Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ajatellut muuttaa "korpeen". Leppoistelemaan, nauttimaan luonnosta. Kuka lähtee mukaan?

Vierailija
22.01.2019 |

Kiinnostaa kovasti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden jos laitat kuvasi😉

Mikä korpi olisi?

Vierailija
2/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtämälläkö menet vai pitääkö jonkun aurata tiesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän vuodenaikaan kiitos edes pienelle lomalle. Pysyn mieluiten sisällä.

Ja jos pysyvämpää elämänmuutosta miettii niin olen kokeillut jo, ei ole yhtään leppoisaa kun oikeasti pitää selvitä lähes omavaraisesti. Kyllä mukava toimistotyö kutsui taas muutaman vuoden omavarais/luonnonmukaiselämäihanteen kokeilun jälkeen.

Vierailija
4/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kohtuu kaikessa. Toki aurauksen voi järjestää itsekin. Pikkujuttu. Korpi olisi pohjoisessa.

Vierailija
5/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos pysyvämpää elämänmuutosta miettii niin olen kokeillut jo, ei ole yhtään leppoisaa kun oikeasti pitää selvitä lähes omavaraisesti. Kyllä mukava toimistotyö kutsui taas muutaman vuoden omavarais/luonnonmukaiselämäihanteen kokeilun jälkeen.

Ei nyt ollut kyse kuitenkaan omavaraistaloudesta. Vain halvasta ja yksinkertaisesta.

Vierailija
6/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin kohtuu kaikessa. Toki aurauksen voi järjestää itsekin. Pikkujuttu. Korpi olisi pohjoisessa.

Missä siellä? Ootko jostakin pois?

Vierailija
7/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit elättää itsesi? Vai maksatatko korpielämäsi suomalaiseen tapaan meillä työssäkäyvillä?

Vierailija
8/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit elättää itsesi? Vai maksatatko korpielämäsi suomalaiseen tapaan meillä työssäkäyvillä?

Veroja olen maksanut aika helvetisti. Ei tulisi huono omatunto, jos takaisin päin saisinkin. Ja ihan omilla rahoilla tässä mennään. Kiusaksesi voisin kyllä nostaa tukiakin.

Vierailija
9/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo korvessa ja etätöillä elätän itseni. Hiljaista on :)

Vierailija
10/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden jos laitat kuvasi😉

Mikä korpi olisi?

Jaaha. Mikäs siinä.

Vierailija
11/18 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
12/18 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ollut kyse kuitenkaan omavaraistaloudesta. Vain halvasta ja yksinkertaisesta.

Miksi siellä korvessa olisi halpaa ja yksinkertaista? Postin haet 10 km päästä, pakettiautomaatille on 40 km, siellä on ruokakaupatkin. Netti ei toimi, sähköt pätkii, tiekunta ei auraa tietä, jos et siitä maksa.

Vierailija
13/18 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä korvessa olisi halpaa ja yksinkertaista? Postin haet 10 km päästä, pakettiautomaatille on 40 km, siellä on ruokakaupatkin. Netti ei toimi, sähköt pätkii, tiekunta ei auraa tietä, jos et siitä maksa.

No sehän on vain hyvä jos kaupat ovat kauempana. Virikkeitä löytyy luonnosta. Lämmitys ym edullista. Luonnon antimia tarjolla. Ennen kaikkea tyytyminen vähempään kulutukseen. Tähän tietysti voi tyytyä muuallakin. Se on se halu moiseen elämäntyyliin. Ja kun ei ole tarpeeksi rikas, pitää miettiä miten mikin on mahdollista.

Vierailija
14/18 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siel syrjäs on kätsä kasvatella kukkasia. Niin ne muutkin luonnonrauhaan hakeutuvat sitten lopulta tekee.

Vierailija
15/18 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun jo maalla. 10 km keskustaan. Tässä oli kyläkoulu, kun muutettiin, mutta lakkautettiin ennen kuin omat lapset ehtivät kouluikään. Naapureita on näköyhteyden päässä, mutta tonttinaapureita ei ole. Kyllähän täällä talot tyhjenevät hiljalleen. Kaipaan monia juttuja kaupungista, mutta en voisi enää kaupungissa asua, kun olen tottunut omaan rauhaan. Saan luonnosta paljon. Sähköt toimivat hyvin, netti on nopea (valkokuitu) eikä aurauksessa ole ollut valittamista sinä aikana, jonka olemme täällä asuneet. Pihan kolaamme itse, toki siihenkin saisi maksusta aurauksen joltain kyläläiseltä.

Vierailija
16/18 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on nainen, lähde mun kanssa meidän sähköttömälle mökille joku viikonloppu?

Vierailija
17/18 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoitus ole sukeltaa erämaahan luonnon armoille. Pois hälinästä ja luontoa riittävästi. Kuitenkin kohtuu matkan päässä kaupat. Priorisointia vain.

Vierailija
18/18 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ajelimme Kuusamosta rajalle päin tommoset rapiat 60 km. Aloin laskemaan autioituneita pihapiiriä. 5, 20, sitten oli asuttu talo, lumet aurattu. Matka jatkui, lisää savuttomia, lumen peittämiä, auraamattomia koteja. Yli viisikymmentä ja ihan talon näköisiä taloja. Minne kaikki olivat menneet, vieläkö enempi korpeen ?

Tampereelle 36 km, tässä alkaa olemaan myynnissä olevia taloja, eivät mene kaupaksi. Korpi on kohta täällä. Koulu meni, pankki meni, terkkari menee soten myötä, yksi kauppa ja apteekki. Ja kirkko. Siellä ei ollut enää Jouluna mitään toimintaa, ei Joulukirkkoa, ei mitään. Vanhainkoti lopetettiin, vanhukset kärrättiin jonnekin kauas omaisilta. Bussi kulkee kerran päivässä. Ainakin vielä eilen ajeli tyhjänä tuosta postilaatikon ohi.

Tämä on kaupunki nimikkeellä, missä me asutaan, siis kaupungin laitamilla, korvessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän