai kommenteja, uutiset luen monta kertaa päivässä, mutta vain otsikkotasolla, kun keskittyminen ei riitä koko artikkelin lukemiseen jne. Puhelin on ensimmäinen asia, jonka kaivan aamulla esiin ja viimeinen, mitä hipelöin illalla. Olen totuttanut aivoni valtavaan informaatio- ja virikkeiden tulvaan. 

Olen yrittänyt treenata keskittymistä viime aikona vähentämällä puhelimen käyttöä, en enää käytä puhelinta makuuhuoneessa, uutiset luen koneelta, instaa saa selata vain lounastauolla jne. Olen myös alkanut kuunnella äänikirjoja. Kuuntelemisen aikana pitää keskittyä kuuntelemaan, enkä saa käyttää älylaitetta muuhun samaan aikaan. 

Ja olen myös huomannut, että täällä vauvapalstalla roikkuminen on tyhmentänyt minua...

Vierailija
9/9 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on toivoa jos tuo ei liity epilepsiaan.

Ei mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä