Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kaupan kassa. Lisäksi olen flunssassa ja työnantaja pakottaa töihin. Onko pakko mennä?

Vierailija
21.01.2019 |

Näin lyhyellä varoituksella ei saa kuulemman sijaista iltavuoroon jossa ollaan yksin töissä joten siksi täytyisi mennä kipeänä töihin. Onko tämä oikeasti oikein?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sairauslomatodistus?

Vierailija
2/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja hanki sairauslomatodistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintodistuksella ei tarvitse mennä. Terveyskeskukselle tai työterveyshuoltoon mars.

Vierailija
4/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne kauppias menköön itse töihin tai pistäköön oven kiinni, jos ei työt kiinnosta.

Haet saikkua ja sitten lepäät!

Vierailija
5/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuossa otsikossa on tuo sana "lisäksi"?? Tulee vaikutelma kuin tuo, että olet kaupan kassa, olisi jo itsessään joku sairaus/vaiva, ja sitten vielä kaiken kukkuraksi ja lisäksi on flunssakin?

Otsikon pitäisi olla "Olen kaupan kassa. Olen flunssassa ja työnantaja pakottaa töihin. Onko pakko mennä?"

Vierailija
6/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa johon ei liity kuumetta ei ole syy olla pois töistä. En sano ilkeilynä, vaan omaa kokemusta. Tein aikoinaan puhelintyötä asiakaspalvelussa ja mulla oli niin paha flunssa, että ääni särkyi aina kn puhui, kähisi ja oli kipeä, nenäkin vuoti niin, että sai niistää 5 min välein. Ei ollut kuumetta ja muuten olo ns. terve, niin pitihän se töissä olla. Arvaa oliko mukavaa 8 tuntia pälättää puhelimessa :O

Vierailija
7/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta, sain lääkäriajan vasta iltapäivälle, mutta soitin heti lääkärin perään pomolle etten ole tulossa. Lääkäri on vasta 30min ennen vuoron alkua ja ajattelin että parempi ilmoittaa nyt edes aamulla etten tule, versus etten tule 30min päästä. Sainkin sitten haukut sanoilla:" kyllä pikku flunssassa voi tulla töihin".

Uusi pomo ei vaan ole vielä tietoinen että mä olen se työntekijä joka tulee yleensä pääkainalossa töihin, eli olen ollut nyt pe, la ja su siinä."pikkuflunssassa", nyt on 39 asteen kuume, ääni ei oikein tule kurkusta ja yskin kun oikein tupakkamies, puhumattakaan siitä että räkä valuu kokoajan...

Ap

Vierailija
8/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssa johon ei liity kuumetta ei ole syy olla pois töistä. En sano ilkeilynä, vaan omaa kokemusta. Tein aikoinaan puhelintyötä asiakaspalvelussa ja mulla oli niin paha flunssa, että ääni särkyi aina kn puhui, kähisi ja oli kipeä, nenäkin vuoti niin, että sai niistää 5 min välein. Ei ollut kuumetta ja muuten olo ns. terve, niin pitihän se töissä olla. Arvaa oliko mukavaa 8 tuntia pälättää puhelimessa :O

En ole mennyt, jos en tunne itseäni työkykyiseksi.

Sinä menit, koska olit työkykyinen.

Vierailija
9/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että sinä olet hölmö, ei tarkoita että muiden pitäisi olla.

Vierailija
10/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta, sain lääkäriajan vasta iltapäivälle, mutta soitin heti lääkärin perään pomolle etten ole tulossa. Lääkäri on vasta 30min ennen vuoron alkua ja ajattelin että parempi ilmoittaa nyt edes aamulla etten tule, versus etten tule 30min päästä. Sainkin sitten haukut sanoilla:" kyllä pikku flunssassa voi tulla töihin".

Uusi pomo ei vaan ole vielä tietoinen että mä olen se työntekijä joka tulee yleensä pääkainalossa töihin, eli olen ollut nyt pe, la ja su siinä."pikkuflunssassa", nyt on 39 asteen kuume, ääni ei oikein tule kurkusta ja yskin kun oikein tupakkamies, puhumattakaan siitä että räkä valuu kokoajan...

Ap

Puhelin pois nyt ja lepää!

Vierailija
11/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa otsikossa on tuo sana "lisäksi"?? Tulee vaikutelma kuin tuo, että olet kaupan kassa, olisi jo itsessään joku sairaus/vaiva, ja sitten vielä kaiken kukkuraksi ja lisäksi on flunssakin?

Otsikon pitäisi olla "Olen kaupan kassa. Olen flunssassa ja työnantaja pakottaa töihin. Onko pakko mennä?"

En tarkoittanut sillä, mutta ajattelin että kun olen kassa =ihmisten kanssa tekemisissä, niin on eri asia olenko yksin pyörittelemässä toimistopapereita vai mahdollisesti tartutamassa muita kassalla.

Vierailija
12/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole työntekijän ongelma, jos esimiehellä ongelmia hommata sijaisia. Jos ei mistään saa, niin hänellä varmasti taito mennä sinne itse. Ihmettelen suuresti noita esimiehiä, jotka ruikuttaa työntekijälle sitä mistä nyt saadaan sijainen...

Vierailija
13/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut sillä, mutta ajattelin että kun olen kassa =ihmisten kanssa tekemisissä, niin on eri asia olenko yksin pyörittelemässä toimistopapereita vai mahdollisesti tartutamassa muita kassalla.

Me fiksummat kyllä tajuttiin se, mutta tuo yksi typerä pilkunparittelija halusi päteä ;D

Vierailija
14/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInkään tason flunssaisia ei pitäisi päästää kassalle pärskimään ja räkimään. Vaikea paikka kylläkin työnantajalle, koska sijaisia ei noin vain revitä yhtäkkiä töihin.

Vierailija
15/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa lääkärinlausunto ei oikeuta jäämään pois töistä, vaan työnantajalla on oikeus määrätä työntekijä valitsemalleen lääkärille joka arvioi sairausloman tarpeen. Näin sanoo Suomen laki ja syynä on varmaan se, ettei kukaan pystyisi hankkimaan itselleen hövelin lääkärin avulla perusteettomia sairauslomia.

Vierailija
16/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tule sitten lekurin jälkeen kertomaan, miten kävi.

Mun mielestä työntekijällä on myös oikeuksia, eikä aina niitä velvollisuuksia.

Vierailija
17/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeen oot toiminut. Harva on työkykyinen 39 asteen kuumeessa. Oot ilmoittanut sairaudesta pomolle ja menossa lääkäriin. Nyt lepoa ja pikaista toipumista!

Vierailija
18/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa lääkärinlausunto ei oikeuta jäämään pois töistä, vaan työnantajalla on oikeus määrätä työntekijä valitsemalleen lääkärille joka arvioi sairausloman tarpeen. Näin sanoo Suomen laki ja syynä on varmaan se, ettei kukaan pystyisi hankkimaan itselleen hövelin lääkärin avulla perusteettomia sairauslomia.

Olen menossa työterveyteen eli siinä mielessä on ainakin oikea lääkäri. Toki jos en saikkua saakkaan (epäilen kyllä tosiaan kun kurkusta ei tule juuri mitään ääntä plus muut flunssan oireet) niin kyllä sitten raahaan itseni töihin jos saisi edes jotain ihmelääkettä millä jaksaisi tämän päivän.

Mutta jos saan saikun ja silti joudun töihin (koeaika on loppusuoralla) niin onko se kuitenkaan laillista jos tulee vaikka joku tapaturma tai jotain? Koeajan takia mietin pitäiskö mennä, viikon päästä kun se olisi ohi ja olisi turvallisemmilla vesillä.

Ap

Vierailija
19/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ruvetaan oikein pilkkua n*ssimaan, niin virallisesti "kassa on tuotteita tai palveluita tarjoavassa liikkeessä sijaitseva paikka, jossa asiakas voi maksaa ostamansa tuotteet tai palvelut". Eli ethän sinä mikään kassa ole vaan sinä työskentelet kassalla...

Vierailija
20/37 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi joskus mietin Lidlissä, kun oli flunssainen kassa, että tosi kiva kun se lääppii kaikki ostokset niillä samoilla käsillä, millä niistää ja mihin yskii, että kylläpä saa aika laajalle leviämään sen flunssansa! Kyllähän se pomo voi pakottaa sairaan töihin, mutta onko sellaisessa mitään järkeä? Kohta koko asiakaskunta on kipee!