Mihin helmikuussa kaupunkilomalle? Wien, Köpis, Pariisi?
Pitäisi päättää äkkiä, mihin lähdetään romanttiselle talvilomareissulle. Vaihtoehdot ovat Wien, Kööpenhamina ja Pariisi, joista Pariisi on tuttu vuosien takaa. Tykkäämme hyvin simppelistä kaupungista (emme ihan hirveästi pitäneet mm. Lontoosta, Barcelonasta tai Berliinistä) , jossa olisi mahdollista kulkea mahdollisimman paljon kävellen ja jossa olisi suht huoletonta turvallisuuden suhteen. Pariisi kiehtoo, mutta tuntuu vähän ei-meidän-mestalta ison kantakaupunkialueen ja valtavien turistimassojen ja mellakoiden sekä taskuvarkaiden vuoksi. Wienistä en tiedä mitään mutta siitä on jotenkin romanttinen kuva. Köpis kiehtoisi, kun vaikuttaa melko pieneltä, viehättävältä ja helposti haltuunotettavalta, ainoastaan helmikuu ajankohtana on vähän nihkeä, onko liian kylmä ja talvinen?
Heittäkää ideoita tai mielipiteitä!
Kommentit (36)
Siis lähinnä noita taskuvarkaita ja muita huijausjuttuja haluan kaihtaa, jotain terrori-iskuja tms. en jaksa pelätä.
Noista kolmesta valitsisin ehdottomasti Wienin. On tosiaan romanttinen kaupunki ja kävellen helppo kulkea. Kerrassaan upeaa arkkitehtuuria ja paljon nähtävää!
Itse on menossa Wieniin. Pariisi nähty pariin otteeseen, enkä pitänyt. Köpis on kiva, siellä olen ollut monta kertaa työasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lähinnä noita taskuvarkaita ja muita huijausjuttuja haluan kaihtaa, jotain terrori-iskuja tms. en jaksa pelätä.
Et pelkää väkivaltaa ja ráiskauksia? Pari vuotta sitten puolalainen pariskunta sai kokea savannipoikien vihan italiassa. Tämä pariskunta oli viettämässä hanimoonia siellä. Mies hakattiin tajuttomaksi iltaisella rantakävelyllä ja miehen morsio ráiskattiin koko yön aikana uudestaan ja uudestaan.
Tämä pariskunta maksoi múltikúltin kovan hinnan. Taskuvarkaudet on sun pienin huoli.
No en varsinaisesti, liikun 110-kiloisen bodarin kanssa, joka opettaa kamppailu-urheilua.
Onko Wienissä tai Köpiksessä normaalisti hyvät säät helmikuun puolessa välissä, onko keväistä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi päättää äkkiä, mihin lähdetään romanttiselle talvilomareissulle. Vaihtoehdot ovat Wien, Kööpenhamina ja Pariisi, joista Pariisi on tuttu vuosien takaa. Tykkäämme hyvin simppelistä kaupungista (emme ihan hirveästi pitäneet mm. Lontoosta, Barcelonasta tai Berliinistä) , jossa olisi mahdollista kulkea mahdollisimman paljon kävellen ja jossa olisi suht huoletonta turvallisuuden suhteen. Pariisi kiehtoo, mutta tuntuu vähän ei-meidän-mestalta ison kantakaupunkialueen ja valtavien turistimassojen ja mellakoiden sekä taskuvarkaiden vuoksi. Wienistä en tiedä mitään mutta siitä on jotenkin romanttinen kuva. Köpis kiehtoisi, kun vaikuttaa melko pieneltä, viehättävältä ja helposti haltuunotettavalta, ainoastaan helmikuu ajankohtana on vähän nihkeä, onko liian kylmä ja talvinen?
Heittäkää ideoita tai mielipiteitä!
Pariisi helmikuussa oli itse asiassa todella kiva kokemus. Hyvin vähän turisteja, missään ei tarvinnut jonottaa, ja helmikuun harmaudessakin kaupunki oli kovin kaunis.
Suosittelisin kuitenkin Wieniä, joka on kaunein kaupunki jossa olen vieraillut. Yhdessä viikonlopussa ehditte nähdä varsin vähän, mutta voihan sinne aina palata.
Miten olisi Lissabon? Kiva kävellä ja ajella keltaisella ratikalla. Köpis ja Wien myös hyviä kävelykaupunkeja.
Ehdottomasti winkkuun on kyllä hieno paikka.
Kiitos tosi paljon kommenteista, kukaan tuttu ei ole Wienissä käynyt, joten siksi mukava kuulla mielipiteitä siitä. Mitä luulette, tykästyisimmekö Wieniin jos Berliini ei säväyttänyt, oli jopa vähän tylsä meidän makuumme?
Luulen, että jätän Pariisin nyt pois, mietin vielä Köpistäkin. Vaikuttaa niin symppikseltä ja olisi lyhyt lentokin ja pljon vaihtoehtoja noiden lentojen suhteen joka tapauksessa.
Onko Wieniin tai Köpikseen hotellisuosituksia?
En tiedä muuta kuin että Kööpenhamina on IHANA. Suosittelen menemään minä tahansa vuoden aikana.
En tiedä minkälaisista hotelleista tykkäätte, mutta ihan perus Scandic hotelli (Front) Köpiksessä oli kyllä hieno, moderni ja hyvällä paikalla.
12 jatkaa, että kannattaa myös ihan suoraan kysyä huonetta näköalalla tuossa hotellissa.
Kööpenhamina on todella turvallinen ja se kantakaupunki on tarpeeksi pieni kävelyyn. Melko lämminkin siellä taitaa olla helmikuussa.
Olen samaa mieltä vastaajan 12-13 kanssa!
Scandic Front Köpiksessä oli kiva hotelli. Meillä oli joku Queen (?) tms. huone, jossa oli oma kattoterassi. Viime kesän helteillä siellä oli ihana päivän päätteeksi ottaa lasillinen-pari viiniä. Terassille ei nähnyt mistään suunnasta, joten siellä pystyi hengailemaan ihan rauhassa vaikka yöpaitasillaan.
Köpis on ihan tosi kiva kaupunki, ja sieltä on helppo tehdä päiväretki esim. Louisiana-museoon tai Karen Blixenin kotimuseoon.
Mutta mitenkään keväistähän siellä ei helmikuussa ole.
Juu, ei varmaan ole kovin keväistä mutta kunhan ei pakkasta olisi... Sitähän ei voi tietää kyllä etukäteen. Olen enemmän korkeatasoisten boutique-hotellien ystävä mutta tuo Scandic näyttää olevan kivalla paikalla.
pariisi suottaapi olla vähän riskialtis kohde varata matka, jos nämä protestit jatkuvat
Mä kävin viime helmikuussa Roomassa,oli hyvä aika käydä.
Lissabon on ihanan rosoinen kaupunki
Köpis ja Wien kumpikin tosi kivoja mutta romanttiselle lomalle valitsisin Wienin. Todella upea kaupunki arkkitehtuuriltaan ja nähtävää myös.
Pariisissa en kävisi vaikka ilmaisen matkan saisin. Hirveä kenttä jossa saa jännittää missä laukku, englantiahan nämä ylpeät ranskalaiset eivät puhu. Pariisi on ruma ja likainen.
Wien houkuttelee. En ole käynyt.
Budapest on upea, samoin monet Italian kaupungit, entä Gdansk?
Ei ole väliä mikä kaupunki länsi euroopassa kaikki ovat vaarallisia nykyään (yllätys?).
Itä eurooppa ei kärsi näistä ongelmista, mutta suomalainen taitaa olla liian hyvä ihminen sinne.