Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen. Tosi "vihreetä" politiikka siis sähköautot !
"Sähköautossa, joka kykenee suorittamaan 500 km matkan yhdellä latauksella on noin 100 kWh:n akku, jonka valmistamisesta syntyy 15-20 tonnin ilmastopäästöt. Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen."
Alkaa pudota kyllä vihreiden sähköautobuumilta pohja pois.
Kommentit (17)
Kuinka Naistenpäivä voisi ymmärtää mitään tekniikasta?
Kysy naiselta mikä horoskooppimerkki on 1. huhtikuuta ja kysy mikä on kcal?Vastaus kertoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka Naistenpäivä voisi ymmärtää mitään tekniikasta?
Kysy naiselta mikä horoskooppimerkki on 1. huhtikuuta ja kysy mikä on kcal?Vastaus kertoo kaiken.
Korjaus. ...kuinka naistenpuolue voisi ymmärtää tekniikasta?
Valtion tulisi tukea tavallisten autojen muuttamista kaasuautoiksi. Siinä tuo hyötysuhde lienee parempi?
Vierailija kirjoitti:
"Sähköautossa, joka kykenee suorittamaan 500 km matkan yhdellä latauksella on noin 100 kWh:n akku, jonka valmistamisesta syntyy 15-20 tonnin ilmastopäästöt. Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen."
Alkaa pudota kyllä vihreiden sähköautobuumilta pohja pois.
Kuulin tuosta juuri asiantuntijalta ja tuli minulle uutena tietona. Akkutehdas vaatii vierelleen voimalan, että virta riittää akkujen valmistamiseen.
Kai sen diesel-autonkin valmistaminen jotain päästöjä aiheuttaa? Vähän vaikeaa on vertailu, kun ei sillä pelkällä akulla kukaan aja.
Mutta paljonko polttomoottorin valmistus tuottaa päästöjä verrattuna sähkömoottoriin?
Voi olla, mutta tehtaan on mahdollista ainakin yrittää toimia ympäristöyatävälliaesti. Lisäksi sähköautot pienentää päästöjä paikallisesti - riippuen tietysti tavasta jolla energia tuotetaan. Vähän sama kuin kaukolämmössä. Laitos on tehokkaampi kuin se että jokainen tuottaisi lämmön omalla tavallaan. Aurinkoenergialla toimiva liikenne voi olla lähes päästötöntä paikallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sähköautossa, joka kykenee suorittamaan 500 km matkan yhdellä latauksella on noin 100 kWh:n akku, jonka valmistamisesta syntyy 15-20 tonnin ilmastopäästöt. Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen."
Alkaa pudota kyllä vihreiden sähköautobuumilta pohja pois.
Kuulin tuosta juuri asiantuntijalta ja tuli minulle uutena tietona. Akkutehdas vaatii vierelleen voimalan, että virta riittää akkujen valmistamiseen.
Teslan tapauksessa se voimala on SolarCityn paneelit.
Olen hallituksen kanssa samaa mieltä sähöautoilun tulevaisuudesta suomessa.
Suomessa autojen keski-ikä on 12 vuotta ja keskihinta 3800 euroa.
EI tuota mitään ongelmia siirtyä pikaisella aikataululla sähköautoilevaan suomeen, sillä jokaisella kansalaisella on senverran luottoa pankissa että pystyy ottamaan 35 000 euroa lainaa kulkuneuvoaan varten.
Enkä usko sähkön hinnan korotustenkaan tuottavan ongelmia autojen lataukseen ja latausinfra suomalaisten sähköautoille voidaan rakentaa haluttaessa vaikka ensi viikonlopun aikana.
Vaikuttaa toteuttamiskelpoiselta idealta :-)
Köyhien ininä on lempimusiikkiani. T. Teslan omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ininä on lempimusiikkiani. T. Teslan omistaja.
Teslan omistajien sadattelu latauspisteillä, halvempien sähkösyöppöjen varattua latauspisteet, on ikävää kuunneltavaa tankkauksen aikana, joka kestää muutaman minuutin ja ei kun seuraavat 700 kilometriä kovaa ajoa :-)
Ja se sähkö on niiiiiin vihreää sähköautolla kun ajelee, mutta kun lämmität sillä samalla sähköllä taloasi, niin oletsuunnilleen saatanasta seuraaava, ja talon energiatodistuksessa komeilee kirjain ö. Kuis se nyt nåin meni?
Vierailija kirjoitti:
"Sähköautossa, joka kykenee suorittamaan 500 km matkan yhdellä latauksella on noin 100 kWh:n akku, jonka valmistamisesta syntyy 15-20 tonnin ilmastopäästöt. Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen."
Alkaa pudota kyllä vihreiden sähköautobuumilta pohja pois.
Jos joku dieselautoilija on valmis maksamaan polttoaineestaan vähän enemmän. Niin hän voi halutessaan ajaa biodieselillä. Esim. Neste My diesel joka on biojätteestä valmistettua 100% biodieseliä eikä vaadi autoon minkäänlaisia teknisiä muutoksia. Toivottavasti joskus saadaan kilpailijoilta vaihtoehto nesteen biodieselille jotta biodieselin hinta halpenisi edes hieman nykyisestä.
Tähän liityen on olemassa myös lähteitäkin. Tässä tapauksessa autona oli 24v vanha VW Caravelle.
2.7.2017 Mies tankkasi uusiutuvaa dieseliä vanhaan pakuunsa ja hämmästyi – näin kävi päästötestissä.
5.6.2017 VTT:n professori vahvistaa diesel-Mikan väitteen: lähipäästöt vähenevät uusiutuvalla dieselillä. Hiukkaspäästöt alenevat keskimäärin 30%.
tässä tarvitaan nyt vähän isommat luvut ja pidemmät seurannat
Follow the money. Ei tässä vouhotuksessa ja älyttömyydessä ole mistään muusta kyse kuin, että joku lobbaa kovaa omaa bisnestään ja typerät poliitikot on päiväperhoja, joiden pitää kulkea trendien kärjessä päivittelemässä.
g
Vihreiltä puuttuu kyllä logiikka. Vihreiden argumentit ei kestä tarkempaa analyysia.
Täytyykin mennä vihreiden kopeille keskustelemaan asiasta.