Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta käytöstä aikuiselta "ystävältä"

Vierailija
21.01.2019 |

Olen kotona lasten kanssa ja olen tutustunut lapseni kautta hänen ystävänsä äitiin.

Olemme viettäneet hänen kanssaan paljon aikaa ensin lapsiemme vuoksi ja myöhemmin myös ihan toistemme iloksi.

Tämä nainen on kuitenkin koko tämän ajan ollut erittäin ristiriitainen persoona. Välillä hän ottaa minuun yhteyttä ja kovasti pyytää meitä kylään ja miettii ohjelmaa mitä tehtäisiin. Sitten taas yhtäkkiä hän heittää kylmää vettä niskaan eikä vastaakkaan enää viesteihin. Hän on whatsappissa paikalla, mutta ei vastaa minulle. Hän on aktiivinen somettaja ja päivittelee päiväänsä, mutta ei vastaa. Olen huomannut että hän on aika mustasukkainen minusta ja tämä vastaamattomuus tulee usein sen jälkeen kun olen esimerkiksi sanonut nähneeni toista ystävääni.

Onko teistä ok olla vastaamatta viestiin esimerkiksi päivän ajan? Pari päivääkin voi mennä ettei hän vastaa. Sitten vain sanoo että anteeksi unohtui. Olen välillä antanut samalls mitalla takaisin mutta jotenkin tunnen itseni todella lapselliseksi tehdessäni niin. Miksi aikuinen ihminen tekee nuin....

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta ei ystävyys ole sitä, että katsotaan kellosta vastaamisaikoja ja kytätään vastaako jollekin muulle tai päivittääkö jotain asioitaan. Jo tuo, että "vastaat samalla mitalla" kertoo siitä, kuka on lapsellinen. 

Asiaa.

Ei tämä ole mikään ystävyyssuhde vaan kaksi teinin tasolle vajonnutta mammaa, joilla on liikaa aikaa. Menkää töihin niin saatte mielekästä tekemistä.

Nämä tällaiset on muuten aina poikkeuksetta naisten ongelmia. Kukaan mies ei käytä aikaansa tällaisten miettimiseen. Miehet käyvät töissä ja tienaavat rahaa. 

En ihmettele, miksi naisen euro on 80 senttiä. Ihmettelen, miten se voi olla niinkin paljon.

Naiset, jotka vihaavat naisia... Kamalaa!

42/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vihaa naisia, vihaan tyhmyyttä. Sukupuolesta riippumatta.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan keskittyä viesteihin vastaamiseen. Jos joku viesti on tyyliä:" moikka, mitä kuuluu?" Niin en koe, että pitäisi heti vastata. Minulla on pieni vauva, okt, koira ja mies. Vauva toisessa kädessä ja ruokaa tehdessä ei ihan heti tule mieleen, että rupean nyt rupattelemaan kaverin kanssa.

Sitten mies saattaa laittaa viestin, jossa kysyy jotain tärkeää ja siihen pitää vastata asap. Saattaa näkyä, että olen paikalla, kun vastaan pikaisesti tärkeään viestiin.

Kyse on siis siitä, että haluan keskittyä rauhassa viesteihin vastaamiseen. En halua laittaa vain "juu kaikki ok." Sitten huomaankin, että on ilta, enkä ole vieläkään vastannut niille kolmelle kaverille, kun olen keskittynyt perheeseeni.

Jotkut kaverit luulevat, että ovat ainoita keille viestittelen ja ihmettelevät kun en heti vastaa. Minulla on elämä. Minulla on useita kavereita ja viesteihin vastailu voi viedä oikeasti tunteja. En halua ihan kokoaika elää puhelin kädessä.

Vierailija
44/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ihmisillä voi olla huolia ja murheita, vaikka eivät kerro/tahdo rasittaa ystäviään niillä. Et voi tietää, minkälainen kotitilanne oikeasti on ? Voi olla, että mies pettää tai vaikkei pettäisikään, niin pelkkä epäilys sellaisesta voi masentaa. Masennus lamaannuttaa ja silloin ei vain millään jaksa lähetellä hyväntuulisia tai minkäänlaisia viestivastauksia.

Mieti vähän, voisiko takana olla tällainenkin syy.

Välillä mies pettää ja sit masentaa ja viikon päästä taas ihan eri ihminen lähettelee kutsuja kylään...

Tässäkään tapauksessa aloittaja ei ole se keskipiste.

Voi huoh, ketju on hyvä esimerkki ilmeisen suositusta "Kohtele muita kuten he kohtelevat sinua" käyttäytymismallista. Kamalaa.

Kokeile kohdella muita kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan. Niin sinun ei tarvitse miettiä muiden motiiveja ja miksi kaikki ei mene juuri kuten sinä haluat. Koska niitä et voi tietää, et ellet kysy ja jos viestillä tai asialla on kiire, mikset kysyisi? Eikö ego kestä?

Sen sijaan kyräilet selän takana ja kyykytätä muita koska KUVITTELET että niin sinullekin on tehty.

Vierailija
45/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluan keskittyä viesteihin vastaamiseen. Jos joku viesti on tyyliä:" moikka, mitä kuuluu?" Niin en koe, että pitäisi heti vastata. Minulla on pieni vauva, okt, koira ja mies. Vauva toisessa kädessä ja ruokaa tehdessä ei ihan heti tule mieleen, että rupean nyt rupattelemaan kaverin kanssa.

Sitten mies saattaa laittaa viestin, jossa kysyy jotain tärkeää ja siihen pitää vastata asap. Saattaa näkyä, että olen paikalla, kun vastaan pikaisesti tärkeään viestiin.

Kyse on siis siitä, että haluan keskittyä rauhassa viesteihin vastaamiseen. En halua laittaa vain "juu kaikki ok." Sitten huomaankin, että on ilta, enkä ole vieläkään vastannut niille kolmelle kaverille, kun olen keskittynyt perheeseeni.

Jotkut kaverit luulevat, että ovat ainoita keille viestittelen ja ihmettelevät kun en heti vastaa. Minulla on elämä. Minulla on useita kavereita ja viesteihin vastailu voi viedä oikeasti tunteja. En halua ihan kokoaika elää puhelin kädessä.

Mikset soita takaisin, jos koet viestittelyn hankalaksi?

Vierailija
46/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset soita takaisin, jos koet viestittelyn hankalaksi?

Nämä kaverit ovat selkeästi ilmaisseet, että eivät pidä soittelusta. He viestittelevät, koska kotisohvalla on tylsää.

Vierailija
47/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjeesus. Ei mulla ainakaan ole aikaa aina vastata minuutilleen jos luen viestin eikä siinä mitään akuuttia ole. Ei se vastaamattomuus heti tarkoita sitä että joku "koettaa palauttaa ruotuun". Nyt jotain järkeä päähän!

Vierailija
48/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka odottaa, että hänelle vastataan heti. Olen tuntenut hänet jo kolme vuotta enkä ole tainnut kertaakaan laittaa viestiin edes yhtä kokonaista lausetta, vaikka muille vastaankin ajatuksen kanssa ja  joskus varsin pitkiäkin vastauksia. Vastaukseni hänelle ovat aina tyyliin "kaikki ok", "tsemppiä", "hyvä juttu", "sopii" jne. 

Vierailija
49/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjeesus. Ei mulla ainakaan ole aikaa aina vastata minuutilleen jos luen viestin eikä siinä mitään akuuttia ole. Ei se vastaamattomuus heti tarkoita sitä että joku "koettaa palauttaa ruotuun". Nyt jotain järkeä päähän!

Kyllä se voi olla sitäkin. On ihmisiä, jotka saattavat toistuvasti jättää päiväkausiksi vastaamatta, vaikka toinen kertoisi tämän käytöksen tuntuvan kurjalta. Silloin ei voi tehdä kuin sen johtopäätöksen, että tähän ihmiseen ei kannata aikaansa tuhlata. 

Vierailija
50/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia viestejä lähetät ystävällesi AP? Tuli mieleen, että itsellä on kavereita, jotka lähettää kilometrin pituisia selostuksia meneillään olevista draamoista tai selittävät jotain omaa harrastusasiaansa tms. Näihin viesteihin saattaa kestää vaikka viikko vastata, koska yksinkertaisesti en edes tiedä mitä näihin monologeihin tulisi vastata muuta kuin, että "Joo, hyvä juttu...". 

Toki voi olla, että lähetät lyhyitä ytimekkäitä viestejä, jossa kyselet hänen kuulumisiaan, mutta jos näin ei ole, niin suosittelen, että mietit, että voisko asia olla niin, että teidän kommunikaatio ei oo ihan tasapainossa. Jakaako hän sulle asioitaan, vai toimiiko hän sun kuuntelinana ja neuvojana? En todellakaan väitä tietäväni, että näin olisi sun tapauksessa. Heijastelenvain  omaa käyttäytymistäni tähän sun tilanteeseen ja mietin, et milloin ei ite tuu niin sutjakkaasti vastailtua viesteihin/puheluihin...

Vierailija
51/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä minulla kestää vastata, kun en tiedä mitä sanoa. Esim näkemiseen. Luen aina viestit, mutta joskus jää odottamaan vastausta, kun en halua kiireessä näpytellä tms. Ei ole kyse siitä etteikö kiinnostaisi, vaan en halua vastata mitä sattuu. Anteeksi nyt ihan kamalasti jos siinä on jotain väärää lukea viestiä, mutta ei heti vastata... Monesti esim töissä luen viestit ja vastailen rauhassa illalla kotona, paitsi jos se nyt unohtuu kun on tullut jotain muuta.

Vierailija
52/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään. Täällä on nyt moni ymmärtänyt ihan väärin mitä tarkoitin. 

Viestini voi olla esim. seuraavan laisia (katson nyt huvikseni ihan oikeat viestini mihin ei ole päiviin vastannut);

"Hei, niin tuletteko te tänään meille vai me teille?" (tässä luonnollisesti koko sovittu tapaaminen peruuntui kun en saanut vastausta)

"Mennäänkö siis tuohon päivänäytökseen?" (vastauksen keston vuoksi emme menneet sillä viikolla leffaan)

"(Lapsen nimi) pyytäisi (lapsen nimi) meille kylään illaksi :)" (eipä saanut lapseni vastausta...)

Ystävä on siis vähän väliä aktiivinen/paikalla, mutta ei voi vastata näihin kysymyksiin. Tämä on mielestäni ikävää, koska joudun hänen vastaamattomuuden vuoksi odottelemaan ja odottelemaan ja monesti jopa päivystämään lapseni kanssa että mahtaakohan ne tulla vai ei.

AP

Vierailija
53/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään. Täällä on nyt moni ymmärtänyt ihan väärin mitä tarkoitin. 

Viestini voi olla esim. seuraavan laisia (katson nyt huvikseni ihan oikeat viestini mihin ei ole päiviin vastannut);

"Hei, niin tuletteko te tänään meille vai me teille?" (tässä luonnollisesti koko sovittu tapaaminen peruuntui kun en saanut vastausta)

"Mennäänkö siis tuohon päivänäytökseen?" (vastauksen keston vuoksi emme menneet sillä viikolla leffaan)

"(Lapsen nimi) pyytäisi (lapsen nimi) meille kylään illaksi :)" (eipä saanut lapseni vastausta...)

Ystävä on siis vähän väliä aktiivinen/paikalla, mutta ei voi vastata näihin kysymyksiin. Tämä on mielestäni ikävää, koska joudun hänen vastaamattomuuden vuoksi odottelemaan ja odottelemaan ja monesti jopa päivystämään lapseni kanssa että mahtaakohan ne tulla vai ei.

AP

Ap, olen kokenut tuon saman. Egoistiset ihmiset käyttäytyvät tuolla tavalla toisia kohtaan. Älä ole yhteydessä enää millään tavalla.

Vierailija
54/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmatilanteita ei ratkota niin että vastataan muille samalla tavalla takaisin, vaan pyritään keskustelemaan asiasta. Olethan vastuussa itsestäsi vaikka muut tekisivät mitä?

Toivon mukaan myös lapsia opetetaan käsittelemään pettymyksiä, eikä keräämään kuvailemiasi negatiivisia tunteita.

Vierailija
55/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Ok, no sitten sun tapaukseen ei liity noi mun esimerkit. :) Oisko sillä ADD/ADHD, eli keskittymishäiriö? Tai vaikka masennusta tai ahdistusta, joka oireilee unohteluna? Se, että joku on somessa aktiivinen ei tarkoita, etteikö sitä ahdistais one-on-one -kommunikointi toisen ihmisen kanssa. Sitä voi ahdistaa tapaamisten järkkääminen ja livetilanteet. Tai sit sitä ei vaan kiinnosta ja se on kusipää. Mut yleensä ihmisten käyttäytymiseen on joku ihan looginen syy.

Kannattaa ehdottomasti siirtyä elämässä eteenpäin ja keskittää aika ja energia ihmisiin, jotka vastaa siihen samalla määrällä aikaa ja energiaa. Tollaset tyypit hoituu sit siinä sivussa. Näette sit ku molemmat sattuu jaksamaan ja muistamaan.  Muista, että oot arvokas ja rakastettava ihminen, eikä sun kaverin käytös määrittele sitä. :)

Vierailija
56/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukisu kirjoitti:

Ongelmatilanteita ei ratkota niin että vastataan muille samalla tavalla takaisin, vaan pyritään keskustelemaan asiasta. Olethan vastuussa itsestäsi vaikka muut tekisivät mitä?

Toivon mukaan myös lapsia opetetaan käsittelemään pettymyksiä, eikä keräämään kuvailemiasi negatiivisia tunteita.

Minä yritin tuollaisen kaverin kanssa keskustella asiasta, mutta se ei tuottanut yhtään mitään tulosta. Helpommalla olisin päässyt, jos olisin heti vain antanut olla ja lopettanut yhteydenpidon. Eivät kaikki ihmiset ole näkemäsi vaivan arvoisia.

Vierailija
57/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Mä en edes kysy tuollaisia asioita viestillä, koska eihän viestin vastaanottaja välttämättä edes lue koko viestiä. Kännykän mukaan saatan hyvinkin olla aktiivinen/paikalla, mutta en välttämättä ole edes kotona, mihin olen jättänyt kännykkäni tai kännykkäni saattaa olla koko viikonlopun asunnossani eri kerroksessa kuin missä itse olen ja huomaan koko viestin vasta sunnuntai-iltana. 

Vierailija
58/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mä en edes kysy tuollaisia asioita viestillä, koska eihän viestin vastaanottaja välttämättä edes lue koko viestiä. Kännykän mukaan saatan hyvinkin olla aktiivinen/paikalla, mutta en välttämättä ole edes kotona, mihin olen jättänyt kännykkäni tai kännykkäni saattaa olla koko viikonlopun asunnossani eri kerroksessa kuin missä itse olen ja huomaan koko viestin vasta sunnuntai-iltana. 

Tuo on nykyaikana melko poikkeuksellista. Siinä tapauksessa tuskin pitkin päivää päivitä someakaan?

Vierailija
59/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko AP kokeilla normipuheluita, jos on kiireellistä asiaa? Ite ainakin en jättäis suunnitelmia viestittelyn varaan, varsinkin jos on noin, että vastaus pitää saada ASAP. Mietin myös tuota, että miksi olette olleet menemättä elokuviin vain sen takia, että kaveri ei vastaa. Voihan sinne mennä lapsen kanssa ihan kahdestaankin. Vai tarvitaanko siihen erillisiä turvajoukkoja?  :D

Vierailija
60/72 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tuo on nykyaikana melko poikkeuksellista. Siinä tapauksessa tuskin pitkin päivää päivitä someakaan?

Yhä yleisempää yli 30-vuotiailla, jotka ovat kyllästyneet olemaan aina tavoitettavissa ja joille sataa viestejä monesta eri kanavasta. Nelikymppisistä osa haikailee jo takaisin lankapuhelinten aikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän