Lapsi aiheuttaa taas harmaita hiuksia
Mies soitti taas tänä aamuna, että poika, 11v ei halua mennä eikä mene kouluun. Mies asuu siis lasten kanssa ja on lähivanhempi. Mä turhauduin miehen kasvatuskeinoihin ja jätin sen säätämään yksinään. Koska on niin upea kasvattaja, ei halunnut pakottaa lasta mihinkään. Nyt sitten soittaa mulle, että näin. Edellinen kerta olikin vasta joulukuussa, kun poika oli melkein viikon pois koulusta, ennen kuin meni sinne mun kanssani. Meillä on perheterapeutti, hän silloin neuvoi mua menemään sinne aamulla ja lapsen kanssa yhdessä kouluun.
Mutta minustakin tuntui, ettei syy, miksi lapsi tekee tätä, ratkennut. En tiedä edes, mikä se on tarkalleen ottaen. Lapsella on diagnosoitu toistuva masennus (eli on kausia, ettei sitä ole toisaaalta) ja on erityislapsen piirteitä (as, add).
Onneksi ei tartte olla siellä kotona turhautumassa!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitapa sossuun, se perhetyöntekijä voisi tulla laittamaan lapsen kouluun. Pieni mies on tosin hyvin kipeä nyt jo ja voisi tarvita oikeasti hoitoa jossain kunnon paikassa. Sairaus ei ole kenenkään syytä, siitä on turha jaaritella ja vanhempi on sen kanssa neuvoton, jopa ap olisi mutta onkin ovelana häipynyt vastuusta jo aikaisemmin.
Mä en ois häipynyt mihinkään, jos mies edes ajattelis lasten asioista samoin kuin mä, ja tukis mun ajatuksia silloin kun ne ovat omiaan parempia. Ja osais senkin erottaa. Mutta ei. Katselen nyt kun mies selvittää sotkua, jota ei halunnut selviittää.
ApPskan marjat, sinä luikit karkuun ja jätit miehesi siivoamaan SINUN aiheuttamiasi ongelmia, raukkis.
No miks ne ei ole nyt sitten selvinneet, kun mies on jätetty omin päin asioita hoitamaan ja apuna on perhetyöntekijä, toimintaterapia, perheterapia ja sairaala?
Sairaalallakin äskettäin palaverissa mies osoittautui erään hoitavan tahon ehdottaman asian esteeksi. Eli ehdottivat sellaista viiden kerran vkl-leiriä lapsille. Miehestä ei voi laittaa, jos lapset ei halua. Minusta taas leiri voisi olla kehittävä ja toisekseen voisi joskus tehdä jotain, vaikkei lapsi haluakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän mies lopulta ala asettaa pojalle rajoja, kun hän on tarpeeksi kauan katsellut tuota.
Ap, kun sä kerran olet sanoutunut irti arkivanhemmuudesta /(tai jotain sinnepäin), niin sanoudu sitten kunnolla, äläkä ota noita miehen puheluja vastaan, tai jos otat ja mies valittaa sinulle, niin sano vain että jaa, niinkö, ahaa. Pakota mies olemaan se jämäkkä vanhempi vetäytymällä kokonaan, tai olemaan vaan se hupivanhempi. Nyt teidän perhedynamiikka on aivan vinksallaan, mutta mies voisi kyetä muuttumaan, jos sinä et yhtään ota sitä rajojen asettajan roolia edes välillisesti.
Niin no niinpä, olet oikeassa. Mä lupasin soittaa perheterapeutille, mutta en tiedä mitä tästä nyt tulee.
Mies ei halunnut lapsia sinne leirille, MUTTA suostui kuitenkin että haetaan sinne, ehkä koska kaikki muut olivat toista mieltä (haha, enkä vain minä toivo jotain). Mutta siis sitten alkoi valittaa, että hän sen lapsen kanssa asiasta sitten taistelee. Voi nyyh. Mä oisin taistellut rinnalla, mutta aiemmin miestä ei kiinnostanut ikinä taistella mistään lasten kanssa. Eikä nytkään. No, hyvinpä menee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitapa sossuun, se perhetyöntekijä voisi tulla laittamaan lapsen kouluun. Pieni mies on tosin hyvin kipeä nyt jo ja voisi tarvita oikeasti hoitoa jossain kunnon paikassa. Sairaus ei ole kenenkään syytä, siitä on turha jaaritella ja vanhempi on sen kanssa neuvoton, jopa ap olisi mutta onkin ovelana häipynyt vastuusta jo aikaisemmin.
Mä en ois häipynyt mihinkään, jos mies edes ajattelis lasten asioista samoin kuin mä, ja tukis mun ajatuksia silloin kun ne ovat omiaan parempia. Ja osais senkin erottaa. Mutta ei. Katselen nyt kun mies selvittää sotkua, jota ei halunnut selviittää.
ApPskan marjat, sinä luikit karkuun ja jätit miehesi siivoamaan SINUN aiheuttamiasi ongelmia, raukkis.
No miks ne ei ole nyt sitten selvinneet, kun mies on jätetty omin päin asioita hoitamaan ja apuna on perhetyöntekijä, toimintaterapia, perheterapia ja sairaala?
Sairaalallakin äskettäin palaverissa mies osoittautui erään hoitavan tahon ehdottaman asian esteeksi. Eli ehdottivat sellaista viiden kerran vkl-leiriä lapsille. Miehestä ei voi laittaa, jos lapset ei halua. Minusta taas leiri voisi olla kehittävä ja toisekseen voisi joskus tehdä jotain, vaikkei lapsi haluakaan.
Ap
Siksi he eivät ole selvinneet, koska sinä olet jo tuhonnut heidän ensimmäiset lapsuusvuotensa narsismillasi. Se, että olet nyt vuoden (?) verran pysytellyt poissa heidän arjestaan (toisin sanoen hylännyt heidät) ei ole omiaan parantamaan sitä tuhoa, jonka SINÄ olet jo saanut aikaiseksi.
Eli mies saa nyt sitten varmaan sosiaalitätien kanssa taistella sen, että lapsi ts molemmat lapset, menee sinne leirille, jos sinne otetaan. Koska mä raivostun välittömästi, kun näen, ettei mies taistelekaan ja jättää mut yksin hoitelemaan vaikeat tilanteet ja hetket.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiksi he eivät ole selvinneet, koska sinä olet jo tuhonnut heidän ensimmäiset lapsuusvuotensa narsismillasi. Se, että olet nyt vuoden (?) verran pysytellyt poissa heidän arjestaan (toisin sanoen hylännyt heidät) ei ole omiaan parantamaan sitä tuhoa, jonka SINÄ olet jo saanut aikaiseksi.
No en ole, toisella lapsella ei ole mitään tällaisia ongelmia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli mies saa nyt sitten varmaan sosiaalitätien kanssa taistella sen, että lapsi ts molemmat lapset, menee sinne leirille, jos sinne otetaan. Koska mä raivostun välittömästi, kun näen, ettei mies taistelekaan ja jättää mut yksin hoitelemaan vaikeat tilanteet ja hetket.
Ap
Ne tädit ei raivostu, ne vaan laittaa asiat toimimaan vaikkei mies olekaan että sopii. Haha.
Ap
Tai jotenkin mies ei tajua tuollaisten leirien plussia lapsille, ihan kuin siitä ois sen jälkeen kun lapset syntyi kuoriutunut joku ihan ke.hari. Ei tajua mistään mitään. Avaruus ja sellaiset jee, tajuaa kaiken, mutta lasten kasvatus. Huhhheijjaa.
Ap
Sitten mies selittää, että vika ei voi olla hänessä, koska toiselle ei tartte antaa niin paljon tukea. Aivan kuin ei tajuaisi, että no toisellepa tarvitsee, että miten se poistaa sen tuen annon tarpeen, jos toinen oppii asiat itsestään tai vain esimerkin kautta?
Mä tiedän tämän, mutta en jaksanut yksin, kun mies ei arvostanut sitä, mitä mä peheeseen annoin.
Ap
Plus että oisin tarvinnut tukea olla hermostumatta tukea tarvitsevaan lapseen tai itseeni kun ei mikään mene perille kerralla tai parilla. Eli sikäli samanlaisia ollaan miehen kanssa avuntarpeen suhteen. Mutta mies ei vain ikinä sanonut, että tarttee mitään apua. Varmaan opetellut pärjäämään yksin, sellaiset on ällöjä. Kuvittelevat, ettei itsessään oo vikaa.
Ap
Hyi helvetti mikä asenne aplla on. Tässähän ap on siitäs sait asenteella. Myös korostus omaan hyvyyteen ja oikeellisuuteen on vastemielistä.