Miten elämäsi muuttuisi jos alkoholin myynti kiellettäisi kokonaan Suomessa?
Kommentit (67)
Eipä juuri elämä muuttuisi, sen verran harvoin tulee itse alkoholia juotua. Puolen litran viskipullo riittää vuodeksi, nyt on lähes täysi pullo kaapissa. Mieheen voisi vaikuttaa enemmän, hän juo joskus olutta. Mutta eiköhän tuokin hengissä selviäisi.
Olisin kiukkuinen, koska pidän härkäfondista, jossa on punaviiniä.
Olen absolutisti, koska alkoholi maistuu kuvottavalle, joten kielto ei muuten haittaisi.
Ei mitenkään, mutta jos netti pistettäisiin kokonaan kiinni, alkaisi tulla ruumiita!
Asun kohtuullisen matkan päässä Ruotsista eli voisin hankkia juotavani sieltä. Juominen varmasti vähenisi huomattavasti, mutta ei tulisi olemaan ongelma, vaikka käyttökin kiellettäisiin.
Ei millään tavalla. Mun puolesta saisi alkoholin juomisen kieltää ihan koska vaan, pahaahan se on ja siitä tulee ihmisille vain huono olo ja tekevät typeryyksiä siinä myrkytystilassa minkä alkoholi aiheuttaa jos sitä liikaa juo.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi ihanaa. Sukuni on täysin sosialistinen ja päihteet ei hyvinvointiyhteiskuntaan sovi.
Päiteiden käyttö on oikeistolaista menoa ja perustuu yksilönvapaudelle ja viis veisataan muista ja yhteisestä kassasta. Pistetään muut vaan maksamaan terveyskustannukset.
Eli olisin mielissään että alkoholi olisi kielletty.
Entisissä sosialistimaissahan, kuten Neuvostoliitossa ei päihteitä käytetty.
Kotipoltto yleistyisi ja "korpikuusen kyyneleet" menisivät hyvin kaupaksi. Loistava bisnesidea. :D
Jokainen joka osaa laittaa ruokaa osaa kyllä myöskin tehdä itselleen käymisteitse alkoholia. Eli alkaisin tehdä olueni kokonaan itse sen sijaan että tekisin vain sillointällöin kuten nykyisin.
Olisin enemmän raittiina, ja kun joisin olisi se entistä hauskempaa.
Suomessa joka viikonloppu juopuu noin 2 miljoonaa. Tekisin itse viiniä. Sitä ei pysty kukaan kieltään.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi ihanaa. Sukuni on täysin sosialistinen ja päihteet ei hyvinvointiyhteiskuntaan sovi.
Päiteiden käyttö on oikeistolaista menoa ja perustuu yksilönvapaudelle ja viis veisataan muista ja yhteisestä kassasta. Pistetään muut vaan maksamaan terveyskustannukset.
Kun suomalaiset aikansa äänestää oikeistoa ja yksilövapautta, niin kaikki romahtaa hitaasti.
Pian laillistetaan huumausaineetkin yksilönvapauden nimissä. Hoetaan että holhoaminen on tullut tiensä päähän ja jokainen kustantakoon oman elämänsä ja terveyspalvelut. Haetaan USA:n menoa.
Itku tulee ja sitten sosialisteja kaivataan. No, me odotellaan raittiina sirpin ja vasaran kanssa. Pistetään kaikki kuntoon taas ja korjataan kaikki romutetut rakenteet.
Antaa kansan sikailla ja tuhota terveytensä, kyllä vielä itku tulee ja anellaan holhoamista ja suojelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisissä sosialistimaissahan, kuten Neuvostoliitossa ei päihteitä käytetty.
Päihteet ja työväkeä myrkyttävä aine ei sosialismiin sovi.
Työväen on oltava työkunnossa. Ei sellainen myrkyttely sovi yhtään siihen filosofiaan.
Ei ihme että Neuvostoliitto kaatui.
Työväki ja raittius kulkee käsikädessä.
En käytä alkoholia koska se aiheuttaa terveyskustannuksia ja tuntisin olevani velkaa muille, jos tekisin jotain niin itsekästä. Muutenkin palkkani maksavat veronmaksajat.
Olen sairaanhoitaja.
Muuttaisin varmaan toiseen maahan missä asia ei ole tabu.
Ei se järkyttyisi, mutta alkaisin silti harkitsemaan muuttoa muualle. En halua elää natsivaltiossa.
Holhous vituttaisi niin paljon että alkaisin tekemään sitä itse jopa myyntiin. Olen ollut yli vuoden raitis.
Vierailija kirjoitti:
Holhous vituttaisi niin paljon että alkaisin tekemään sitä itse jopa myyntiin. Olen ollut yli vuoden raitis.
Suhun on laitettu rahaa ja olet valtiolle sijoitus. Et sä noin vaan ala juomaan tai tekemään mitään juomia.
Se laskee sun arvoas. Maksat ensin takaisin.
joka toisesta korttelista löytyisi oma salainen pontikankeittelijä
Lähtisi työpaikka. Olen töissä ravintolassa, josta varmaan noin 80% myynnistä tulee alkoholista. Ei pysyisi sen jälkeen auki. Omaan käyttöön ei hirveästi vaikuttaisi, pärjäisin hyvin ilmankin. Omaa viiniä voisin kokeilla tehdä.