Huomioitteko toisianne parisuhteessa?
Minun ja miehen suhde oli kriisissä reilu vuosi sitten ja eron partaalla oltiin. Käytiin kuitenkin perheneuvolassa juttelemassa ja saatiin suhde kuntoon. Jo silloin oli puhetta, että kiireisen (lapsi)arjen keskellä on tärkeää huomioida toista. Aluksi tämä onnistuikin, muutaman kuukauden ajan. Nykyään minä olen se, joka n. kerran kuukaudessa yllätän miehen esimerkiksi jollain erikoisella oluella tai muulla vastaavalla. Olen monta kertaa sanonut, ettei se toisen huomiointi tarvitse olla mitään ihmeellistä. Minulle voisi riittää vaikka ihan vaan sanat "rakastan sinua". Tämänkin sanominen on miehelle vaikeaa, eikä ole kyllä mitään sellaista minulle sanonutkaan viimeiseen puoleen vuoteen.
Olen nyt monta kuukautta odotellut, että minua huomioitaisiin jotenkin - turhaan :( Tiedän, että toisille tällaiset asiat ovat yhdentekeviä, mutta pelkään että etäännymme ja suhteemme kuolee taas, jos emme pidä sitä yllä. Yhteistä aikaa meillä on n. kerran kuussa ja se on tietysti hyvä asia. Silti tunnen usein, että minä olen tässä se suhdetta pystyssä pitävä osapuoli.
Haluaisinkin nyt tietää, huomioiko muut parisuhteessa olevat toisiaan?
Muka hauskoja vinoilevia kommentteja en tarvitse kiitos :)
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Meillä puolisoni on parempi huomioimaan kuin minä. Ollaan viidettä vuotta yhdessä ja edelleen hän mm. muistaa aina kuukausipäivämme (ensitapaamisemme päivämäärä). Pieniä lahjoja ja tekoja saan muutenkin yllätykseksi ja hän on aina valmis auttamaan ja hoivaamaan.
Minulta ne eivät vaan tule niin luonnostaan. Tahtoisin olla hoksaavaisempi ja huomata tilaisuuksia hänen hemmottelemiseensa.
Lisään vielä, että olen siis miehelle asiasta sanonut, mutta hänen mielestään vaadin liikaa. En tiedä enää mitä tehdä.
Ap
Ei huomioida. Kaikki on kylmää ja etäistä. Meillä on liika ratkaisemattomia ongelmia, joista toinen ei suostu keskustelemaan. Välikuilu vain syvenee.
N48, naimisissa 22v., 2 lasta
Päivittäin huomioimme toisiamme. Iltaisin nukkumaan mennessä sanomme rakastan sinua sanoin aamulla töihin herätessämme ja halitessamme. Usein tulemma samaa matkaa töistä. Silloin, kun tulen aikaisemmin niin mies soittaa tarvitsenko jotakin kaupasta (hän kun tulee autolla ja minä bussilla). Jos tulee jotakin omia menoja niin aina kysytään toiselta ensin, että onko meillä jotakin suunnitteilla siihen ajankohtaan. Koskaan yleensä ei ole mitään ja oma meno on ok, mutta mielestäni se on huomaavaista. Tämä on hyvä suhde. Olen elänyt myös huonommissa suhteissa.
Huomioidaan paljonkin. Halaillaan ja pussaillaan pitkin päivää useita kertoja, telkkaria katsoessa toisen kainalossa, nukkumaan mennään aina yhtä aikaa, sanotaan usein että välitetään ja rakastetaan, mies tekee ruokaa lähes aina koska se on hänen tapa osoittaa sitä, minä taas teen usein aamulla miehelle aamupalan töihin mukaan. Hemmotellaan toisiamme muutenkin kuin merkkipäivinä ja tehdään reissuja yhdessä. Miehellä on mukava tapa että jos käy kaupassa ostamassa itselleen jotain hyvää niin ostaa samalla myös mulle, ei koskaan pelkästään itselleen vaikka en olisi edes kotona. Nämä on kaikki aika pieniä ja arkisia juttuja, mutta ihan päivittäin toista huomioidaan ja ne pienetkin jutut on tärkeitä.
Huomioidaan tosi arkisilla asioilla. Esimerkkejä:
Minä herään aamuisin 5 min aiemmin ja laitan miehelle kahvin tulemaan (en itse juo) ja menen sitten herättämään miehen, jottei hänen tarvitse herätä herätyskellon kilinään.
Laitamme usein toisillemme esimerkiksi iltapalaa.
Pidän huolen siitä, että miehellä on aina puhtaita vaatteita (minä hoidan pyykkihuollon).
Mies tuo kaupasta esimerkiksi lempijuustoani silloin tällöin, ja just esimerkiksi perjantaina laittoi viestin työpäivän aikana, että sopiiko, jos hän vie minut syömään töiden päätteeksi.
Mies myös silittelee ja hieroo minua usein.
Minä laitan usein jotain seksikästä päälle, kun odottelen miestä kotiin, jos olen päässyt kotiin ennen häntä, ja otetaan aina aikaa rakastelulle.
Kumpikin hoitaa kotitöitä, sekin on arjessa toisen huomioimista.
Kerran mies toi minulle yllätyslahjana uuden imurin, ja se on paras lahja jonka olen koskaan saanut :D Kirosin monta kuukautta ikivanhaa huonoa imuria, mutta en kehdannut ostaa uutta, koska vanha toimi (jotenkuten, mutta kuitenkin). Vanha imuri meni sitten miehen harrastustilan imuriksi.
Sanomme usein rakastavamme, ja kehumme monin tavoin toisiamme.
Kumpikin on sellainen, että kaipaa huomioimista suhteessa.
Meillä puolisoni on parempi huomioimaan kuin minä. Ollaan viidettä vuotta yhdessä ja edelleen hän mm. muistaa aina kuukausipäivämme (ensitapaamisemme päivämäärä). Pieniä lahjoja ja tekoja saan muutenkin yllätykseksi ja hän on aina valmis auttamaan ja hoivaamaan.
Minulta ne eivät vaan tule niin luonnostaan. Tahtoisin olla hoksaavaisempi ja huomata tilaisuuksia hänen hemmottelemiseensa.