Yölliset kauhukohtaukset
Hei! Onko täällä ketään joka olisi joskus kärsinyt yöllisistä kauhu/paniikkikohtauksista? Olen nyt kahtena yönä peräkkäin herännyt sellaiseen, sydän hakkaa ja henkeä ahdistaa ja pelko on todella voimakas. Mitään muistikuvaa ei ole siitä, näenkö jotain unta vai en. Herään omaan huutooni. Minulla on ollut todella stressaavat viimeiset kaksi viikkoa ja luulen, että se voisi olla syynä. Onko tämä ihan normaalia?
Kommentit (6)
Minulla alkoi paniikkihäiriö tuolla tavalla. Ihan ilman varoitusta keskellä yötä herään siihen, että pumppu hakkaa, sormia pistelee, tuntuu ettei saa henkeä. Luulin oikeasti että saan sydänkohtauksen tai jonkun halvauksen. Tarpeeksi monta kertaa kun tapahtui, hain lääkäristä apua. Tutkittiin sydän ja labrat, ja kaikki oli normaalia.
Kyllä tuttua on eipä auta kun nousta ylös ja yrittää hengittää muovipussiin kun menee tarpeeks paniikkiin useita kertoja oon akuutissa käyny makaamassa lääkärin vast. Otolla kohtauksen takia
HAHHAH! Tyyppi nukkuu ja huutaa unissaan! Mitä unta sä näit? Oliko MÖRKÖ jahtaamassa? Ilveilikö taulu sulle? Kunnon night-terror-tyyppi.
Mulla on ollut samantapaista nyt noin kahden kuukauden ajan. Ehkä neljä kertaa olen herännyt omaan huutooni tai jonkinlaiseen ääntelyyn, kun olen nähnyt jotain aivan hirveää painajaista. Sydän hakkaa hullun lailla. Unessa yritän yleensä huutaa, mutta ääntä ei tule tarpeeksi, ja herään sitten siihen kun yritän huutaa/kiljua. Aivan hirveetä, enkä tiedä miten nuo unet saisi loppumaan :( viimeksi tärisi jalat aivan hulluna kun yritin kävellä unen jälkeen. Kaks kertaa oon jopa itkenytkin, kun pelotti niin paljon.
Tuttua juttua kaikki mitä kerrotte. Olen saanut myös päivisin näitä kohtauksia ja itkukin on herkässä. Jokin on pahasti vialla, mutta en tiedä mikä.
Ap
Minulla on ollut tuollaista kausittain. Nyt en ainakaan tietääkseni ole pariin vuoteen kärsinyt tai ainakaan siitä ei ole muistikuvia eikä todistajia, koska olen asunut yksin. Stressiin kai se jotenkin liittyy.