Ammattisaikuttajan breaking news: Mitään ei ole pakko tehdä, jos ei tahdo. Sanktioita ei saa, jos ei tahdo.
Kommentit (11)
Tämä tarina on makea, ja sinä olet veli, joten ei voi muuta todeta kuin:
COOL STORY BRO
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt sanktioita tahtoiskaan?
Jotkut ottavat sanktiot vastaan, vaikka ne voisi välttää esittämällä surullista. Heidän moraalinsa ei kestä kyykyttää yhteiskuntaa saikuttamalla.
Ammattisaikuttajia on paljon!
Voisitte perustaa tosi ison puolueen, mutta ongelma on vain se, että jos saisitte jotain organisoitua, niin poliitikkonne olisivat koko ajan saikulla.
Vierailija kirjoitti:
Ammattisaikuttajia on paljon!
Voisitte perustaa tosi ison puolueen, mutta ongelma on vain se, että jos saisitte jotain organisoitua, niin poliitikkonne olisivat koko ajan saikulla.
Me ammattisaikuttajat äänestämme tietenkin persuja.
Luusereita on paljon. Pohjasakkaa,
Meillä on nyt yksi ammattisaikuttaja k*sessa, kun on saamassa potkut. Viiden vuoden aikana on ollut töissä ehkä yhteensä kaksi vuotta. Muun ajan saikulla. Nyt on k*si sukassa kun ta:lla meni lopullisesti hermot ja otti yhteyttä lakimieheen. Ilmeisesti jo puolen vuoden saikuttaminen eli ts työkyvyttömyys oikeuttaa irtisanomiseen. Siinäpä tapasaikuttajille miettimistä.
Mmmm... tuo on tullut huomattua. Mä olen jollakin epämääräisellä tavalla lievästi kateellinen näille, jotka voivat kieltäytyä työtehtävistä, ja jos alkaa pahalta näyttää, otetaan viikon saikku. Kostoksi. Ilmeisesti työterveyshuoltoa on suht helppo vedättää, kun näissä saikuttamisissa on joillakin ihmisillä selkeä kaava. Yhdellä prolla se tosin ei liity työtehtäviin vaan säätilaan ja teiden kuntoon.
Haluaisin itsekin EHKÄ oppia tuon taidon. Kyllähän minä aina pomolle mesoan, että enkä kyllä ala enkä tee tuota, mutta se vaan nauraa mulle, ja antaa hommia siitä piittaamatta. Ei kaikkia noin kohdella. Meillä yksi pystyy ihan helposti kieltäytymään töistä vetoamalla siihen, ettei jossakin hommassa ole hänen mielestään oikein järkeä tai että häntä ei kiinnosta opetella jotain uutta juttua. Eikä siitä mitään seuraa - paitsi se, että ne hommat annetaan meille, jotka emme osaa niin hienosti kieltäytyä. Toisaalta mun aikani kuluu paremmin, kun on touhuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Luusereita on paljon. Pohjasakkaa,
No ei onneksi koske luuseripuheet meitä ammattisaikuttajia. Ei tarvitse kuin selittää tutut jutut naama näkkärillä lääkärille ja masennussaikku on jälleen päällä.
Ei muuta kuin jatkamaan rentoa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt yksi ammattisaikuttaja k*sessa, kun on saamassa potkut. Viiden vuoden aikana on ollut töissä ehkä yhteensä kaksi vuotta. Muun ajan saikulla. Nyt on k*si sukassa kun ta:lla meni lopullisesti hermot ja otti yhteyttä lakimieheen. Ilmeisesti jo puolen vuoden saikuttaminen eli ts työkyvyttömyys oikeuttaa irtisanomiseen. Siinäpä tapasaikuttajille miettimistä.
No tottakai se saikuttelu saa joskus päätöksensä. Tuokin ammattikaveri voi ottaa lunkisti ja lomailla tai pyrkiä uudelleen jonnekin töihin saikuttamaan, ihan vaan saikutuksen ilosta. Turha luulla, että sait jotain uutta pohdittavaa meille ammattisaikuttajille. Tuo juttu nyt on niin 80-lukua, että ei nyt ihan yllätyksenä päässyt tulemaan...
Vierailija kirjoitti:
Mmmm... tuo on tullut huomattua. Mä olen jollakin epämääräisellä tavalla lievästi kateellinen näille, jotka voivat kieltäytyä työtehtävistä, ja jos alkaa pahalta näyttää, otetaan viikon saikku. Kostoksi. Ilmeisesti työterveyshuoltoa on suht helppo vedättää, kun näissä saikuttamisissa on joillakin ihmisillä selkeä kaava. Yhdellä prolla se tosin ei liity työtehtäviin vaan säätilaan ja teiden kuntoon.
Haluaisin itsekin EHKÄ oppia tuon taidon. Kyllähän minä aina pomolle mesoan, että enkä kyllä ala enkä tee tuota, mutta se vaan nauraa mulle, ja antaa hommia siitä piittaamatta. Ei kaikkia noin kohdella. Meillä yksi pystyy ihan helposti kieltäytymään töistä vetoamalla siihen, ettei jossakin hommassa ole hänen mielestään oikein järkeä tai että häntä ei kiinnosta opetella jotain uutta juttua. Eikä siitä mitään seuraa - paitsi se, että ne hommat annetaan meille, jotka emme osaa niin hienosti kieltäytyä. Toisaalta mun aikani kuluu paremmin, kun on touhuttavaa.
Kannattaa säästää ammattisaikuttajan rooli työuran loppupuolelle. Jos viimeiset kolme tai viisi vuotta saikuttaa niin muut työpaikalla ovat lähinnä tyytyväisiä että kalkkis ei ole tiellä. Saikuttamalla saat myös kevyen siirtymän eläkkeelle, ei tule eläköityminen äkkivääränä elämänmuutoksena.
Kuka nyt sanktioita tahtoiskaan?