Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lapsen, ja tuntuu että kaikkialla nousee seinät vastaan

Vierailija
23.01.2019 |

Olen urallani menestynyt, koulutettu nainen, joka ennen lapsen saamista sai pyyntöjä tulla oman alan töihin, jopa niin paljon, että oli varaa monta kertaa kieltäytyä ja valita pinkan päältä kiinnostavin työpaikka ja jopa sanella itse palkkaakin. Lapsen saamisen jälkeen kukaan ei enää ottaisi minua töihin, kun kuulee että minulla on lapsi (haluan vaihtaa työpaikkaa). Harmittelevat ääneen vain sitä, että "pienten lasten äidit on sitten aina pois kun lapsi on kipeä ja eivät voi joustaa työajoista kun on se päiväkoti jne...". Kertokaa muut uraäidit, että miten olette päässeet etenemään lapsen saamisen jälkeen, kun yhtäkkiä kaikkialla nousee seiniä vastaan sen lapsen takia.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mainitse lapsesta. Mitä se rekrytoijalle kuuluu?

Meidän alalla on ns. pienet piirit, ja tunnen paljon alan väkeä eri firmoista ja organisaatioista, ja moni tietää, että minulla on lapsi tai että olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla jonkin aikaa sitten. Lisäksi alan tapa on se, että ne työhaastattelut on enemmän sellaista yhteistä keskustelua kuin perinteisiä haastatteluja, niin vaikeahan siinä on antaa itsestään luotettavaa ja vilpitöntä vaikutelmaa, kun keskustelu koskee aihetta mitä olen tehnyt viimeiset viisi vuotta (ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla jne), jos jotenkin salailen siinä totuutta. Ap

No jos oot ollut viisi vuotta poissa työelämästä, niin se on varmaan suurempi syy kuin se että olet äiti?

Eihän aloittaja kertonut olleensa viittä vuotta poissa työelämästä...

Joka tapauksessa kotihoidontuella pystyy olemaan kotona vain jos on rikas, puoliso elättää tai on niin köyhä että saa toimeentulotukea. Mikään näistä määritelmistä ei minun mielestäni kerro kovasta motivaatiosta uran suhteen.

Ei pidä paikkaansa. Voi olla myös säästöjä (ilman että on rikas), mikä kertoo suunnitelmallisuudesta. Ainahan täällä kielletään lapsenteko, ellei kaikki ole ensin täydellistä.

Olet väärässä. Olen köyhä ja miehellä pieni palkka. Silti SÄÄSTIN 20 ke ja hoitovapaa onnistuu hyvin.

Vierailija
42/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mainitse lapsesta. Mitä se rekrytoijalle kuuluu?

Meidän alalla on ns. pienet piirit, ja tunnen paljon alan väkeä eri firmoista ja organisaatioista, ja moni tietää, että minulla on lapsi tai että olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla jonkin aikaa sitten. Lisäksi alan tapa on se, että ne työhaastattelut on enemmän sellaista yhteistä keskustelua kuin perinteisiä haastatteluja, niin vaikeahan siinä on antaa itsestään luotettavaa ja vilpitöntä vaikutelmaa, kun keskustelu koskee aihetta mitä olen tehnyt viimeiset viisi vuotta (ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla jne), jos jotenkin salailen siinä totuutta. Ap

No jos oot ollut viisi vuotta poissa työelämästä, niin se on varmaan suurempi syy kuin se että olet äiti?

Eihän aloittaja kertonut olleensa viittä vuotta poissa työelämästä...

Joka tapauksessa kotihoidontuella pystyy olemaan kotona vain jos on rikas, puoliso elättää tai on niin köyhä että saa toimeentulotukea. Mikään näistä määritelmistä ei minun mielestäni kerro kovasta motivaatiosta uran suhteen.

Ei pidä paikkaansa. Voi olla myös säästöjä (ilman että on rikas), mikä kertoo suunnitelmallisuudesta. Ainahan täällä kielletään lapsenteko, ellei kaikki ole ensin täydellistä.

Olet väärässä. Olen köyhä ja miehellä pieni palkka. Silti SÄÄSTIN 20 ke ja hoitovapaa onnistuu hyvin.

Anteeksi lainaus meni väärin, tuo oli tuohon ylrmpään viestiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuurista kiinni myös... Itse olin 5v. kotona lasten kanssa, ja olen alalla, jossa kaksi vuotta pois on jo tosi paljon. Sitten kun aloin katsella töitä, niin sain heti hyvän määräaikaisuuden. Siitä taas uuteen nousuun.

Mutta kyllä vieläkin on vähän vaikeaa monilla yhdistää huippu-ura ja äitiys. Minä olen valinnut keskinkertaisen asiantuntijauran ihan rauhallisin mielin. Isäni oli uratykki ja nyt viettää kaiken aikansa lastenlasten kanssa, kun ei omiaan niin paljon nähnyt, ja katuu niitä vuosia kun työt vei. Vaikka ei siitä minulle murhetta jäänyt, hyvä mies hän on. Omien valintojen seuraukset pitää kuitenkin tiedostaa, ja miettiä että onko se johtoryhmä hyvä paikka pienten lasten vanhemmille, sukupuolesta riippumatta, niinä lapsen varhaisvuosina.

Vierailija
44/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois varmaan kannattanut vakipaikka hankkia ennen lapsia....

T. Viiden mom

Vakipaikka ei ole yhtä kuin ura .

Vierailija
45/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei ole oikeasti hommanneet vakituista työtä? Tyhmä tekee lapsia ilman työpaikkaa tai kunnon koulutusta.

Luitko aloitukseni ja muut kommenttini? Kerroin niissä, että olen koulutettu ja minulla on vakityöpaikka, ollut myös ollessani perhevapailla. Ap

No mihin sinä työtarjouksia tarvit? Tee työsi.

Vierailija
46/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ääliö.

Vierailija
47/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois varmaan kannattanut vakipaikka hankkia ennen lapsia....

T. Viiden mom

Vakipaikka ei ole yhtä kuin ura .

Vakipaikka ja etenen uralla. Lapset sairastaa niin vaihdan vuoroa tai muuten hoidetaan miehen kanssa puoliksi. Ei voi edetä jos on paska työssään, eikä siitä ilkee lapsia syyttää.

Vierailija
48/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei ole oikeasti hommanneet vakituista työtä? Tyhmä tekee lapsia ilman työpaikkaa tai kunnon koulutusta.

Minulla on vakituinen työpaikka. Olin siellä kiusattu. Ellei uutta työtä löydy äitiysloman päättyessä, niin ilmoittaudun työttömäksi. Entiseen työpaikkaan en enää palaa.

No sepä onkin pennusta kiinni...

Vierailija
49/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on mies, tuo lapsen toinen vanhempi. Meillä mies hakee lapsen päiväkodista päivittäin. Itse olen tunnin pidempään töissä kuin hän. Mies on myös mielellään kotona kun lapsi sairastaa. Ei ole pieni lapsi hidastanut omaa työelämääni. Sain jopa uuden työpaikan ollessani vanhempainvapaalla. :)

Vierailija
50/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ollut työsuhde voimassa äitiysvapaan ja hoitovapaan ajan niin miksi ihmeessä puhut että oot ollut kotona. Kerrot vaan että olet ollut töissä x-x vuonna ja näitä tehtäviä silloin tehnyt ja mitä oppinut. Tottakai jos jauhat keskustelussa lapsesta niin ajattelevat noin että se on este. Jos joku sanoo ettö paljon on poissaoloja niin toteat vaan että olet onnekas kun lapsi poissa viikon keväällä viikon syksyllä ja se ja se henkilö hoitaa. Ja sit jatkat työpuheita. Käännät aina keskustelun takaisin uraan.

Vierailija
51/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että olet vähän anteeksipyyntelevä sen suhteen, että sulla on lapsi. Totta on, että kun lapsi menee päiväkotiin, niin sairastelut lisääntyy, kun ne pöpöt liikkuu koko ajan siellä ja on työelämän paine viedä kipeä lapsi hoitoon. Nyt kun lapsesi on ollut siellä hoidossa, niin kai itse tiedät, paljonko se lapsi loppujen lopuksi sairastelee. Ja asiaan voi todeta, että mieskin kantaa ristinsä lapsen sairasteluista. Miehen työnantaja ei voi velvoittaa vain sinua hoitamaan lapsen sairasteluja, joten ne tietenkin vuorotellaan. Voit myös kertoa, mitä vahvuuksia sinulla on, eikä keskustella vain koko ajan niistä negatiivisista asioista. Sillä tavalla pitää olla vähän amerikkalaisittain itsevarma, vaikka täällä sitä pidetään röyhkeytenä.

Kyllä se siitä, tsemppiä!

Aamen! En kyllä ymmärrä tätä trendiä, että naiset aina jää hoitamaan sairaita lapsia kotiin, naiset jää hoitovapaalle jne. Puhuttiin mieheni kanssa että hänkin joutuu hoitovapaalle ja lasta kotiin hoitamaan, jos sellaisen joskus saadaan, lapsi on yhteinen joten on epäreilua että vaan toinen joustaa aina.

Vierailija
52/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että olet vähän anteeksipyyntelevä sen suhteen, että sulla on lapsi. Totta on, että kun lapsi menee päiväkotiin, niin sairastelut lisääntyy, kun ne pöpöt liikkuu koko ajan siellä ja on työelämän paine viedä kipeä lapsi hoitoon. Nyt kun lapsesi on ollut siellä hoidossa, niin kai itse tiedät, paljonko se lapsi loppujen lopuksi sairastelee. Ja asiaan voi todeta, että mieskin kantaa ristinsä lapsen sairasteluista. Miehen työnantaja ei voi velvoittaa vain sinua hoitamaan lapsen sairasteluja, joten ne tietenkin vuorotellaan. Voit myös kertoa, mitä vahvuuksia sinulla on, eikä keskustella vain koko ajan niistä negatiivisista asioista. Sillä tavalla pitää olla vähän amerikkalaisittain itsevarma, vaikka täällä sitä pidetään röyhkeytenä.

Aamen! En kyllä ymmärrä tätä trendiä, että naiset aina jää hoitamaan sairaita lapsia kotiin, naiset jää hoitovapaalle jne. Puhuttiin mieheni kanssa että hänkin joutuu hoitovapaalle ja lasta kotiin hoitamaan, jos sellaisen joskus saadaan, lapsi on yhteinen joten on epäreilua että vaan toinen joustaa aina.

Mutta paljon on naisia jotka vaatii työpaikalta ja työkavereilta joustamista KOSKA heillä on lapsia ja mies joka ei tee osuuttaan. Ja kokevat sitten että heitä kohdellaan väärin kun heidän yksityiselämäänsä ei huomioida töissä.

Vierailija
53/53 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta paljon on naisia jotka vaatii työpaikalta ja työkavereilta joustamista KOSKA heillä on lapsia ja mies joka ei tee osuuttaan. Ja kokevat sitten että heitä kohdellaan väärin kun heidän yksityiselämäänsä ei huomioida töissä.

Joo en ymmärrä mitä sellaisella miehellä sitten tekee...? Laittaisin kiertoon. Paitsi jos on joku tosi kovapalkkainen työ jossa ei voi millään joustaa ja tyyliin elättää koko perhettä, sitten se olis ok

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi