Erittäin hyvin alkoi asuminen uudessa kodissa! Eilen naapuri tuli valittamaan muuttoautosta rapun edessä ja auki olevasta ulko-ovesta
Tänään on sitten tuijottanut tuolta pihalta kuin mikäkin psyko takkinsa hupun alta muka koiraa pissattaessaan. Jes. Tästähän tulee mukavaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutitte sunnuntaina? Ja kellonaika oli?
Miksei saisi muuttaa sunnuntaina? Tai juuri siihen kellonaikaan kuin haluaa?
Eiköhän se muori ihan itse laittanut nenänsä ulos, tuskin hänen oveaan kukaan avasi.
Voi apua. Kannattaa olla neutraali ja pysytellä kaukana tuosta tyypistä, ettei joudu sen kohteeksi pidemmäksi aikaa. Noita veemäisiä ja sairaita ei voi voittaa, menee vaan oma elämä pilalle. Pahoittelet häiriötä (vaikkei tarvitsisi) ja pysyt jatkossa kaukana. Tsemppiä ja toivotaan, että elo sujuu jatkossa rauhaisammin ja vältyt moisilta.
Kerrostaloissa on täyttä paskaa molemmat ääripäät: pikkuasioista natisijat ja "minulla on oikeus"-häiritsijät.
Niin, ja liian monet koiranomistajat.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on niin että kukaan ei turhasta valita.
Kyllä muuten valittaa.
Nimim. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja
Olisit laittanut sen kantamaan tavaroita, kun kerran oli joutilaana.
Tuossa tilanteessa olisi voinut sanoa urputtajalle - tule kantamaan, saadaan ovi nopeammin kiinni ja muuttoauto pois oven edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi samoin! Kaiken huippu oli vielä tämä: naapurinmuori oli saanut säilyttää meidän häkkivarastossa kamppeita (vanhoja sanomalehtiä ja muutamaa tyhjää kukkapurkkia.) edellisen asujan aikaan. Meille ei asiasta kerrottu, joten kun muutimme, oletimme romppeiden kuuluvan vuokranantajallemme. Laitettiin munalukot häkin oveen.
No, kohta alkaa postilaatikosta tipahdella uhkaavaan sävyyn kirjoitettuja lappusia siitä miten hänen omaisuutensa on suljettu häneltä kysymättä jne jne... pari viikkoa pommitti meitä lapuilla ennenkuin satuttiin olemaan kotona ja saatiin kasvokkain hoidettua homma. Silloinkin aluksi oli käytös tympeää.Myöhemmin tuli kuitenkin pyytämään apua heitettyään vahingossa omat avaimensa roskakuiluun.
Tarinan opetus? Ei kannata olettaa eikä varsinkaan leikkiä euroopaan omistajaa. Tässä se taas nähtiin että itsekkyys meni käytännöllisyyden edelle ja itse aiheutitte mummon ärähtämisen.
Mistä lähtien on luvallista säilyttää kamojaan naapurin häkissä? Oot sinä kyllä aikamoinen vatipää.
Siis onko oikeasti ihmisiä joiden mielestä ei saisi sunnuntaina muuttaa? Milloinkas sitten? Muuttoaikatauluthan aina riippuvat siitä milloin joutuu edellisestä asunnosta lähtemään ja milloin on uusi asunto tyhjänä ja mikä päivä vuokra-aika alkaa. En ole ikinä kuullut tällaisesta ja olen saattanut muuttaa minä hyvänsä päivänä, ei kyllä ole kukaan koskaan tullut valittamaan.
Mä kävin kerran katsomassa kaupungin asuntoa huonommalta alueelta, ja siellä oli se asunnon häkkivarasto täynnä jonkun tavaroita. Tuskin olis tyhjentynyt, vaikka olisin sinne muuttanut. Jollain vaan on sellainen valloittajan luonne...
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa on täyttä paskaa molemmat ääripäät: pikkuasioista natisijat ja "minulla on oikeus"-häiritsijät.
Niin, ja liian monet koiranomistajat.
Olet oikeassa, mutta ap ei mitä ilmeisimmin kuulu mihinkään noista (en toki väitä että sitä välttämättä tarkoititkaan). Muuttaminen ja siihen liittyvät "haitat" muulloin kun yöllä hiljaisuuden aikana eivät ole muiden häiritsemistä tai itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutitte sunnuntaina? Ja kellonaika oli?
Oletko sä joku kajahtanut uskis, vai miksi takerrut tuohon sunnuntaihin? Tiesitkö, että normaalit ihmiset käyvät sunnuntaisin töissäkin ja elävät ihan normaalia elämää.
Olet varmaan kusipää joka seisotti autoa pahassa paikassa koko päivän ja piti ovea auki. Näillä pakkasilla. Minä olisin jo vetäny turpaan!
Me muutettiin kerran kovalla pakkasella. Ensin tavaroita/laatikoita satsi nopsasti ulko-oven sisäpuolelle porrashuoneeseen, ovi kiinni ja sitten siitä edelleen kannettiin kämppään. Ja sama seuraavalle satsille. Oikeasti vain muutama isompi huonekalu oli sellainen, että piti hieman pidempään pitää ulko-ovea auki. Asunnon ovea ja ulko-ovea pidettiin vain muutamia hetkiä yhtäaikaa auki, jos lainkaan. Eli sen voi oikeasti tehdä muutenkin kuin järjestämällä läpivedon pakkasella....
Viikonloppuna muuttaa vain wt-nistit. Ao:n naapuri tiesi tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa mielenkiintoista tietää, miten tuo valittava naapuri on itse muuttanut taloon.
Lentämällä?
Tai ehkä syntyi taloon jo kun vasta perustuksia pystytettiin eikä ole sieltä koskaan muuttanut pois.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna muuttaa vain wt-nistit. Ao:n naapuri tiesi tämän.
Wt-nistithän ne juuri voi muuttaa ihan milloin tahansa, työssäkäyvät muuttaa viikonloppuvapailla.
Vuosia sitten muutin yksiöstä yksilön eli tavaraa ei todellakaan ollut paljon. Taisi olla sunnuntai myös, iso kerrostaloyhtiö jossa monta taloa, mun talo oli viimeinen ja vika rappu. Oli pakko ajaa auto perille, koska kadun varresta olisi saanut kantaa n.300 metriä alaovelle.
Aikaa auton tyhjentämiseen meni max. 30 min., kun ne piti roudata neljänteen kerrokseen hissillä. Oltiin just saatu auto tyhjäksi ja lähdössä siirtämään sitä, kun siihen tuli papparainen uhkailemaan poliisilla. Tulkimme pelastustien. Silloinen poikaystävä totesi, että siitä vaan, katsotaan sitten yhdessä virkavallan kanssa kuka on oikeassa. Jostain syystä ei sitten kutsunut niitä poliiseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On luultavasti tuttu tapaus koko taloyhtiölle. Älä stressaa vielä. Sitten ehtii, mikäli tyyppi alkaa maanvaivaksi.
Taitaa olla toisinpäin, että Ap:n kaltaiset on niitä maanvaivoja ja tuttuja188 taloyhtiönhallitukselle. Se vaan on niin että kukaan ei turhasta valita.
Jaahas, ihan niin kuin sinäkin kovasti pahoitit mielesi. Onnea valitsemallesi elämäntavalle
Tarinan opetus? Ei kannata olettaa eikä varsinkaan leikkiä euroopaan omistajaa. Tässä se taas nähtiin että itsekkyys meni käytännöllisyyden edelle ja itse aiheutitte mummon ärähtämisen.