Talo rakenteilla ja suunnittelen salaa avioeroa. Miten jaksan loppuun asti?
Tiedän: Olen paska ja ansaitsisin kuolla, mutta minkäs teet kun rakkaus vain kuoli pois? Mies siis rakentaa meille taloa. Arvioitu valmistuminen on loppuvuodesta vasta. :( En haluaisi vielä eroa, koska haluan että talo on erotessa valmis ja sisustettu jolloin siitä saa parhaan hinnan. En halua erota tyhjin käsin, se ei käy päinsä. Ukolle ei kyllä puhu vielä mitään, että jaksaa touhuta taloa.
Kauheen raskasta vaan keksiä tekosyitä, kun ei halua koskettelua/läheisyyttä ja muutenkin haluan viettää aikaa omissa oloissani. Onneksi ukko on aika paljon illat ja viikonloput kiinni työmaalla ja itsekin väsynyt.
Onko kukaan muu ollut tällaisessa tilanteessa?
Kommentit (30)
Etkö tiennyt urakkaa aloittaessanne, että välinne ovat huonot? Kuulostaa todella pahalta.
En ota kantaa pitäisikö teidän erota vai ei, mutta mieti hiukan sitä, että jos teet niinkuin suunnittelet, niin sinä olet ehtinyt käsitellä omassa mielessäsi eron tn. täysin valmiiksi, mutta miehelle se tulee täysin yllätyksenä. Ja jos vielä talon valmistuttua alat ajamaan käytännön toimia heti ilmoituksesi jälkeen olette henkisesti täysin eri paikoissa, ei mies voi olla yhtään valmistautunut asiaan, joten saat tn asian silmillesi.
Jos kyseessä on vain rakkauden kuoleminen, voisi olla nyt paikka miettiä alkuun että mikä sen tappoi, ja voisiko sen palauttamiseksi tehdä jotain. Jos ei voi, ottaisin itse samassa tilanteessa kuitenkin asian esille, silläkin uhalla, että se tulee shokkina miehelle ja/tai viivästyttää talon valmistumista.
Ja tuo, että 'mies rakentaa teille taloa', nyt herätys nainen, sä liityt siihen mukaan ja heti. Kävi tulevaisuudessa miten tahansa, niin rakennatte sen talon reilusti yhdessä valmiiksi. Emmäosaa ei ole mikään selitys, eikä emmähalua, sä olet saamassa siitä etua jonka haluat, tee jotain konkreettista sen eteen. Kaikki me opetellaan asioita ennenkuin osataan.
Mä katon tän loppuun asti loppuun asti loppuun asti jooo.
Miksi et kertoisi asiaa nyt heti. Sitten mietitte yhdessä jatkon. Ei ole takuita siitä, että valmiista talosta sais paremman hinnan, moni haluaa kuitenkin valita itse esim päällystysmateriaalit ja koneet. Talon sijainti on ratkaiseva.
Haaveet kaatuivat.. kirjoitti:
Tiedän: Olen paska ja ansaitsisin kuolla, mutta minkäs teet kun rakkaus vain kuoli pois? Mies siis rakentaa meille taloa. Arvioitu valmistuminen on loppuvuodesta vasta. :( En haluaisi vielä eroa, koska haluan että talo on erotessa valmis ja sisustettu jolloin siitä saa parhaan hinnan. En halua erota tyhjin käsin, se ei käy päinsä. Ukolle ei kyllä puhu vielä mitään, että jaksaa touhuta taloa.
Kauheen raskasta vaan keksiä tekosyitä, kun ei halua koskettelua/läheisyyttä ja muutenkin haluan viettää aikaa omissa oloissani. Onneksi ukko on aika paljon illat ja viikonloput kiinni työmaalla ja itsekin väsynyt.
Niinkuin itse sen sanoit, olet todellakin aivan kamala ihminen. Vaikutat hyvin laskelmoivalta ja kylmältä. Kaltaistesi vuoksi/kohdalla tosiaan toivoisin, että karman laki olisi totta. Jos haluaisit toimia oikein, niin kertoisit miehellesi ajatuksistasi. Voisitte sitten yhdessä miettiä miten asiat hoidatte.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiennyt urakkaa aloittaessanne, että välinne ovat huonot? Kuulostaa todella pahalta.
Olis joutunut lähteen tyhjin käsin. Nyt tuler ukolta vuoden työpanos jaettavaksi.
Ei herranen aika. Tee se mitä mielestäsi ansaitset.
Todellakin jätät nyt heti (tai jos ehkä haluat jatkaa suhdetta, yritä korjata tilanne yhdessä miehen kanssa). Hirveän traumatisoivaa miehellesi jos hän tajuaa vuoden jälkeen, että koko edellinen vuosi on ollut pelkkää valetta ja kieroilua - ja vain RAHAN vuoksi?! Jos siihen asti odotat, olet pahimmanlaatuinen hyväksikäyttäjä. Tuhoat sillä miehen kyvyn luottaa ihmisiin ja lisäksi olet sitten tuhlannut kokonaisen vuoden hänen elämästään.
Toimi oikein! En itse mistään hinnasta toteuttaisi noin julmaa suunnitelmaa :(
Haaveet kaatuivat.. kirjoitti:
Varaudu siihen, että joudut odottamaan huomattavasti pidempään. Talon myyminen ennen lopputarkastusta on todella vaikeaa ja lopputarkastuksen voi pitää vasta sitten, kun kaikki (siis aivan kaikki pihatyöt, autotallit ym.) on valmista.
Hei.
Parisuhteen luottamus koskee erityisesti niitä asioita, jotka jätetään kertomatta. Sillä, ettet ota asiaa puheeksi sahaat sekä omaa että kumppanisi oksaa. Pyrit ehkä suojelemaan itseäsi tai häntä, mutta oikeasti et suojele.
En myöskään ihan lauseena usko rakkauden kuolemiseen. Se herättää kysymyksen, mistä oikeastaan on kyse? Mitä tunteita tähän liittyy? Oletko pettynyt tai vihainen? Onko miehen rakentamiseen käyttämänsä aika saanut sinut tuntemaan tietynlasita mustasukkaisuutta, hän ei huomioikaan sinua tai panosta parisuhteeseen kun rakentaminen vie kaiken? Jos on kyse tämän tapaisista vuorovaikutusasioista, ne ovat hyvin yleisiä ja niihin voi vaikuttaa, jos molemmat sitoutuvat. Menettäisitkö mitään, jos lähtisitte pariterapissa pohtimaan jatkamisen edellytyksiä ja puhuisitte asioista ihan aidosti?
Viestisi perusteella vaikuttaa siltä että sinua kiinnostaa lähinnä raha ja materia. Auttaisiko jos ajattelet talosta saatavaa parempaa hintaa samalla kun leikit rakastavaa vaimoa miehellesi?
Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Takennusprojekti nyt jäihin ja ero+ velat puoliksi.
Jos tää ei oo provo niin sitten ei ole mikään
Vierailija kirjoitti:
Todellakin jätät nyt heti (tai jos ehkä haluat jatkaa suhdetta, yritä korjata tilanne yhdessä miehen kanssa). Hirveän traumatisoivaa miehellesi jos hän tajuaa vuoden jälkeen, että koko edellinen vuosi on ollut pelkkää valetta ja kieroilua - ja vain RAHAN vuoksi?! Jos siihen asti odotat, olet pahimmanlaatuinen hyväksikäyttäjä. Tuhoat sillä miehen kyvyn luottaa ihmisiin ja lisäksi olet sitten tuhlannut kokonaisen vuoden hänen elämästään.
Toimi oikein! En itse mistään hinnasta toteuttaisi noin julmaa suunnitelmaa :(
Aivan! Tuolla kieroilulla varmistaa kyllä riitaisen eron ja ikävät juorut. Jos teillä on lapsia, niin voit varautua myös siihen, että myös heidän asiansa tulee riitelyyn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa pitäisikö teidän erota vai ei, mutta mieti hiukan sitä, että jos teet niinkuin suunnittelet, niin sinä olet ehtinyt käsitellä omassa mielessäsi eron tn. täysin valmiiksi, mutta miehelle se tulee täysin yllätyksenä. Ja jos vielä talon valmistuttua alat ajamaan käytännön toimia heti ilmoituksesi jälkeen olette henkisesti täysin eri paikoissa, ei mies voi olla yhtään valmistautunut asiaan, joten saat tn asian silmillesi.
Jos kyseessä on vain rakkauden kuoleminen, voisi olla nyt paikka miettiä alkuun että mikä sen tappoi, ja voisiko sen palauttamiseksi tehdä jotain. Jos ei voi, ottaisin itse samassa tilanteessa kuitenkin asian esille, silläkin uhalla, että se tulee shokkina miehelle ja/tai viivästyttää talon valmistumista.
Ja tuo, että 'mies rakentaa teille taloa', nyt herätys nainen, sä liityt siihen mukaan ja heti. Kävi tulevaisuudessa miten tahansa, niin rakennatte sen talon reilusti yhdessä valmiiksi. Emmäosaa ei ole mikään selitys, eikä emmähalua, sä olet saamassa siitä etua jonka haluat, tee jotain konkreettista sen eteen. Kaikki me opetellaan asioita ennenkuin osataan.
Tämä on erittäin pahaa pettämistä miestäsi kohtaan ja voi vaikuttaa hänen tuleviin naissuhteisiinsa. Olisiko hyvä hakea keskusteluapua ja neuvoa vaikka perhetyöntekijältä?
Joo, mun vanhemmat oli melkein 20 vuotta sit samankaltaisessa tilanteessa. Talonrakennus kesken, lamasta nousu, kolme lasta josta yksi vakavasti sairas ja kuoli sairauteensa lopulta. Äiti oli väsynyt ja isä oli väsynyt. Äiti kai koki kovaa yksinäisyyttä ja happi loppui kesken vaikeuksien takia niin haki eroa vähän ennenkun taloon piti muuttaa. Isä asui sitten pojan kanssa hetken talossa ja kuihtui ja harmaantui viikoissa. Oli rankkaa koko perheelle mutta eri toten isälle joka aina teki kovasti töitä perheensä eteen, pitihän talosta tulla koko perheen koti. Tappoi sitten itsensä siellä kun ei jaksanut. Kova paikka menettää kaikki minkä vuoksi on vuosia tehnyt töitä.
Jälkeenpäin mutsi on sanonut että ottais koska tahansa isän takaisin, tiedän että oli elämänsä rakkaus. Silloin vaan oli vaikeaa mutta kyllä siitä olisi selvitty.
Miksi koet että teidän rakkaus on kuollut? Eikö sitä voisi viritellä takaisin? Onko joku muu kuvioissa?
Talonrakennus on ihmiselle yksi kovimmista stressistä, sitä on verrattu kuolemaan ja avioeroon ja on Yleistä että se verottaa suhdetta. Miettisin sinuna kuitenkin vielä mitä ITSE voisin tehdä suhteen eteen. Jos susta tuntuu että mies pistää rakentamisen kaiken edelle (tottakai pistää koska koti on tärkeä) niin pyydä aikaa myös teille ja lähde itsekin rakentamaan. Mies osoittaa rakkautta käytännön teoilla ja kodin rakentaminen on ehkä suurin rakkauden osoitus, oletko muistanut kertoa arvostavasi? Sinulla on hyvä mies.
Toivon että selviätte.
Eri syystä olen joskus joutunut odottamaan, että erolle olisi parempi aika. Puolisolla oli tuolloin sellainen elämäntilanne, että en olisi voinut jättää häntä siihen yksin. Olihan se pitkä aika, puolisen vuotta vain odottaa ja esittää, että kaikki on kunnossa.