Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeilin olla ilman hius-ja naamatuotteita, ja kappas

Vierailija
21.01.2019 |

Vaikutus on itselleni mykistävä. Lohtuna tämä kaikille vähävaraisille ja muillekin jotka ei jaksa lotrata loputtomasti aineilla ja kemikaaleilla. Itse tosin olen pitkään käyttänyt enimmäkseen luonnonmukaisia aineita kosmetiikassa.
Olen siis nyt viimeisen puolen vuoden aikana ollut pakosta paljon kotioloissa ja kokeilin jättää kaikki ylimääräiset aineet pois. Ensin totutin vähitellen hiukset harvempiin pesuväleihin, lopulta pesin hiukset kerran kuussa shampoolla ja kerran tai pari vedellä. Päänahka ei rasvoitu enää, vaikka pesisin parin viikon välein ja lopputulema on muutenkin huikea. En malta odottaa että pääsen vakikampaajalle, nimittäin ensimmäinen kysymys tulee olemaan mitä olet tehnyt näille. En mitään :D. Hiukset on vahvistuneet hurjasti entisestään ja alkaneet taipua laineille ihan itsestään, mulla on ollut siis luonnontaipuisa jopa kihara nuorena. Ja mikä kaikkein ihmeellisintä, niitä ei enää irtoa juuri yhtään! Jatkossa en tosiaan tule läträämään enää shampoon kanssa samaan malliin kuin joskus ennen, myöskään hoitoaineita, maskeja ja suihkeita ei tämä pää edes kaipaisi jos jättäisi näin vain luonnontilaan.
Toinen juttu on naama. Pesin kasvot kotona ollessani enimmäkseen vain vedellä ja vain kerran päivässä jos sitäkään, kuorinnan jätin minimiin ja kaikki aineet ja rasvat pois. Muutos on jälleen tyrmistyttävä, eikä lainkaan huonoon suuntaan. Jopa otsassa hentoisesti näkynyt ryppy on lähes kadonnut. Käsittämätöntä! Aluksi tuntui että iho meni huonommaksi, mutta sitten se alkoikin korjata itse itseään.
Meinasin jokin aika sitten ostaa C- vitamiini seerumin, mutta kokeilinkin tehdä itse. Voin sanoa että en tule ostamaan yhtäkään C-vitamiini seerumia, jos tällainen vaikutus on itse tehdyllä jatkossakin. Iho hehkuu ja napakoitui, huokoset pieneni tällä yksinkertaisella ja halvalla aineella.
Pointtini on siis se että ei kannata sokeasti uskoa kaikkea mitä aineet lupailee. En tule itsekään jättämään kaikkea pois ja joihinkin tuotteisiin olen niin tottunut. että en osaa lähteä ulos ilman niitä, mutta jatkossa katson entistä tarkemmin mitä oikeasti kannattaa ostaa.
Ja se että iho ja hiukset ei mennyt pilalle tämän totaalisen hoidon laiminlyönnistä, päinvastoin!

Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi vanhin voitehista. Uskon, että pitkälle pääsee suojautumalla auringolta (voide, vaatteet, hattu, lasit) ja sitten käyttåmällä vettä. Hiuksista en osaa sanoa. Itse fantasioin joskus aineiden minimoinnista, mutta sitten ei kuitenkaan. Tykkään kevyestä meikistä, ja koska kasvojeni iho ei ole virheetön, tulee meikkivoidetta sudìttua päivittäin. Jollakin aineella tää meikki on sitten peståvä pois...ja sen jälkeen onkin kevyt kosteutus tarpeen...

Vierailija
22/22 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten osalta kihara tai laineikas tai taipuisa hiuslaatu on kyllä kiitollinen, ja sellainen aina kummasti löytyy näiltä joiden ei tarvitse tehdä hiuksilleen mitään. Ei varmaan tarvitsekaan, kun hiuksissa on muotoa ja rakennetta eikä hius rasvoitukaan niin nopeasti.

Toista se on kun on vetelän pehmeä ja hento suora hiuslaatu. Minäkin pärjään kahdella shampoopala-pesukerralla viikossa, mutta se on kyllä pitkälti muotoilutuotteiden ja sormikiharoiden ansiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä