Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta käytöstä aikuiselta "ystävältä"

Vierailija
21.01.2019 |

Olen kotona lasten kanssa ja olen tutustunut lapseni kautta hänen ystävänsä äitiin.

Olemme viettäneet hänen kanssaan paljon aikaa ensin lapsiemme vuoksi ja myöhemmin myös ihan toistemme iloksi.

Tämä nainen on kuitenkin koko tämän ajan ollut erittäin ristiriitainen persoona. Välillä hän ottaa minuun yhteyttä ja kovasti pyytää meitä kylään ja miettii ohjelmaa mitä tehtäisiin. Sitten taas yhtäkkiä hän heittää kylmää vettä niskaan eikä vastaakkaan enää viesteihin. Hän on whatsappissa paikalla, mutta ei vastaa minulle. Hän on aktiivinen somettaja ja päivittelee päiväänsä, mutta ei vastaa. Olen huomannut että hän on aika mustasukkainen minusta ja tämä vastaamattomuus tulee usein sen jälkeen kun olen esimerkiksi sanonut nähneeni toista ystävääni.

Onko teistä ok olla vastaamatta viestiin esimerkiksi päivän ajan? Pari päivääkin voi mennä ettei hän vastaa. Sitten vain sanoo että anteeksi unohtui. Olen välillä antanut samalls mitalla takaisin mutta jotenkin tunnen itseni todella lapselliseksi tehdessäni niin. Miksi aikuinen ihminen tekee nuin....

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään. Täällä on nyt moni ymmärtänyt ihan väärin mitä tarkoitin. 

Viestini voi olla esim. seuraavan laisia (katson nyt huvikseni ihan oikeat viestini mihin ei ole päiviin vastannut);

"Hei, niin tuletteko te tänään meille vai me teille?" (tässä luonnollisesti koko sovittu tapaaminen peruuntui kun en saanut vastausta)

"Mennäänkö siis tuohon päivänäytökseen?" (vastauksen keston vuoksi emme menneet sillä viikolla leffaan)

"(Lapsen nimi) pyytäisi (lapsen nimi) meille kylään illaksi :)" (eipä saanut lapseni vastausta...)

Ystävä on siis vähän väliä aktiivinen/paikalla, mutta ei voi vastata näihin kysymyksiin. Tämä on mielestäni ikävää, koska joudun hänen vastaamattomuuden vuoksi odottelemaan ja odottelemaan ja monesti jopa päivystämään lapseni kanssa että mahtaakohan ne tulla vai ei.

AP

Mä en edes kysy tuollaisia asioita viestillä, koska eihän viestin vastaanottaja välttämättä edes lue koko viestiä. Kännykän mukaan saatan hyvinkin olla aktiivinen/paikalla, mutta en välttämättä ole edes kotona, mihin olen jättänyt kännykkäni tai kännykkäni saattaa olla koko viikonlopun asunnossani eri kerroksessa kuin missä itse olen ja huomaan koko viestin vasta sunnuntai-iltana. 

Tuo on nykyaikana melko poikkeuksellista. Siinä tapauksessa tuskin pitkin päivää päivitä someakaan?

Yhä yleisempää yli 30-vuotiailla, jotka ovat kyllästyneet olemaan aina tavoitettavissa ja joille sataa viestejä monesta eri kanavasta. Nelikymppisistä osa haikailee jo takaisin lankapuhelinten aikaan. 

Ihmeen paljon nämä jatkuvasti tavoitettavissa olemiseen kyllästyneet puuhaavat tällä palstalla kertomassa miten he eivät ystäviensä kanssa enää jaksa pitää yhteyttä. Palstailevatko he silkalla ajatuksen voimalla ilman kännykkää tai tietokonetta?

Vierailija
62/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, jos joku ottaa pahalla sen, että joskus voin vastata parin päivän viiveellä. Ei oo kyllä mitään tarkoitusta sillä osoittaa mieltä tai muutakaan. Joskus ei ehdi vastata sillä hetkellä kun lukee viestin, ja vastaaminen jää. Varsinkin jos viesti on sellainen ettei vaadi vastaamista heti.

Ymmärrän tämän itseltäni ja täten toisiltakin. Jos kaipaan vastauksen nopeammin eikä sitä kuuluu, voin koittaa soittaa (kuten toivoisin itsellenikin tehtävän). Jos soitonkaan jälleen ei vastata vuorokauden kuluessa, ihmettelen kyllä ja silloin voisin loukkaantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjeesus. Ei mulla ainakaan ole aikaa aina vastata minuutilleen jos luen viestin eikä siinä mitään akuuttia ole. Ei se vastaamattomuus heti tarkoita sitä että joku "koettaa palauttaa ruotuun". Nyt jotain järkeä päähän!

Kyllä se voi olla sitäkin. On ihmisiä, jotka saattavat toistuvasti jättää päiväkausiksi vastaamatta, vaikka toinen kertoisi tämän käytöksen tuntuvan kurjalta. Silloin ei voi tehdä kuin sen johtopäätöksen, että tähän ihmiseen ei kannata aikaansa tuhlata. 

Vähän tilannetajua nyt sullekin! Ei se, että joku tuntuu sinusta kurjalta, ole mikään syy toimia sinun mieliksesi. Jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan, ei ole mikään syy uhriutua kun muut eivät toimi juuri sinun tahtosi mukaan tai ota juuri sinua huomioon viesteihin vastaillessaan. 

Syy, miksi en juuri nyt tunne mitään halua enkä tarvetta viestitellä ystävien kanssa on se, että viestiä pukkaa koulusta (Wilma, myös puhelin välillä), lapsen harrastus (whatsapp), lapsi itse, lapsen kaverien äidit, työasiat...  Edellämainittuihin on pakko reagoida. En vaan jaksa enkä viitsi koko ajan olla läsnä jollekin toiselle. Keskeyttää tekemisiäni, lopettaa oman elämäni eläminen siksi aikaa kunnes se kaveri on saanut tarpeensa tyydytettyä. Ja usein se tarve on vaan jonkinlaista huomionhalua, usein valittamista tai jotain tilitystä siitä mitä on tehnyt, mitä seuraavaksi tekee ja juoruja tms. ihan yhtä tyhjän kanssa. 

Vierailija
64/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjeesus. Ei mulla ainakaan ole aikaa aina vastata minuutilleen jos luen viestin eikä siinä mitään akuuttia ole. Ei se vastaamattomuus heti tarkoita sitä että joku "koettaa palauttaa ruotuun". Nyt jotain järkeä päähän!

Kyllä se voi olla sitäkin. On ihmisiä, jotka saattavat toistuvasti jättää päiväkausiksi vastaamatta, vaikka toinen kertoisi tämän käytöksen tuntuvan kurjalta. Silloin ei voi tehdä kuin sen johtopäätöksen, että tähän ihmiseen ei kannata aikaansa tuhlata. 

Vähän tilannetajua nyt sullekin! Ei se, että joku tuntuu sinusta kurjalta, ole mikään syy toimia sinun mieliksesi. Jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan, ei ole mikään syy uhriutua kun muut eivät toimi juuri sinun tahtosi mukaan tai ota juuri sinua huomioon viesteihin vastaillessaan. 

Syy, miksi en juuri nyt tunne mitään halua enkä tarvetta viestitellä ystävien kanssa on se, että viestiä pukkaa koulusta (Wilma, myös puhelin välillä), lapsen harrastus (whatsapp), lapsi itse, lapsen kaverien äidit, työasiat...  Edellämainittuihin on pakko reagoida. En vaan jaksa enkä viitsi koko ajan olla läsnä jollekin toiselle. Keskeyttää tekemisiäni, lopettaa oman elämäni eläminen siksi aikaa kunnes se kaveri on saanut tarpeensa tyydytettyä. Ja usein se tarve on vaan jonkinlaista huomionhalua, usein valittamista tai jotain tilitystä siitä mitä on tehnyt, mitä seuraavaksi tekee ja juoruja tms. ihan yhtä tyhjän kanssa. 

Ystävyys kyllä tarkoittaa sitä, että kumpikin pyrkii huomioimaan toista. Ellei pyri, niin ei ole kyse ystävyydestä. Jokaisella on joitain asioita, jotka ovat itselle aivan olennaisia, vaikka toinen ei sitä täysin ymmärtäisikään. Ystävä kuitenkin yrittää ne huomioida.

Vierailija
65/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. Osa läheisistäni raskaita ja vastaan vain jos vaikuttaa olevan joku hätä. Heillä ei tule loppua viesteistä jos vastaa yhteen.

Vierailija
66/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hän ajatella että antaa aikaa sinun muillekin ystävillesi?  Jos ei muuten ole loukkaava ettekä ole sillä tavoin aivan läheisiä joka hetken sydänystäviä?

Vierailija
67/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävää ei tarvitse huomioida, ei tarvitse olla kiinnostunut hänen tekemisistään eikä yleensäkään mistään mitä hän kertoo eli "tilityksestä". Mitä varten sulla edes on ystäviä? Vai onko sulla?

Vierailija
68/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään. Täällä on nyt moni ymmärtänyt ihan väärin mitä tarkoitin. 

Viestini voi olla esim. seuraavan laisia (katson nyt huvikseni ihan oikeat viestini mihin ei ole päiviin vastannut);

"Hei, niin tuletteko te tänään meille vai me teille?" (tässä luonnollisesti koko sovittu tapaaminen peruuntui kun en saanut vastausta)

"Mennäänkö siis tuohon päivänäytökseen?" (vastauksen keston vuoksi emme menneet sillä viikolla leffaan)

"(Lapsen nimi) pyytäisi (lapsen nimi) meille kylään illaksi :)" (eipä saanut lapseni vastausta...)

Ystävä on siis vähän väliä aktiivinen/paikalla, mutta ei voi vastata näihin kysymyksiin. Tämä on mielestäni ikävää, koska joudun hänen vastaamattomuuden vuoksi odottelemaan ja odottelemaan ja monesti jopa päivystämään lapseni kanssa että mahtaakohan ne tulla vai ei.

AP

Mä en edes kysy tuollaisia asioita viestillä, koska eihän viestin vastaanottaja välttämättä edes lue koko viestiä. Kännykän mukaan saatan hyvinkin olla aktiivinen/paikalla, mutta en välttämättä ole edes kotona, mihin olen jättänyt kännykkäni tai kännykkäni saattaa olla koko viikonlopun asunnossani eri kerroksessa kuin missä itse olen ja huomaan koko viestin vasta sunnuntai-iltana. 

Tuo on nykyaikana melko poikkeuksellista. Siinä tapauksessa tuskin pitkin päivää päivitä someakaan?

Yhä yleisempää yli 30-vuotiailla, jotka ovat kyllästyneet olemaan aina tavoitettavissa ja joille sataa viestejä monesta eri kanavasta. Nelikymppisistä osa haikailee jo takaisin lankapuhelinten aikaan. 

Ihmeen paljon nämä jatkuvasti tavoitettavissa olemiseen kyllästyneet puuhaavat tällä palstalla kertomassa miten he eivät ystäviensä kanssa enää jaksa pitää yhteyttä. Palstailevatko he silkalla ajatuksen voimalla ilman kännykkää tai tietokonetta?

Tällaisilla palstoilla on useita kirjoittajia. Mä olen tällä hetkellä lomalla, näpyttelen tietokoneella. Ei aavistustakaan, missä mun kännykkäni tällä hetkellä . Jos puhelin alkaa soida, eiköhän ääni kuulu tänne makkariinkin ihan hyvin ja kännykkä löytyy. Jos taas tulee tekstiviesti, en kuule sitä. Kännykässäni taas ei ole Messengeriä eikä Skypeä (läppärissä on), mutta esimerkiksi bussissa istuessani saatan lueskella palstaa tai olla Facebookissa, mutta en vastaa meseviesteihin enkä skypeviesteihin. Enkä sähköpostiinkaan, koska en ole halunnut sähköposteja puhelimeeni. Sähköposteihin vastaan, kun  olen tietokoneella. Whatsappia mulla ei ole lainkaan. Eikä tule.

Tunnen ihmisiä, joilla on kännykässä kaikki mahdolliset sovellukset ja jotka lähes ahdistuvat siitä, kun koko ajan tulee jotain viestiä. Myös erilaisia ryhmäviestejä, joita ei ole edes tarkoitettu kyseiselle henkilölle, mutta ne tulevat, koska kuuluu samaan ryhmään. Mä en edes halua kaikkia mahdollisia viestintäkanavia samaan laitteeseen. Kun poistun tietokoneen äärestä, luen sähköposteja, skypeviestejä ja meseviestejä vasta sitten, kun tulen seuraavan kerran tietokoneelle. Näin lomalla se voi olla vasta huomenna tai ylihuomenna ja sen ajan saatan vilkaista kännykällä someen sekä lukea tekstiviestit ja vastata niihin lyhyesti, mutta muuten olen "tavoittamattomissa". Viestitulva ei ahdista, kun hajauttaa viestit eri laitteisiin.

Vierailija
69/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ohis...on eri asia lopettaa kokonaan yhteydenpito ystäviinsä kuin vastata viestiin illalla tai vasta parin päivän päästä. Ihmiset pärjäsivät oikein hyvin ennen kännyköitäkin, vaikka toinen ei vastannutkaan puhelimeen tai puhui puhelimessa jonkun toisen kanssa ja luuri piippasi varattua. Ja muuten lankapuhelinten aikaankin, jos ei juuri sillä hetkellä ehtinyt tai  jaksanut puhua puhelimessa, ei yksinkertaisesti vastannut puhelimeen. Tiesi, että jos asia on tärkeä, soittaja soittaa kyllä uudelleen. 

Vierailija
70/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ohis...on eri asia lopettaa kokonaan yhteydenpito ystäviinsä kuin vastata viestiin illalla tai vasta parin päivän päästä. Ihmiset pärjäsivät oikein hyvin ennen kännyköitäkin, vaikka toinen ei vastannutkaan puhelimeen tai puhui puhelimessa jonkun toisen kanssa ja luuri piippasi varattua. Ja muuten lankapuhelinten aikaankin, jos ei juuri sillä hetkellä ehtinyt tai  jaksanut puhua puhelimessa, ei yksinkertaisesti vastannut puhelimeen. Tiesi, että jos asia on tärkeä, soittaja soittaa kyllä uudelleen. 

Ehkä soitti uudelleen, jollei toinen vastannut. Harvempi silti on aiemmin lähettänyt montaa kirjettä, jos yhteenkään ei olla vielä vastattu.

Vierailija
71/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta ei ystävyys ole sitä, että katsotaan kellosta vastaamisaikoja ja kytätään vastaako jollekin muulle tai päivittääkö jotain asioitaan. Jo tuo, että "vastaat samalla mitalla" kertoo siitä, kuka on lapsellinen. 

Asiaa.

Ei tämä ole mikään ystävyyssuhde vaan kaksi teinin tasolle vajonnutta mammaa, joilla on liikaa aikaa. Menkää töihin niin saatte mielekästä tekemistä.

Nämä tällaiset on muuten aina poikkeuksetta naisten ongelmia. Kukaan mies ei käytä aikaansa tällaisten miettimiseen. Miehet käyvät töissä ja tienaavat rahaa. 

En ihmettele, miksi naisen euro on 80 senttiä. Ihmettelen, miten se voi olla niinkin paljon.

Seurustelin jonkin aikaa mustasukkaisen miehen kanssa. Kyttäsi jatkuvasti, milloin olen WA:ssa ja soitti, jos en heti vastannut.

Vierailija
72/72 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARVITSETKO LAINAA? JOS KYLLÄ Sähköposti: potterscredit@yahoo.com: LUOTTAMME TÄNÄÄN, OLEMME PALVELUESSA. Tämä palvelu tarjoaa taloudellista tukea yksilöille,

liikemiehiä ja naisia.Jos olet kiinnostunut, ota meihin yhteyttä nyt sähköpostitse:

potterscredit@yahoo.com: Olemme palveluksessanne.

Sähköpostiosoite: potterscredit@yahoo.com: lainaasi tänään, olemme palveluksessanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän