Miestä moititaan töissä kun on usein 5-10 minuuttia myöhässä mutta
Ei kehuja tule vaikka on usein 30-60 minuuttia ylitöissä, ja työnsä hoitaa kyllä moitteettomasti.
Kommentit (24)
Ei se 30 minuuttia yliaikaa lämmitä jos Pirkko lähtee kotiin kello 14 ja silloin pitäisi olla paikalla.
No jos lähtisi sinne töihin 10 min aikaisemmin niin tätäkään ongelmaa ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kehuja tule vaikka on usein 30-60 minuuttia ylitöissä, ja työnsä hoitaa kyllä moitteettomasti.
Tää on sellaista myöhästyjän selittelyä. On marttyyri kun "oikeasti" tekeekin lisää. Vaikka oikeasti tarvitsisi vain tulla ajoissa ja lähteä ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Käske miestäsi menee aikaisemmin töihin.
Ihan tärkein asia työpaikalla, on olla ajoissa paikalla mieluummin 15 min etuajassa, vaikka seuraava tunti kuluisi kahvia juodessa ja työkavereiden kanssa paskaa jauhaessa, kato ku se oli jo Venäjän vallan alaisuudessa niin...
Teini-ikäiseltä ymmärrän tuollaisen hunsvottikäytöksen - senkin hetkellisesti, mutta en aikuiselta mieheltä.
Hän on sitoutunut tulemaan töihin ajoissa. Mielestäni on itsekästä ajatella myöhästymisen olevan ok, etenkin kun se tehdään noin tietoisesti. Sietäisi saada varoituksen ja jatkotoimenpiteet, jos ei ota opikseen. Mitä jos koko firma tulisi milloin huvittaa?
Minä olen töissä 5-10 minuuttia etuajassa. Näistä on päässyt kertymään liukumaan yli 33 tuntia plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Teini-ikäiseltä ymmärrän tuollaisen hunsvottikäytöksen - senkin hetkellisesti, mutta en aikuiselta mieheltä.
Hän on sitoutunut tulemaan töihin ajoissa. Mielestäni on itsekästä ajatella myöhästymisen olevan ok, etenkin kun se tehdään noin tietoisesti. Sietäisi saada varoituksen ja jatkotoimenpiteet, jos ei ota opikseen. Mitä jos koko firma tulisi milloin huvittaa?
Entäpä vanhainkoti? Mennäänkö vanhainkodissa tukka putkella kellokorttia kuvaannollisesti hakaten?
En kyllä ymmärrä tätä jengiä jotka tulee työpaikalle 20-15 minsaa ennen töitten alkua, tekee vuodessa helposti 1-2 työviikkoo ylimäärästä duunipaikalla ilman korvausta..
Itte oon töis just minuuttii kahta vaille ennen vuoron alkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä vanhainkoti? Mennäänkö vanhainkodissa tukka putkella kellokorttia kuvaannollisesti hakaten?
Kyllä kuule vanhainkodissa mennään tukkaputkella ja töihin tullaan ajoissa.
t. vanhainkodin hoitaja
ps. Tosin se ei enää ole nimeltään vanhainkoti vaan tehostetun palveluasumisen yksikkö
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tätä jengiä jotka tulee työpaikalle 20-15 minsaa ennen töitten alkua, tekee vuodessa helposti 1-2 työviikkoo ylimäärästä duunipaikalla ilman korvausta..
Sä oletkin ajoissa. Aloittajan mies on myöhässä. Siitä kai tässä nyt keskustellaan.
Olen töissä aina 15-30 minuuttia etuajassa. Juon aina kahvit ennen työn alkua, kun ei taas tiedä miten töitä riittää, jos ekan tauon kerkeää pitää vasta 4-5 tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole liukuva työaika, niin silloin pitää olla paikalla just eikä melkeen. Ja se ei riitä, että on saapunut paikalle vaikka pukuhuoneeseen, pitää olla työpisteellä Silloin kun työt alkaa.
Riippuu ihan miten on sovittu ja työpaikalla järjestetty. Joissain paikoissa leimaus ennen työajan alkua riittää toisissa pitää olla tehtäväjaossa työvaatteet päällä silloin ja joissain työpisteellä.
Suomessa tehokkuus mitataan sillä, että ollaan kuudelta aamulla töissä. Jos sää on lumisateinen, pitää herätä tekemään lumitöitä neljältä niin äänekkäästi, että varmasti koko naapurusto herää. Iltapäivällä sitten töissä yritetään pysyä hereillä ja itketään sitä miten pieni palkka on.
Hei täähän olis kivaa bussit, junat, lentokoneet lähtis manjaana aikoihin kun puikkojen hoitaja himmailee.
Miestä moititaan töissä, mutta hoitaa työnsä muka moitteettomasti? Ok.
Mitäpä, jos tämä perseilijä oikeasti hoitaisi hommansa esim. jättämällä sooloilun sikseen ja noudattamalla sovittuja aikatauluja. Taitaisi "ylityötkin" vähentyä kummasti...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tavallisesti töissä 10-15 min ennen vuoron alkua koska haluan varmistaa että ehdin silloinkin jos liikenteessä on viivytyksiä (aika usein on kun junalla kuljen). Istun mieluummin vaikka hetken joutilaana työpaikalla, kun vuoron alettua saa taas juosta. Saapa vaihtaa vaatteetkin ihan rauhassa.
Ajoissa työhön tuleminen on oikeasti vaikeaa, kun suurin osa maailmasta menee myöhemmin nukkumaan. Ei voi mennä mihin tahansa aikaan nukkumaan, jos haluaa saada unta. Myöskään ei kannata välttämättä aikaistaa herätystä, koska se vähentäisi kallisarvoista nukkuma-aikaa, pahentaisi tokkuraa ja heikentäisi suoriutumista työssä. Tullaan siihen että aamulla on väkisinkin kiire. Julkinen liikenne on aina silloin tällöin myöhässä enkä välttämättä ehdi nopeimpaan vaihtoyhteyteen. Nämä seikat johtavat siihen että olen toisinaan 5 minuuttia myöhässä. Toisaalta lähden töistä usein selvästi työaikaa myöhemmin, enkä usein edes kehtaa merkitä ylitöitä. Varastanko muka työnantajalta jos tulen 5 minuuttia myöhässä ja lopetan työt 30 minuuttia myöhässä?
Jos ei ole liukuva työaika, niin silloin pitää olla paikalla just eikä melkeen. Ja se ei riitä, että on saapunut paikalle vaikka pukuhuoneeseen, pitää olla työpisteellä Silloin kun työt alkaa.