Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, joilla kengänkoko on 42+, mistä ostatte kenkänne?

Isojalka
22.01.2019 |

Mulla on siis kengänkoko 42, ja mistään en kyllä oikeasti löydä istuvia, kauniita kenkiä. Koko aikuisikäni olen joutunut miesten lenkkareissa kulkemaan. Juhlakenkiä olen joitakin löytänyt Gaborilta, ja ne ovatkin laadukkaita, mutta eivät erityisen mukavia. Pomarilla on mukavia kenkiä isossa koossa, mutta ne eivät kestä kauaa käytössä, ovat jotenkin heppoisia.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta (vastaan rouvan puolesta).

Vierailija
2/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloselta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelta. tullin torilla on kenkäkaupoa, jossa myös isoja kokoja.

Vierailija
4/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko palvelija harraskartanossa. Miten saatte kengät tänne? Mikä firma?

Vierailija
5/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rieker

Vierailija
6/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandossa on paras ja laajin valikoima (myös isojalkaisille lapsille löytyy kokoja kokoon 43 asti). Myös todella käyttäjäystävällinen hakutoiminto. Saat suoraan naisten kengät koossa 42 tai 43 esille ja sen jälkeen voit vielä lajitella niitä monen eri kriteerin mukaan.

Vierailija
7/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asos, Long Tall Sally, New Look, Zalando. Nettikaupat tarjoavat ehdottomasti parhaat valikoimat. Asokselta tulee tilattua eniten, koska siellä hinnat ovat halvimmat. Oma kengänkoko on 43 - 44.

Vierailija
8/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän miesten kenkiä. Ne on muutenkin enemmän makuuni.

Vierailija
9/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joo, kyllä mäkin käytän tosiaan niitä miesten lenkkareita, mutta muuten miesten kenkiä en voi yleensä ostaa, kun ovat niin leveitä lestiltään. Haloselle on minutkin joskus ohjattu kenkäpulmissa, mutta sieltä en oo kyllä mitään löytänyt. Aleksi 13 oli joskus aikoinaan ykköspaikka isojen kenkien ostoon. Mulla siis kengän koko 42-43. Riekeriltä 42 aina liian pieni, lisäksi mielestäni eivät ole laadukkaita: esim. pohjat liukkaat. Mikä saksalainen nettikauppa myy kenkiä isojalkaisille? Niin, netistä en ole vielä tilannut kenkiä, kun se sovittelu on aina niin hankalaa tavallisissa kenkäkaupoissa. Mistä tiedätte, että kenkää kannattaa  tilata ja sovittaa?

Vierailija
10/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kengänkoko 44. Kenkä-Marski oli pari vuosikymmentä luottopaikkani, siellä koot olivat 45 asti ja todella kauniita kenkiä. Ikävä kyllä sulkivat ja kyllä heitä kaipaan. :-(

Nyt olen tilannut Zalandosta muutaman kerran, ja myös Ulla Popkenilta. Aika hit and miss -hommaahan tämä on, kun ei voi koskaan tietää varmasti kengän mallia. Mutta onneksi palautus on (vielä) ilmaista.

Zalandolla kävi esim. kerran niin että kengän piti olla 44, eli koko 10, mutta se olikin 9,5. Ikävä kyllä minulle tuo puoli numeroakin on ratkaiseva.

Fredrikinkadulla Helsingissä on Bellissima joka on erikoistunut pieniin ja isoihin kokoihin. Sieltä olen myös useat kengät löytänyt.

Vierailija
11/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta paras valikoima

Vierailija
12/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojalkainenolen kirjoitti:

Niin, joo, kyllä mäkin käytän tosiaan niitä miesten lenkkareita, mutta muuten miesten kenkiä en voi yleensä ostaa, kun ovat niin leveitä lestiltään. Haloselle on minutkin joskus ohjattu kenkäpulmissa, mutta sieltä en oo kyllä mitään löytänyt. Aleksi 13 oli joskus aikoinaan ykköspaikka isojen kenkien ostoon. Mulla siis kengän koko 42-43. Riekeriltä 42 aina liian pieni, lisäksi mielestäni eivät ole laadukkaita: esim. pohjat liukkaat. Mikä saksalainen nettikauppa myy kenkiä isojalkaisille? Niin, netistä en ole vielä tilannut kenkiä, kun se sovittelu on aina niin hankalaa tavallisissa kenkäkaupoissa. Mistä tiedätte, että kenkää kannattaa  tilata ja sovittaa?

Monesta kenkiä myyvästä nettikaupasta saa ilmaisen toimituksen ja palautuksen jolloin voi tilata sovitettavaksi monia eri kokoja ja palauttaa ne mitkä ei ollutkaan sopivia. Saksasta tilatessa saattaa olla palautuksen kanssa vaikeuksia joten en tiedä kannattaako.

Esim. Zalandosta valitsin koot 42-44 niin löytyi lähes 12000 tuotetta naisten kengistä joten luulisi olevan valinnanvaraa. Ja nettikauppoja on vaikka kuinka paljon mistä valita, kannattaa ehdottomasti siirtyä niihin kaupoissa juoksemisen sijaan.

Vierailija
13/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivian Vau Tallinnassa, aivan ihania kenkiä! :) Käykää ihmeessä katsomassa, paras valikoima joka tilaisuuteen.

Vierailija
14/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni zaladolle, sitten amazon.de

Merkeistä esim el naturalista.

Ohjeena, kun löydät sopivsn kenkämerkin, tilaa samaa merkkiä, silloin tiedät istuvuuden hyvin. Suomessa ei oikein ole, en halua valita yhdestä parista jostain sivuhyllyltä...

Vierailija
15/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten naisen kengänkoko voi olla 45? Järkkyä! 😱

Karmeaa, kun nykyään osa naisista on aivan järisyttävän isokokoisia! Kengännumero 45 ja pituuttakin ainakin 190 cm, jopa enemmänkin.

Vierailija
16/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloselta

Haloselta minäkin, esim nyt Riekel merkkiset talvisaappaat/-kengät , sieltä ostetut, olleet mulla jo 2,5 vuotta :) Ja oon myös huomannut, että esim netissä Elloksessa ja Zalandolla ois myös naisten puolella kengissä hyvä valikoima kokoja :)

Vierailija
17/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän miesten kenkiä. Ne on muutenkin enemmän makuuni.

Sama. Miesten nillkurit ja nauhalliset kengät miellyttää silmää enemmän kuin naisten merkillisen muotoiset ja epämukavat tekeleet, joihin on lisätty jotain niittejä ja koristekiemuroita. Miesten osastolta saa muitakin kenkiä kuin lenkkareita. Olen huomannut miesten kenkien (ja vaatteiden) olevan usein kestävämpiäkin.

Vierailija
18/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmeaa, kun nykyään osa naisista on aivan järisyttävän isokokoisia! Kengännumero 45 ja pituuttakin ainakin 190 cm, jopa enemmänkin.

Kyllä kai isokokoisia naisia on aina ollut :)

Vierailija
19/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sinunkaan elämässäsi ei ole koskaan tapahtunut mitään oikeasti järkyttävää, toisten kengän numero pystyy järkyttämään noin paljon. Ehkä sinunkin olisi aika kasvaa irti kulttuurin asettamista odotuksista siitä, millainen ihmisen pitää olla. 

Vierailija
20/34 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rouvan" puolesta, eli olet transgenderhenkilö?