Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jättää alkoholin, niin loppuuko ahdistus?

Vierailija
23.01.2019 |

Minulla on paha ahdistus. Käytän päivittäin alkoholia, illalla. Jos lopetan alkoholinkäytön, niin miten pian pääsee ahdistuksesta eroon? Tuleeko minusta iloinen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todennäköisesti lopu heti, saattaa vaikka puoli vuottakin mennä. Riippuu tietysti, kuinka kauan olet tuota kaavaa jo jatkanut. Mutta ehdottomasti kannattaa jättää alkoholi. Perspektiivi maailmaan muuttuu, kun aivokemiat tasaantuvat.

Vierailija
2/7 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipuu oliko taustalla ahditus valmiiksi vai johtuuko ahdistus alkoholin käytöstäa. Alkoholi toimii siten, että se poistaa ahdistuksen hetkellisesti, ahdistus tulee takaisin uudestaan, alkoholi taas poistaa ahdistuksen ja sitten se tulee taas takaisin uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riipuu oliko taustalla ahditus valmiiksi vai johtuuko ahdistus alkoholin käytöstäa. Alkoholi toimii siten, että se poistaa ahdistuksen hetkellisesti, ahdistus tulee takaisin uudestaan, alkoholi taas poistaa ahdistuksen ja sitten se tulee taas takaisin uudestaan.

Juuri näin, ja alkoholi usein vahvistaa ahdistusta, varsinkin seuraavana päivänä.

Eiköhän ainoa tapa ole löytää ahdistuksen syy ja hoitaa se. 

Vierailija
4/7 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ahdistus seinään lopu. Mutta vähitellen se kyllä vähenee.

Vierailija
5/7 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähenee rutkasti.

Vierailija
6/7 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia voi käyttää mielialalääkkeenä vain hyvin rajallisesti.

Ahdistukseen se on hyvin tehokas, mutta toimii vain hetkellisti aiheuttaen masennusta ja ahdistusta pidempään tai liiallisesti käytettynä.

Tilapäinen stressin aiheutta.a ahdistus, joka vaivaa iltaisin, on ehkä ainoa tilanne johon voi lääkkeeksi pari alkoholianosta ottaa.

Vierailija
7/7 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut ison avun ahdistukseen uskosta Jeesukseen, kun on Jeesus sydämessä ei tarvitse pelätä mitään. Herra on kaikkialla kanssani.

Toinen hyvä, toki pienempi, apu on ollut sahrami. Suosittelen sahramia, itse sain avun tästä rukousvastauksena.

Lisäksi suosittelen AA-kerhoa ja käyntiä terveyskeskuksessa, sieltä osaavat ohjata sinut sinulle sopivan avun piiriin. Esim. keskustelut psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa tai rauhoittava lääkitys voivat joskus olla paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän