Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvainen liha, juusto ja voi on laihduttajan ruokaa

Vierailija
24.01.2019 |

Eikä suinkaan keinotekoiset teolliset mukaravinnot. Painonhallinnassa kyse ei suinkaan ole kaloreista, vaan ruuan sisällöstä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasva polttaa rasvaa. Tuttava käytti koko elämän light tuotteita. Aina ylipainoinen. Söi eineksiä ja karkkia. Syöpä vei lopulta.

Light = syöpä ja käytöshäiriöt

t. useat tutkimukset

Vierailija
22/28 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vegaani, kasvissyöjä ja viimeiseksi ennen nykyistä ruokavaliotani syönyt ravintosuositusten mukaisesti ja kaikista aikaisemmista ruokavalioista tulin kipeäksi. Vegaanina ja kasvissyöjänä ollessani söin paljon kasviksia ja hedelmiä, kauraa ja täysjyväviljaa. Proteiinin lähteinä käytin soijaa, pähkinöitä, sieniproteiinia ja kasvissyöjäksi siirryttyäni myös maitotuotteita. Ja söin tietenkin lisäravinteita, joita vegaaneille ja kasvissyöjille suositellaan. Kun en pysynyt terveevä kasvissyöjäravinnollakaan, minun täytyi tehdä itselleni raskas päätös ja aloittaa syömään ravitsemussuositusten mukaisesti. Tuolloin lautasellani oli aina paljon kasviksia, vihanneksia, kämemmenen koon verran lihaa per ateria, täysjyväviljatuotteita ja hedelmiä välipalaksi. Söin muutoin todella terveellisesti, mutta lauantaisin oli karkkipäivä ja joskus viikolla saatoin syödä yhden suklaapatukan per päivä. Tähän haluan vielä lisätä, että olen ollut aina normaalipainoinen.

Minulla todettiin raudanpuute anemia yli vuosi sitten. Minulla oli vaikeuksia hengittää ja lihaksiani särki, kun yritin harrastaa liikuntaa. Sosiaaliset tilanteet olivat ylitsepääsemättömiä. Jopa kaupassakäynti oli ahdistavaa, kun kassalla olevaan piti ottaa katsekontakti ja sanoa hänelle "hei". Elämä tuntui muutenkin turhalta ja liian vaikealta, en odottanut tulevaisuudelta mitään. Myös minun polvet olivat kipeät, sääriluita ja niveliä särki. Ikeneni vuosivat verta lievästi useimmiten ja joskus ikeniä pakotti niin, että teki mieli repiä hampaat irti. Kädet olivat aina talvisin niin kuivat, että iho halkeili vaikka rasvasin käsiä koko ajan. Toissa talvena jouduin kortisonivoidekuurille, koska tilanne pääsi todella pahaksi.

Kävin rautainfuusiossa HUS:in sisätautien osastolla vuosi sitten syksyllä ja toisen kerran joulukuussa. Ja minulta otettiin monia eri verikokeita, mutta syytä anemiaan ei koskaan löytynyt. Nyt käyn neljän kuukauden välein verikoekontrollissa. Toistaiseksi kaikki hyvin.

Sen jälkeen, kun minulla oli todettu anemia, päätin vaihtaa ruokavaliota ja päädyin kokeilemaan ketogeenistä ruokavaliota. Ja kokeilu jatkuu edelleen, olen enemmän ja enemmän nyt syönyt lihapainoitteisesti, että kohta taidan olla enemmän lihansyöjä kuin keto.

Kaikki aikaisemmin mainitsemani terveysongelmat ovat nyt tiessään, paitsi polvia särkee vielä joskus, mutta se on todella lievää. Ehkä kehoni tarvitsee enemmän aikaa parantaa polveni kuin muut osat minussa. Ja viime talvena käytin käsirasvaa vain kaksi kertaa.

Syön reippaasti yli 2000 kaloria päivässä ja olen edelleen normaalipainoinen.

Itseni kohdalla vaikuttaa siltä, että tämä liharuokavalio sopii minulle parhaiten. Ja niin kauan kuin pysyn sen turvin terveenä ja voin hyvin, jatkan samaan malliin.

Kokemusteni perusteella, jokaisen kannattaa perustaa oma ruokavalio oman kehon palautteeseen. Se on älykäs organismi. Jos jokin ruoka ei sinulle sovi, niin keho sen kertoo. Ja oman kehon viestien avulla tiedät myös, mikä sinulle on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen nyt vaan kaloritkin vaikuttaa. Jos vedät päivittäin 10 000 kcal pekonia niin varmasti lihoat.

Vierailija
24/28 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että kukaan edes pystyy syömään pekonia 10 000:nnen kalorin verran päivässä. Itseltäni kylläkin painoa lähti 5 kg, vaikka ei olisi tarvinnut, koska normaalipainoinen olin ja olen edelleen, kun syön melkeinpä pelkkää rasvaista lihaa, voita, juustoa reippaasti yli 2000 kaloria päivässä. Joinakin päivinä syön 3000:nnen kalorin edestä.

Vierailija
25/28 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä sitten lihoin enkä laihtunut, kun söin lähinnä rasvaa? Kun aloin syödä suositusten mukaan, laskea kaloreita ja liikkua, laihduin vuodessa 25 kiloa.

Vierailija
26/28 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin laihtua, kun lopetin kahvin juonnin ja aloin nukkua kunnolla. Sitten katosi naposteluhimot ja jaksoi alkaa liikkumaan.

Vierailija
27/28 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön vain nälkääni ja silloinkaan en ähkyyn asti. Lisättyä sokeria en syö ollenkaan, koska sitä ei ihmiskeho mihinkään tarvitse (hedelmiä en karsasta). Ihannepainossa.

Vierailija
28/28 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, että miksi joku lihoo rasvaa syömällä, mutta voisi kuvitella, että siinäkin liika on liikaa ja eihän rasvassa niin paljon proteiinia ole. Pelkkä rasva ilman proteiinia ei ole oikeasti edes terveellistä, koska lihankin proteiinissa on välttämättömiä ravintoaineita, joita ihminen tarvitsee. Mutta ihminen tarvitsee myös rasvaa.

Voisin kuvitella niin, että eri ihmisillä toimii eri ruokavaliot oikeasti siitä syystä, että olemme erilaisia ja eri elämän vaiheissa. Esimerkiksi henkilön perimä vanhemmilta, isovanhemmilta ja esi-isiltä. Jopa äidin syömät ruoat raskausaikana vaikuttavat vauvan DNA:han, joka puolestaan voi vaikuttaa esimerkiksi tiettyjen ruoka-aineiden sietokykyyn.

Nuorempien ihmisten kehot ovat tehokkaampia käsittelemään huonolaatuista ravintoa ilman kummempia sivuoireita, kun taas vanhetessa kroppa ei enää toimi samalla tavalla ja aineenvaihduntakin hidastuu.

Pääasia, että ihmisellä itsellä on hyvä olla. Oman olon pitäisi olla jokaiselle se mittari, siitä mitä ja miten syö. Ruokahan on polttoainetta, sen kuuluu antaa voimaa ja energiaa, ei tehdä ihmisen oloa surkeaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme