Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ei tunnu jännältä enää raitistumisen jälkeen..

Vierailija
21.01.2019 |

Tunnen kyllä kaikki normaalit tunteet, olen onnellinen, mulla on perhe, lapset, rakastan heitä tosi paljon, enkä halua heitä menettää.

Mutta en tunne jännitystä, suurta nautintoa tai euforiaa elämästä. Kaikki tuntuu tasapaksulta..

Ennen seksi sai järisyttävät orgasmit, mikään muu ei ole muuttunut kuin se, etten juo. Nyt seksi tuntuu kyllä hyvältä mutten saa orgasmeja, ovat kyllä lähellä mutta liian kaukana.

.

Ruoka&juomat ovat hyvää mutta eivät saa nautintoa aikaiseksi.

Eli siis kaikki on ihan ok. Mutta jotain puuttuu.

Koukutuin sarjoihin ja elokuviin, voin katsoo samaa sarjaa uudelleen ja uudelleen, koska eläydyn siihen mukaan ja se on jännittävää, nautinnollista ja mahtavaa.

Onko mussa jokin vialla?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan sinä ap olet ollut juomatta? 3 kk - 6 kk on ihan normaalia, että on tietynlainen anhedonia päällä. Aivot on tottuneet siihen voimakkaaseen stimulaatioon, jonka ne on saaneet päihteestä, ja tavallisen elämän laimeammat stimulaatiot ei siksi tunnu oikein miltään. Puolessa vuodessa täysraittiutta riippuvuuden biologisen mekanismin pitäisi nollautua, toki psykologista tyytymättömyyttä raittiuteen voi senkin jälkeen olla.

Vierailija
22/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa. Luulisi että alkoholi nimenomaan laimentaa seksiä. 

Sulla ei luultavasti ole ollut oikeita ongelmia tarpeeksi elämssä että osaisit arvostaa sitä ettei ole koko ajan jännää, stressiä ja jännitystä että miten tässä käy ja miten tästä selvitään. Parasta elämää on se kun saa olla rauhassa ilman että mahanpohjassa kiristää. Voi rentoutua ja oikeasti nauttia seksistäkin.

Oikeita ongelmia? Tarpeeksi?

Onko nää vääriä ongelmia?

-koko lapsuuden menetys, hyväksikäyttöjen takia

-koulussa en menestynyt, koska kiusattiin enkä osannut keskittyä, koska pelkäsin koko ajan koulussa ja pelkäsin myöskin kotona

-4 keskenmenoa joista synnytin puolet kuolleina

-syvä vaikea masennus joten olin osastolla vuoden

-Sain elämän raiteilleen ja lapsia

-Äiti kuoli jolloin alko alkoi maistumaan

...

-Ap

No ei ihme, jos ei tunnu enää miltään, kun olet lääkinnyt itseäsi alkoholilla. Nyt sitä lääkettä ei ole enää saatavilla, joten sisällä olleet menneisyyden traumat nousevat pintaan. Sinuna hakeutuisin terapiaan tai pyrkisin terapioimaan itseäni lukemalla tai kuuntelemalla Youtubesta neuvoja. Alkoholi ja kaikki muu koukuttuminen on ollut vain sivuoire, ei itse syypää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sinä ap olet ollut juomatta? 3 kk - 6 kk on ihan normaalia, että on tietynlainen anhedonia päällä. Aivot on tottuneet siihen voimakkaaseen stimulaatioon, jonka ne on saaneet päihteestä, ja tavallisen elämän laimeammat stimulaatiot ei siksi tunnu oikein miltään. Puolessa vuodessa täysraittiutta riippuvuuden biologisen mekanismin pitäisi nollautua, toki psykologista tyytymättömyyttä raittiuteen voi senkin jälkeen olla.

Tätä olin tulossa itsekin sanomaan.

Jonakin päivänä sitten vain huomaa, että ei muuten yhtään tekisi mieli pilata tätä päivää ja tätä jännää ja hauskaa hetkeä päihteillä.

Vierailija
24/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet helposti koukuttuvaa tyyppiä ehkäpä. Etsi toinen terveellisempi kohde. Itse olen ollut koukussa liikkumiseen, laihduttamiseen, viiniin, tupakkaan.

Kokeile erilaisia asioita ja löydä se uusi juttu, joka kiehtoo juuri sinua.

Itse etsin vuosittain itselleni pari uutta juttua, joita alan harrastamaan. Uusi työpaikkakin toimii tässä, tai uudet ystävät.

Kun puhut raitistumisesta, onko sinulla siis todella ollut alkoholismia vai millä tavalla se ilmeni?

Kyllä, olen koukuttuva, sekä oli alkoholismi. Meinasi mennä työpaikkakin, jolloin heräsin ja hain apua.

Olen kokeillut noita mitä ehdotit, mutten saa esim liikunnasta mitään nautintoa, joten se on jäänyt. Tupakkaankin olen ollut koukussa ja olen vieläkin. Joskus tulee poltettua. Mutta senkin haluaisin pois, koska ei ole terveellistä. Laihduttamiseen olen ollut nuorena koukussa ihan syömishäiriöön asti.

Tietokonepeleihin olin lapsena koukussa.

Seksiinkin olen koukussa.

Liikuntaan koukuttuu hitaasti, siis esim neljä vuotta pitää raahustaa menemään ennen kun huomaa että haluaa ehdottomasti lähteä. Reipas kävely riittää, välillä vähän mäkeä ylös ja alas. Joskus pyöräilyä, uintia yms. Ja olet onnellinen kun teet.

Vierailija
25/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet helposti koukuttuvaa tyyppiä ehkäpä. Etsi toinen terveellisempi kohde. Itse olen ollut koukussa liikkumiseen, laihduttamiseen, viiniin, tupakkaan.

Kokeile erilaisia asioita ja löydä se uusi juttu, joka kiehtoo juuri sinua.

Itse etsin vuosittain itselleni pari uutta juttua, joita alan harrastamaan. Uusi työpaikkakin toimii tässä, tai uudet ystävät.

Kun puhut raitistumisesta, onko sinulla siis todella ollut alkoholismia vai millä tavalla se ilmeni?

Kyllä, olen koukuttuva, sekä oli alkoholismi. Meinasi mennä työpaikkakin, jolloin heräsin ja hain apua.

Olen kokeillut noita mitä ehdotit, mutten saa esim liikunnasta mitään nautintoa, joten se on jäänyt. Tupakkaankin olen ollut koukussa ja olen vieläkin. Joskus tulee poltettua. Mutta senkin haluaisin pois, koska ei ole terveellistä. Laihduttamiseen olen ollut nuorena koukussa ihan syömishäiriöön asti.

Tietokonepeleihin olin lapsena koukussa.

Seksiinkin olen koukussa.

Liikuntaan koukuttuu hitaasti, siis esim neljä vuotta pitää raahustaa menemään ennen kun huomaa että haluaa ehdottomasti lähteä. Reipas kävely riittää, välillä vähän mäkeä ylös ja alas. Joskus pyöräilyä, uintia yms. Ja olet onnellinen kun teet.

Liikuntaan koukuttuu nopeasti, jos löytää itselleen sopivan lajin. Ei kenenkään kannata aloittaa liikuntaa minkäänlaisella pakkopullatouhulla.

Vierailija
26/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyden haamut olen terapiassa käynyt läpi. En lääkinnyt alkolla sitä.

Mutta kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!

Vierailija
27/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteen lopettaminen saattaa tuoda riippuvaiselle mukanaan depression. Ole tarkkana itsesi kanssa ja mene lääkäriin jos olot alkavat mennä tästä vielä huonompaan ("Kaikki on harmaata", "Mikään ei kiinnosta", "Olen aina väsynyt" jne.)

Tältä minusta on tuntunut kun lopetin tupakan polton. Reilu 2 vuotta on mennyt ja vieläkin noita haikailuja tapahtuu. Uudestaan en kuitenkaan aloita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan