Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elämäsi muuttuisi jos alkoholin myynti kiellettäisi kokonaan Suomessa?

Vierailija
24.01.2019 |

Vai muuttuisiko lainkaan?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi ihanaa. Sukuni on täysin sosialistinen ja päihteet ei hyvinvointiyhteiskuntaan sovi.

Päiteiden käyttö on oikeistolaista menoa ja perustuu yksilönvapaudelle ja viis veisataan muista ja yhteisestä kassasta. Pistetään muut vaan maksamaan terveyskustannukset.

Eli olisin mielissään että alkoholi olisi kielletty.

Vierailija
42/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri elämä muuttuisi, sen verran harvoin tulee itse alkoholia juotua. Puolen litran viskipullo riittää vuodeksi, nyt on lähes täysi pullo kaapissa. Mieheen voisi vaikuttaa enemmän, hän juo joskus olutta. Mutta eiköhän tuokin hengissä selviäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiukkuinen, koska pidän härkäfondista, jossa on punaviiniä. 

Olen absolutisti, koska alkoholi maistuu kuvottavalle, joten kielto ei muuten haittaisi.

Vierailija
44/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, mutta jos netti pistettäisiin kokonaan kiinni, alkaisi tulla ruumiita!

Vierailija
45/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kohtuullisen matkan päässä Ruotsista eli voisin hankkia juotavani sieltä. Juominen varmasti vähenisi huomattavasti, mutta ei tulisi olemaan ongelma, vaikka käyttökin kiellettäisiin.

Vierailija
46/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään tavalla. Mun puolesta saisi alkoholin juomisen kieltää ihan koska vaan, pahaahan se on ja siitä tulee ihmisille vain huono olo ja tekevät typeryyksiä siinä myrkytystilassa minkä alkoholi aiheuttaa jos sitä liikaa juo.

Vierailija
47/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi ihanaa. Sukuni on täysin sosialistinen ja päihteet ei hyvinvointiyhteiskuntaan sovi.

Päiteiden käyttö on oikeistolaista menoa ja perustuu yksilönvapaudelle ja viis veisataan muista ja yhteisestä kassasta. Pistetään muut vaan maksamaan terveyskustannukset.

Entisissä sosialistimaissahan, kuten Neuvostoliitossa ei päihteitä käytetty.

Vierailija
48/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipoltto yleistyisi ja "korpikuusen kyyneleet" menisivät hyvin kaupaksi. Loistava bisnesidea. :D

Vierailija
49/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka osaa laittaa ruokaa osaa kyllä myöskin tehdä itselleen käymisteitse alkoholia. Eli alkaisin tehdä olueni kokonaan itse sen sijaan että tekisin vain sillointällöin kuten nykyisin.

Vierailija
50/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin enemmän raittiina, ja kun joisin olisi se entistä hauskempaa.

Vierailija
51/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa joka viikonloppu juopuu noin 2 miljoonaa. Tekisin itse viiniä. Sitä ei pysty kukaan kieltään.

Vierailija
52/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suomalaiset aikansa äänestää oikeistoa ja yksilövapautta, niin kaikki romahtaa hitaasti.

Pian laillistetaan huumausaineetkin yksilönvapauden nimissä. Hoetaan että holhoaminen on tullut tiensä päähän ja jokainen kustantakoon oman elämänsä ja terveyspalvelut. Haetaan USA:n menoa.

Itku tulee ja sitten sosialisteja kaivataan. No, me odotellaan raittiina sirpin ja vasaran kanssa. Pistetään kaikki kuntoon taas ja korjataan kaikki romutetut rakenteet.

Antaa kansan sikailla ja tuhota terveytensä, kyllä vielä itku tulee ja anellaan holhoamista ja suojelua.

Vierailija
53/67 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisissä sosialistimaissahan, kuten Neuvostoliitossa ei päihteitä käytetty.

Päihteet ja työväkeä myrkyttävä aine ei sosialismiin sovi.

Työväen on oltava työkunnossa. Ei sellainen myrkyttely sovi yhtään siihen filosofiaan.

Ei ihme että Neuvostoliitto kaatui.

Työväki ja raittius kulkee käsikädessä.

Vierailija
54/67 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia koska se aiheuttaa terveyskustannuksia ja tuntisin olevani velkaa muille, jos tekisin jotain niin itsekästä. Muutenkin palkkani maksavat veronmaksajat.

Olen sairaanhoitaja.

Vierailija
55/67 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin varmaan toiseen maahan missä asia ei ole tabu.

Vierailija
56/67 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se järkyttyisi, mutta alkaisin silti harkitsemaan muuttoa muualle. En halua elää natsivaltiossa.

Vierailija
57/67 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhous vituttaisi niin paljon että alkaisin tekemään sitä itse jopa myyntiin. Olen ollut yli vuoden raitis.

Vierailija
58/67 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holhous vituttaisi niin paljon että alkaisin tekemään sitä itse jopa myyntiin. Olen ollut yli vuoden raitis.

Suhun on laitettu rahaa ja olet valtiolle sijoitus. Et sä noin vaan ala juomaan tai tekemään mitään juomia.

Se laskee sun arvoas. Maksat ensin takaisin.

Vierailija
59/67 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toisesta korttelista löytyisi oma salainen pontikankeittelijä

Vierailija
60/67 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisi työpaikka. Olen töissä ravintolassa, josta varmaan noin 80% myynnistä tulee alkoholista. Ei pysyisi sen jälkeen auki. Omaan käyttöön ei hirveästi vaikuttaisi, pärjäisin hyvin ilmankin. Omaa viiniä voisin kokeilla tehdä.