Olen tässä kolmekymppisenä havahtunut miettimään, että mitä järkeä oli olla ulkonäkökeskeinen
viimeisen 10 vuoden ajan.
Sai kauneudella huomiota miehiltä, joita kiinnosti lähinnä sitoutumaton seksi. Suurinta osaa ei kiinnosta ottaa vaimoksi, tehdä lapsia, hankkia itse rahaa, pitää huolta perheestä. Tai edes ylipäätään sitoutua pitkäaikaiseen suhteeseen, jossa voidaan jakaa kulut, yhteinen aika sekä arjen ilot ja surut.
Kaikki se aika minkä olen käyttänyt vaatteiden valintaan, kauneuden maksimointiin ja meikkaamiseen... Olen järkyttynyt ja jotenkin hävettää.
Nyt joku tulee huutelemaan, että et varmaan ole vaimomateriaalia, mutta kyllä nyt itse katsoisin ihan hyvin olevani kelpaava, joskaan en ulkonäön osalta lähellä täydellistä edes kaiken panostamisen kanssa. Mutta nätti, päihteetön ja hyvää seuraa.
Kommentit (28)
oma mies ainakin on sanonut, ettei ole niin pinnallinen ja arki on kivempi jakaa jonkun sellaisen kanssa, kenellä ei kulu 2h aikaa siihen että pääsee ulos ovesta vaikka vaan kauppareissulle. tottakai kaunis meikki ja huoliteltu ulkonäkö on kiva ja sitä on mukava katsella ja myös naisena tulee sellainen pieni kunnioitus siitä että joku on jaksanut nähäd siihen kaikkeen vaivaa. ja varmasti myös miehistä on kiva katsella hyvin laitettua naista. mutta kun mietitään normaalia arkea niin se yleenäs on kivempi, että nainen on ihan ok katseltavaa ilman että hänen tarvitsee tuhrata kaikki vapaa aika meikkien parissa ja suurimmat ongelmat aiehutuu siitä, onko joku laukki oikean värinen kenkien kanssa. eli sanoisin kyllä joo, että ellei meikkaus ja itsesi laittaminen ole sulle oikeasti intohimo ja sellainen asia mistä tykkäät ja mitä teet muutenkin vaikka miestä ei olis kuvioissa, niin ihan turhaa sellainen on. toki perus siisti arkimeikki on ihan hyvä, minkä tekemiseen ei kulu kuin se n. 10-15min max. ja sitten tietysti erilaisiin tilaisuuksiin kun laittautuu nätisti niin onhan se plussa. Mutta tottakai myös kauniisti laittautuvat naiset saavat itselleen ihan yhtä sitoutuneen parisuhteen kuin muutkin. Se riippuu vain siitä millaisiin ihmisiin tutustuu ja sitärataa, ihan kuen kaikilla muillakin. En usko että se ulkonäkö on se juttu oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se ulkonäkö ei edes vaikuta siihen saako 20-30 vuotias nainen seksiä. Se kun saa sitä jos vaan haluaa.
Toki, jos esim. alkoholisoitunut 50-60 v tai ulkomaalaistaustainen käy. Ainakin itseäni lähestyi lähinnä sellaiset, kun en ollut nuorenakaan kovin nätti. Suunnilleen ikäiseni ja taviksen oloiset ei lähestyneet ollenkaan, ja jos minä lähestyin, katsottiin kuin halpaa makkaraa ja torjuttiin naurahtaen. Niinpä pääsin neitsyydestäni vasta yli kolmekymppisenä, ja sittenkin vasta laskemalla tasoa hyväksymään nämä pa kolaistaustaiset.
Höpö höpö. Ihan suomalaiset nuoret miehetkin haluaa seksiä.
Totta kai haluavat, mutta eivät he sitä kenen kanssa tahansa halua.
Kyllä voisin väittää, että olisin halunnut seksiä ihan kenen 20-30 v kanssa tahaansa siinä iässä ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen todella herkkä, hiljainen ja arka ihminen, enkä siis kovin valloittava persoona. Siksi ainoa mahdollisuuteni saada hyväksyntää ihmisiltä on koettaa näyttää kauniilta. Juuri noiden pelkkää seksiä haluavien miesten vuoksi on monta kertaa tehnyt mieli tehdä ulkonäölle jotain pahaa, vaikka leikata hiukset kokonaa pois, että minut nähtäisiin muunakin kuin barbienukkena. Mutta sittenhän olisin kokonaan yksin.
Sanot ensin tuossa, että sinun pitää koettaa näyttää kauniilta, mikä mielestäni viittaa siihen, että joudut näkemään kauneuden eteen edes jonkin verran vaivaa. Sitten kuitenkin lässytät, että sinun pitäisikin leikata hiukset pois, ettei sinua nähtäisi vain ja ainoastaan kauniina. Eli ilmeisesti oletkin aivan poikkeuksellisen tyrmäävä, eikä edes hiljaisuutesi ja arkuutesi estä miehiä rakastumasta sinuun. Mitään muuta et sitten keksikään kuin hiusten kynimisen ollaksesi edes hiukan rumempi.
Eli mitä oikein yritit sanoa? Oliko kommenttisi verhoiltua kehua kauneudestasi vai mitä?
Voi olla että olet kaunis ja voi olla, ettet ole, mutta kovin fiksulta et kuulosta. Olet myös jähmettynyt ajatukseen, että vain pitkätukkainen on kaunis ja että kukaan ei sinuun voisi hullaantua, jos olisit lyhyttukkainen.
Mitäs otat niitä renttuja. Ihan oma vika kun ei kunnon mies kelpaa.
Mä olen myös tajunnut 30+ iässä, miten järjettömän ulkonäkökeskeinen maailma on, ja miten valtavan voimakkaat normit vallitsee sille, että naisen täytyy olla kaunis ja miten naisen paikka osoitetaan sillä perusteella, miten hyvin täyttää tämän vaatimuksen. Mutta en mä kyllä tuolla lailla ajattele asiaa kuin ap - en usko, että kauneus estää hyvän parisuhteen muodostumisen, jos sitä haluaa. Ja toisaalta ei satunnaisissa suhteissa ole mitään vikaa, jos niitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen todella herkkä, hiljainen ja arka ihminen, enkä siis kovin valloittava persoona. Siksi ainoa mahdollisuuteni saada hyväksyntää ihmisiltä on koettaa näyttää kauniilta. Juuri noiden pelkkää seksiä haluavien miesten vuoksi on monta kertaa tehnyt mieli tehdä ulkonäölle jotain pahaa, vaikka leikata hiukset kokonaa pois, että minut nähtäisiin muunakin kuin barbienukkena. Mutta sittenhän olisin kokonaan yksin.
Sanot ensin tuossa, että sinun pitää koettaa näyttää kauniilta, mikä mielestäni viittaa siihen, että joudut näkemään kauneuden eteen edes jonkin verran vaivaa. Sitten kuitenkin lässytät, että sinun pitäisikin leikata hiukset pois, ettei sinua nähtäisi vain ja ainoastaan kauniina. Eli ilmeisesti oletkin aivan poikkeuksellisen tyrmäävä, eikä edes hiljaisuutesi ja arkuutesi estä miehiä rakastumasta sinuun. Mitään muuta et sitten keksikään kuin hiusten kynimisen ollaksesi edes hiukan rumempi.
Eli mitä oikein yritit sanoa? Oliko kommenttisi verhoiltua kehua kauneudestasi vai mitä?
Voi olla että olet kaunis ja voi olla, ettet ole, mutta kovin fiksulta et kuulosta. Olet myös jähmettynyt ajatukseen, että vain pitkätukkainen on kaunis ja että kukaan ei sinuun voisi hullaantua, jos olisit lyhyttukkainen.
En sanoisi rakastumiseksi sitä, että toisen kanssa ollaan vain ulkonäön takia.
Kuulostaa ehkä karulta, mutta ne hyvätasoiset perhekeskeiset miehet arvostaa naisessa ulkonäön lisäksi sitä, että nainen ei ole pyörinyt joka toisen miehen lakanoissa. Eli panosta vaan siihen ulkonäköön, äläkä anna ihan jokaisen panna joka osoittaa kiinnostustaan.
Nimenomaan ja kun ihmisestä näkyy muukin kuin maalit kasvoilla! Se sisäinen hyvä olo vetää puoleensa muita hyvinvoivia ihmisiä! P anopukit ja hyväksikäyttäjät "saalistavat" nimenomaan herkkää, arkaa ja epävarmaa ihmistä panosuhteeseen, joten liika ulkonäkökeskeisyys ja huoli ovat enemmänkin kutsuhuuto heille. Rehelliset ja kunnolliset miehet taas kiertävät sen pahanolon kaukaa, joten tarvitaan eniten asennemuutosta. Siihen suuntaan, että alat rakastaa itseäsi ja elämään itsellesi mieluista elämää. Ja kas, joku maailman ihanin mies ei voi vastustaa.