Jatkolento Finnair American Airlines
Moi,
onko jollain kokemusta pikaisista vaihdoista tämän allianssin välillä.
On todella lyhyt vaihtoaika kärrää laukku transfer hihanlle.
Check in tehdään ihan lopulliseen pisteeseen saakka, mutta miten voi yhdelle lipulle järjestää näin lyhyellä kuin 1h 25min väliä JFK:n kentälle. Onko siellä joku ketä ohjaa näitä jotka matkaavat lyhyellä vaihdolla?
Kommentit (37)
Hei,
ok katsoin lentoja valmiiksi American Airlinella ja ne lenätvät Losiin aika tiuhaan joten toivon että menisi max 5 tuntia seuraavaan.
Mutta tiedä sitä,,, jaksa enää ressata tätä. Jos olisin tästä laukku jutusta tiennyt niin olisin varannut 4-5 tuntia koko hommaan....
Onneksi nyt katsoin, että on OneWorldi ja yksi lippu.
Sain Finnairilta viestiä, että aikaväli joka on lentojen välissä on laskettu niin, että tämä 1h 25min riittää.
Anteeksi nyt vain mutta just. Voisin laittaa tälle asiakaspalvelijalle viestiä tullijonosta, kun olen siellä päässä, aivan helvetin pitkällä.
-Ap
Flyertalk:
Minimum Connect Times:
Connecting at JFK
2.00 hour
Oletko ekaa kertaa menossa vai oletko jo ollut USA:ssa samalla ESTA:lla?
Kiire tulee joka tapauksessa , itse olen joskus ehtinyt ja pariin kertaan myöhästynyt 2h vaihtoajalla USA: sisäiselle lennolle (maahantulo JFK tai San Francisco tai Dallas tai Seattle)
Tsemppiä jonottamiseen!
Moi,
olen ensimmäistä kertaa ESTA:lla. Tulostan sen mukaani vaikka sen saa puhelimellakin todistettua tai jollain sen lomakkeen numerolla. Pitääkö muuten mennä kun saaun JFK niin domestic puolelle jos ollaan USAN sisällä kerran?
Joo olen jo henkisesti menossa American Airlanen tiskille kauniisti pyytämään apua seuraavaan lentoon.
Yritän tietenkin päästä jonon ohi oranssilla lapulla, mutta olen pessimisti. Ketuttaa että myyvät tuolla ajalla yhtä lippua.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Moi,
olen ensimmäistä kertaa ESTA:lla. Tulostan sen mukaani vaikka sen saa puhelimellakin todistettua tai jollain sen lomakkeen numerolla. Pitääkö muuten mennä kun saaun JFK niin domestic puolelle jos ollaan USAN sisällä kerran?
Joo olen jo henkisesti menossa American Airlanen tiskille kauniisti pyytämään apua seuraavaan lentoon.
Yritän tietenkin päästä jonon ohi oranssilla lapulla, mutta olen pessimisti. Ketuttaa että myyvät tuolla ajalla yhtä lippua.
-Ap
Periaatteessa ei pitäisi olla mahdollista ostaa alle "Minimum Connection Time" lippuja. Ihme tapaus kyllä sinulla. Sinua ehkä kiinnostaa lukea aiheesta:
https://onemileatatime.com/airport-minimum-connection-times/
Vierailija kirjoitti:
Ei kai transfer matkustaja mihinkään immigrationiin jonota? Vai jonottaako? Onko lopullinen kohde siis myös Jenkeissä vai muualla?
Kannattaa selvittää missä joutuu Homeland security systeemiin.
Finnairilla ilmoittivat, että tässä minun tapauksessani minimun Connection Time on 1h 15
Olisi mukava jos joku muukin lentää samaa reittiä Losiin, niin ei ainakaan tarvitsisi yksin juosta ja huohottaa.
-Ap
Jos on mahdollista lentää eurooppalaisen preclearance paikan läpi, se voisi helpottaa asiaa. Ennen oli ainakin Schipholissa, en taida olla enää, mutta ainakin Irlannissa (Dublin ja Shannon).
Preclearance paikoissa on sekä US rajavalvonta että tulli. Eli nää hommat tulee hoidettua ennen kuin edes pääsee USA:aan menevään koneeseen ja joutuu vaihtamaan konetta USA:n puolella.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdollista lentää eurooppalaisen preclearance paikan läpi, se voisi helpottaa asiaa. Ennen oli ainakin Schipholissa, en taida olla enää, mutta ainakin Irlannissa (Dublin ja Shannon).
Preclearance paikoissa on sekä US rajavalvonta että tulli. Eli nää hommat tulee hoidettua ennen kuin edes pääsee USA:aan menevään koneeseen ja joutuu vaihtamaan konetta USA:n puolella.
Dublinin kautta mennyt pari kertaa ja se on ihan mahtavaa: pitkän lennon jälkeen vaan kävelet hakemaan laukkusi, ei jonotusta.
Antavat sinulle ehkä fast pass. Ai, mutta tulet Finnairin lennolta? Ei ehkä sitten. Finski ei ole niitä matkustaja ystävällisimpiä. Hyvä uutinen on se, että AA:lla on tiheät yhteydet, lentoja menee reilusti.
Joudutko vaihtamaan terminaalin?
JFK:lla joudut kyllä menmään tullin läpi ja itse panemaan sitten laukkusi sille heihnalle, jolle pannaan jatkolentojen laukut JFK:llä. Ihan sama, jatkuuko matkasi USA:n sisällä, vai esim vaikkapa Etelä-Amerikkaan.
Siellä jaetaan Finnairin koneesta noustessa niitä pikajonotuksen lappuja niille, joiden jatkolento lähtee 2h tunnin sisään. Eli siinä maahantulomuodollisuuksissa menee se n 30-50 min pikavuorolla. Sen jälkeen nappaat laukkusi, ja viet sen uudelle hihnalle, joka odottaa juuri ennen ulosmenoaulaa. Tähän menee 5-10 min riippuen kuinka nopeasti löydär laukkusi.
Sen jälkeen kiiruhdat turvatarkarkastukseen sinne ylös, ja näytät sitä pikajonotuslappua virkailijalle. Turavatarkastuksessa ei pitäsi mennä ylli 10 minuuttia tällä tavoin. Sitten vaan juokset niin helvetin lujaa siihen koneeseen, johon sinun on tarkoitus ehtiä.
75% todennäköisyydelle tulet ehtimään jatkolennolle. Jos et ehdi, niin uuden lennon järjestelyt sujuvat siinä AA:n service deskillä kätevästi ja nopeasti.
Ei kuin seikkailemaan. .
Itse lensin vastaavalla yhteydellä (Finski ja AA) ja vaihtoajalla. JFK:lla oli odottamassa pari henkilöä, jotka ohjasivat meidät lyhyellä vaihtoajalla olevat oikeisiin jonoihin, jossa odotusaika oli lyhyempi. Laukun sai muistaakseni nostaa hihnalta toiselle aika sujuvasti ja helposti maahantuloselvitysten jälkeen. Eikä koneeseen edes tarvinut juosta, reipas kävely riitti :D.
Vierailija kirjoitti:
Itse lensin vastaavalla yhteydellä (Finski ja AA) ja vaihtoajalla. JFK:lla oli odottamassa pari henkilöä, jotka ohjasivat meidät lyhyellä vaihtoajalla olevat oikeisiin jonoihin, jossa odotusaika oli lyhyempi. Laukun sai muistaakseni nostaa hihnalta toiselle aika sujuvasti ja helposti maahantuloselvitysten jälkeen. Eikä koneeseen edes tarvinut juosta, reipas kävely riitti :D.
Tuo vaatii jo normaalitilanteessa että kaikki on ajallaan ja sujuu sekä että henkilökunta on opastamassa lyhyen vaihdon porukkaa. Tällä hetkellä hallinto on suljettu ja kentät toimivat vajaalla miehityksellä. Vaihto tuskin onnistuu tuolla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Buukkaavat seuraavalle mahdolliselle lennolle jos lento myöhässä, eikä ehdi portille.
Pyydä se oranssi kortti, sillä pääsee jonon ohi sitä vilauttamalla. Ja help desk, sieltä saa apua.
Laukun pitäisi siirtyä automaattisesti. Ainakin KLM lento Houstonin Amsterdamin kautta meni näppärästi. Samoin edellinen lento Frankfurtin kautta oli stressitön.Muuten: KLM:ää kehutaan, eikä suotta. Ja kaikista parhaimmat sapuskat ja henkilökunta A-luokkaa.
Ei hätää mikäli myöhästyt jatkolennolta niin lentoyhtiö järjestää kyllä uuden lennon kun olet ostanut koko matkan ja sama allianceen kuuluu AA.
Tämä on kyllä totta!