Tula Explore - pettymys?
Kyseinen kantoreppu kolahti meidän postiin n. kuukausi sitten, ja ei ole kyllä paljon tullut käytettyä.
Ensinnäkin koen 9-kiloisen vauvan kantamisen todella raskaaksi Tula Explorella. Käytetään reppua siis lapsen kasvot menosuuntaan, koska ei viihdy toisinpäin, ja kaikki säädöt sitä varten on tehty ohjekirjan mukaiseti. Jo muutaman minuutin kantamisen jälkeen hartioihin alkaa kuitenkin kohdistua niin uuvuttava paine, että kauaa ei tee mieli jatkaa. Lisäksi repun alaosa on sen verran kova, että etupuoli painaa ikävästi alavatsaan. Takaosan hihna taas nousee kävellessä melkein puoleen selkään, mistä seuraa taas lisää painetta alavatsaan ja lantioluiden päälle. Pidempään kantaessa mulla alkaa myös ikävästi jäytää vasemmanpuoleista lantioluuta. Lisäksi en saa vauvaa asettumaan istuimeen symmetrisesti, vaikka kuinka möyhisin ja pöyhisin sitä. Olen "muokannut" istuimen ohjeiden mukaisesti, mutta vauva yrittää toistuvasti pinnistellä ja jäykistää kroppaansa, mikä kielii minulle siitä, ettei vauvallakaan ole hyvä olla repussa.
Onko Tula Explore todella ollut kaikille muille hintansa veroinen?