Pitkäaikaistyötön hakee vinkkejä..
Olen se paljon parjattu pitkäaikaistyötön, yksi niistä monista joita on niin helppo parjata. Takana on pitkä työura ja monia tehtäviä on tullut hoidettua. Tutkíntokin on ja jotain kurssejakin on käyty. Elämä muuten kunnossa, vain työ puuttuu. Muutamaan haastatteluun olen päässyt, mutta siihen se on jäänyt. Ainoa oikea ongelma taitaa olla ikä, siitähän ei saa virallisesti puhua. 50+. Nyt olen joutunut työkkärissä siihen vaiheeseen, että laittavat "kuntouttavaan työtoimintaan" vaikka en ole millään mittarilla vajaatoimintainen. Onko muilla kokemusta vastaavasta.
Kommentit (5)
Perässä tullaan, vuoden tässä kohta työttömänä ensimmäistä kertaa elämässäni... Muutamaan työhaastatteluun olen päässyt, siinä se.
N48v
Hyvä tietää, niin yritän korjata tilannetta ja hoitaa itse asioitani. Tulee sellainen olo, että olisi jotenkin holhottava. Edellisen kerran onnistuin saamaan uuden työn vielä 47 vuotiaana, mutta harmi vaan se oli määräaikainen ja näin ollen helppo työnantajan lopettaa.
Siinä on vaan ruvettava etsimään itselleen jotensakin siedettävää ratkaisua suosiolla, koska se on paras tarjolla olevista vaihtoehdoista.
A-ryhmää?? kirjoitti:
Hyvä tietää, niin yritän korjata tilannetta ja hoitaa itse asioitani. Tulee sellainen olo, että olisi jotenkin holhottava. Edellisen kerran onnistuin saamaan uuden työn vielä 47 vuotiaana, mutta harmi vaan se oli määräaikainen ja näin ollen helppo työnantajan lopettaa.
Ihan yhtä helppoa se sullekin oli, se työn loppuminen...
Kuntouttavasta työtoiminnasta voi kieltäytyä ilman, että siitä seuraa karenssia. Itse asiassa sinne ei ole edes laillista sijoittaa henkilöä joka on kykenevä työhön taikka esimerkiksi työkokeiluun. Kannattaa lukea, mitä oikeusasiamies lausui asiasta viime vuonna.