Voi hel... Vietiin sähköromua gigantin kierrätyspisteeseen
Eipä arvattu, että puhelimet ja partakoneet löytyy kohta kirpparilta. Tieto saatiin kun mieheni puhelimeen tuli romua ostaneelta viesti, että voitko avata iPhonen suojauksen.. Kuka kehtaa ja miten on edes mahdollista että tavarat on ongittu ylös sieltä "roskiksesta"!
Kommentit (25)
Miksi kukaan vie käyttökelpoisen puhelimen kierrätykseen? Kyllä ne on tapana sen verran pilkkoa, ettei ole toivoa käytöstä.
Miksi et vienyt johonkin sorttiasemalle tms. ? Mä laitan vanhat puhelimet ihan s-marketeissa oleviin seinäkeräysaukkoihin (siis mitä nyt on s-marketeissa ja prismoissa), mutta mies poraa porakoneella muutaman rei`än siihen puhelimeen, eipö kukaan enää kätä niitä sen jälkeen. Partakoneesta voi katkaista vaikka sen virtajohdon tai hajoittaa muuten vaan.
Minä olen vienyt aseita pois romutettavaksi poliisiasemalle.
Poliisi myi ne takaisin kuluttajille:(
Niin miksi niitä ei saisi käyttää? Kuka hullu hajottaa käyttökelpoista tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vienyt johonkin sorttiasemalle tms. ? Mä laitan vanhat puhelimet ihan s-marketeissa oleviin seinäkeräysaukkoihin (siis mitä nyt on s-marketeissa ja prismoissa), mutta mies poraa porakoneella muutaman rei`än siihen puhelimeen, eipö kukaan enää kätä niitä sen jälkeen. Partakoneesta voi katkaista vaikka sen virtajohdon tai hajoittaa muuten vaan.
Sellaiseen aukkoon ne tiputettiinkin. Ei tullut pieneen mieleenkään, että ne täytyisi hajottaa jotenkin. Ja sen takia vietiin koska kukaan ei niitä huolinut, ei vaikka kaupattiin ilmaiseksi. Ei auta kuin toivoa, ettei puhelimiin ole jäänyt mitään henk kohtaista...
Ap
Käyttökelpoinen iPhone roskiin ja suurin ongelma on että joku on kaivanut sen sieltä ja ottanut käyttöön?
Huhhuh, suomalaisten kateus. Maksetaan vaikka 100e siiyä ettei naapuri saa ilmaiseksi kahtakymppiä :S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen aukkoon ne tiputettiinkin. Ei tullut pieneen mieleenkään, että ne täytyisi hajottaa jotenkin. Ja sen takia vietiin koska kukaan ei niitä huolinut, ei vaikka kaupattiin ilmaiseksi. Ei auta kuin toivoa, ettei puhelimiin ole jäänyt mitään henk kohtaista...
Ap
Ongelma tarinassasi on ettei siitä puhelmista selviä edellisen omistajan yhteystiedot.
Ilmotatte, että puhelin on viety kierrätettäväksi, eikä ole enää teidän omaisuutta, eikä näin ollen puhelimen avaaminenkaan ole teidän murhe. Kysykööt puhelimen myyjältä tiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ongelma tarinassasi on ettei siitä puhelmista selviä edellisen omistajan yhteystiedot.
Kyllä iPhonesta selviää ohis
Vierailija kirjoitti:
Käyttökelpoinen iPhone roskiin ja suurin ongelma on että joku on kaivanut sen sieltä ja ottanut käyttöön?
Huhhuh, suomalaisten kateus. Maksetaan vaikka 100e siiyä ettei naapuri saa ilmaiseksi kahtakymppiä :S
Et tainnut lukea ylempää kommenttia. Yritettiin ilmaiseksi roskalavalla antaa, ei kelvannut. Kärrättiin kierrätykseen ja sitten kelpasi. Nyt mietityttää jäikö puhelimiin jotain muitakin tietoja kun ainakin iphonesta löytyi omistajan tiedot
Ap
AP, mikset myynyt itse sitä puhelintasi?
Vierailija kirjoitti:
Eipä arvattu, että puhelimet ja partakoneet löytyy kohta kirpparilta. Tieto saatiin kun mieheni puhelimeen tuli romua ostaneelta viesti, että voitko avata iPhonen suojauksen.. Kuka kehtaa ja miten on edes mahdollista että tavarat on ongittu ylös sieltä "roskiksesta"!
No ei kai se avannut sitä suojausta? En mä ainakaan olis avannut. Sehän on sen myyjän ongelma nyt, että miten suojaukset avataan, jos on roskiksesta puhelimen kaivanut. (En ole käyttänyt IPhonea, enkä niistä mitään ymmärrä, niin kysynpä, että kuinka se tyyppi sai ap:n miehen numeron tietoonsa siitä luurista?)
Jaha, eli gigantin työntekijät tienaamassa kahvirahoja. Hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se avannut sitä suojausta? En mä ainakaan olis avannut. Sehän on sen myyjän ongelma nyt, että miten suojaukset avataan, jos on roskiksesta puhelimen kaivanut. (En ole käyttänyt IPhonea, enkä niistä mitään ymmärrä, niin kysynpä, että kuinka se tyyppi sai ap:n miehen numeron tietoonsa siitä luurista?)
En ymmärrä minäkään miten on mahdollista, mutta icloudin kautta, vastasi puhelimen ostanut. Taidan käydä kirpparilla jos saan pöytänumeron tietoon..
Ap
Ymmärrän ettei halua puhelimensa päätyvän enää kellekään, koska siinä saattaa olla henkilökohtaista tietoa vielä, mutta tuo partakoneen hajottaminen kuulosti täysin luupäiseltä idealta. Tuhotaan vain käyttökelpoiset tavarat ja luonto kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään miten on mahdollista, mutta icloudin kautta, vastasi puhelimen ostanut. Taidan käydä kirpparilla jos saan pöytänumeron tietoon..
Ap
iCloud ei todellakaan paljasta mitään niin tarkkaa tietoa, että sen perusteella olisi voinut ottaa yhteyttä. Provosi suli tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
iCloud ei todellakaan paljasta mitään niin tarkkaa tietoa, että sen perusteella olisi voinut ottaa yhteyttä. Provosi suli tähän.
e
En ala väittelemään kanssasi, usko tai älä usko. Sellainen viesti vaan nyt sattui tulemaan uskot tai et. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ettei halua puhelimensa päätyvän enää kellekään, koska siinä saattaa olla henkilökohtaista tietoa vielä, mutta tuo partakoneen hajottaminen kuulosti täysin luupäiseltä idealta. Tuhotaan vain käyttökelpoiset tavarat ja luonto kiittää.
Partakone on hygieniatuote, joka on tarkoitettu henkilökohtaiseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, eli gigantin työntekijät tienaamassa kahvirahoja. Hyvä tietää.
Kaveri on Gigantissa töissä. Siellä on niin hyvät liksat ettei moisille snobeille kelpais edes. Eikä varsinkaan isompien kauppojen työntekijöillä ole aikaa saati lupaa tonkia jätteitä. Ne kulkee vaan siivoojien ja roskakuskien kautta. Vaikka se ei olekaan heille luvallista niin en paheksuisi vaikka joku joskus jotain löytäisi, miksi ihmeessä käyttökelpoinen pitää tuhota mielummin kun antaa jonkun tienata pari euroa tai ottaa käyttöönsä romun jolla kukaan ei tienaa tai tee mitään?
Yhtä idioottimaista kuin heittää syömäkelpoinen ruoka roskiin vaikka vieressä on nälkäisiä ihmisiä.
Minä olen tuon takia hoidellut vanhat tietokoneet sun muut siihen kuntoon että niitä ei kukaan enää sieltä mukaansa vie.