Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

D vitamiini tipat Englannissa

15.05.2006 |

Hei Kaikki,

Pitäisikö d vitamiini tippojen käyttöä vielä jatkaa vaikka muutamme Suomesta Englantiin. Tietääkö kukaan suositellaanko niitä käytettäväksi myös siellä?

Kiitos vastauksista!

S.C

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ainakaan auringosta saa d-vitamiinia yhtään enempää kuin suomesta :-) ja maitotuotteisiin ei ole kummemmin lisätty, joten käytämme kotimaiseen tapaan.

fedjasetä ja pojat

Vierailija
2/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat muksut ovat kasvaneet aivan auringon armoilla eikä oo ainakaan vielä hiukset tai hampaat tippuneet. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne hiukset ja hampaat vielä tipukkaan, eikä osteoporoosia vielä leikki-ikäisillä ole. D-vitaminnilla pyritään lähinnä ehkäisemään osteoporoosia myöhemmällä iällä ja turvaamaan kasvaville luille riittävä kalsiumin imeytyminen.

Tarkistin vielä muutamia käyttämiämme maitotuotteita ja niistä mihinkään ei ole täällä lisätty d-vitamiinia.

Vierailija
4/11 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalaakarimme jopa kielsi antamasta - ja koska niita ei saa apteekista ilman reseptia (niin, outoa!) tuon aina Suomen lomalta putelin seuraavaksi talveksi.

Vierailija
5/11 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Nykyään ainakin Skotlannissa suositellaan d-vitamiinilisää, tosin en tiedä millaisia tuotteita on saatavilla. Olen itse aina tuonut Deetipat (säilyy huoneenlämmössä) Suomesta tai kaverit ovat postittaneet.

Vierailija
6/11 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut suomalaisia D-vitamiinitippoja tai täkäläisiä monivitamiinitippoja, joissa D-vitamiiniakin, sillä lapset eivät mielestäni ulkoile täällä yhtä paljon kuin Suomessa - ei kotona, päiväkodissa tai koulussa. 1-vuotiaamme ei pääse joka päivä ulos päiväkodissa - huonolla säällä Suomessahan mennään kurapuvut päällä ulkoilemaan.

Vierailija
7/11 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minka ikaisena naita D-vitamiini tippoja aloitetaan antamaan. Minulla laskettu aika Marraskuussa, eli talvi kuukausina varmaankin olisi hyva antaa??? Sailyvatko ne jos nyt kesalla Suomen reissulta ostan syntymaa varten?

Vierailija
8/11 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippoja suositellaan annettavaksi Suomessa tietaakseni 2 viikon iasta kesat talvet. Suomesta loytyy Jekovitia ( sailyy huoneenlammossa, alkoholipohjainen) ja Devitolia (jaakaapissa, oljypohjainen). Kummassakin on aina hyvat kayttopaivamaarat, voit rauhassa tuoda Suomesta jo nyt. Itse olen kayttanyt tyttarellani Suomen ohjeiden mukaan, enka sita kummemmin ole mainostanut. Kaytan myos maitohappobakteereita, joita Suomesa neuvolat suosittelevat kaikille vauvoille (Suomessa tehty tutkimuksia, joista huomattu, etta niiden kaytto vahentaa allergioita ja korvatulehduksia). Apteekista loytyy monia eri merkkeja. Taalla Englannissa en ole loytanyt vauvoille sopivia maitohappotuotteita, tosin riippuen, miten lastasi syotat, joihinkin vastikepulvereihin on lisatty maitohappobakteereja. Tsemppi odotukseen!

Vierailija
9/11 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos!

Vierailija
10/11 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemassa vielä Jekovitin ja Devitolin lisäksi. Maistuvat parhaimmalle, suositellaan, jos masuvaivoja ja säilyvät myös huoneen lämmössä.

Vierailija
11/11 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjois-Ranskassa sain ohjeet antaa vastasyntyneelle neljä tippaa päivässä D-vitamiinia, johon on lisätty fluoria. Tippoja annetaan 18 kk:n ikään asti. Täällä sää varmaan on aika lailla samanlaista kuin Englannissakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan