Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ei tunnu jännältä enää raitistumisen jälkeen..

Vierailija
21.01.2019 |

Tunnen kyllä kaikki normaalit tunteet, olen onnellinen, mulla on perhe, lapset, rakastan heitä tosi paljon, enkä halua heitä menettää.

Mutta en tunne jännitystä, suurta nautintoa tai euforiaa elämästä. Kaikki tuntuu tasapaksulta..

Ennen seksi sai järisyttävät orgasmit, mikään muu ei ole muuttunut kuin se, etten juo. Nyt seksi tuntuu kyllä hyvältä mutten saa orgasmeja, ovat kyllä lähellä mutta liian kaukana.

.

Ruoka&juomat ovat hyvää mutta eivät saa nautintoa aikaiseksi.

Eli siis kaikki on ihan ok. Mutta jotain puuttuu.

Koukutuin sarjoihin ja elokuviin, voin katsoo samaa sarjaa uudelleen ja uudelleen, koska eläydyn siihen mukaan ja se on jännittävää, nautinnollista ja mahtavaa.

Onko mussa jokin vialla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet helposti koukuttuvaa tyyppiä ehkäpä. Etsi toinen terveellisempi kohde. Itse olen ollut koukussa liikkumiseen, laihduttamiseen, viiniin, tupakkaan.

Kokeile erilaisia asioita ja löydä se uusi juttu, joka kiehtoo juuri sinua.

Itse etsin vuosittain itselleni pari uutta juttua, joita alan harrastamaan. Uusi työpaikkakin toimii tässä, tai uudet ystävät.

Kun puhut raitistumisesta, onko sinulla siis todella ollut alkoholismia vai millä tavalla se ilmeni?

Vierailija
2/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sillä kai pyritäänkin sillä raitistumisesta, että ”jännä” loppuisi ja ihminen alkaisi ottamaan vastuuta omasta elämästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet helposti koukuttuvaa tyyppiä ehkäpä. Etsi toinen terveellisempi kohde. Itse olen ollut koukussa liikkumiseen, laihduttamiseen, viiniin, tupakkaan.

Itse etsin vuosittain itselleni pari uutta juttua, joita alan harrastamaan. Uusi työpaikkakin toimii tässä, tai uudet ystävät.

Kun puhut raitistumisesta, onko sinulla siis todella ollut alkoholismia vai millä tavalla se ilmeni?

Kyllä, olen koukuttuva, sekä oli alkoholismi. Meinasi mennä työpaikkakin, jolloin heräsin ja hain apua.

Olen kokeillut noita mitä ehdotit, mutten saa esim liikunnasta mitään nautintoa, joten se on jäänyt. Tupakkaankin olen ollut koukussa ja olen vieläkin. Joskus tulee poltettua. Mutta senkin haluaisin pois, koska ei ole terveellistä. Laihduttamiseen olen ollut nuorena koukussa ihan syömishäiriöön asti.

Tietokonepeleihin olin lapsena koukussa.

Seksiinkin olen koukussa.

Vierailija
4/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa. Luulisi että alkoholi nimenomaan laimentaa seksiä. 

Sulla ei luultavasti ole ollut oikeita ongelmia tarpeeksi elämssä että osaisit arvostaa sitä ettei ole koko ajan jännää, stressiä ja jännitystä että miten tässä käy ja miten tästä selvitään. Parasta elämää on se kun saa olla rauhassa ilman että mahanpohjassa kiristää. Voi rentoutua ja oikeasti nauttia seksistäkin.

Vierailija
5/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen koukuttuva, sekä oli alkoholismi. Meinasi mennä työpaikkakin, jolloin heräsin ja hain apua.

Olen kokeillut noita mitä ehdotit, mutten saa esim liikunnasta mitään nautintoa, joten se on jäänyt. Tupakkaankin olen ollut koukussa ja olen vieläkin. Joskus tulee poltettua. Mutta senkin haluaisin pois, koska ei ole terveellistä. Laihduttamiseen olen ollut nuorena koukussa ihan syömishäiriöön asti.

Noinhan se on. 

Nyt vuosikymmenen raittiuden jälkeen ei tee enää mieli olla humalassa. Joskus olutta tullut otettua kaksikin saman päivän aikana mutta ei siinä humalasta voida puhua.

Jos et keksi mitään koukuttavaa harrastusta, niin tylsäähän se elämä on.

Vierailija
6/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita harrastus, jossa on hieman vaarantuntua. Esimerkiksi mäkipyöräily?, benji hypyt, laskuvarjo hypyt, kalliokiipeily, koskenlasku, jokin moottoriurheilu radalla... Vaihtoehtoja on paljon, listasin noista vain muutamia mitä sattui mieleen juolahtamaan. Luulisi noista jonkun sykähdyttävän ja koukuttavan hyvällä tavalla.

Vierailija
7/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaikka metsästämään sitä kadonnutta orgasmia? Siitä saa mukavan uuden harrastuksen, kun selailee alan tarvikkeita ja videoita sekä tutustuttaa miestä.

Vierailija
8/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa. Luulisi että alkoholi nimenomaan laimentaa seksiä. 

Sulla ei luultavasti ole ollut oikeita ongelmia tarpeeksi elämssä että osaisit arvostaa sitä ettei ole koko ajan jännää, stressiä ja jännitystä että miten tässä käy ja miten tästä selvitään. Parasta elämää on se kun saa olla rauhassa ilman että mahanpohjassa kiristää. Voi rentoutua ja oikeasti nauttia seksistäkin.

Oikeita ongelmia? Tarpeeksi?

Onko nää vääriä ongelmia?

-koko lapsuuden menetys, hyväksikäyttöjen takia

-koulussa en menestynyt, koska kiusattiin enkä osannut keskittyä, koska pelkäsin koko ajan koulussa ja pelkäsin myöskin kotona

-4 keskenmenoa joista synnytin puolet kuolleina

-syvä vaikea masennus joten olin osastolla vuoden

-Sain elämän raiteilleen ja lapsia

-Äiti kuoli jolloin alko alkoi maistumaan

...

-Ap

Vierailija
9/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin juomisen niin alkuun tuntui mustakin orvolta ja tälleenkö pitää olla nyt loppuelämä. Mutta kun siihen ensin tottui ja sitten siitä tuli normaalia ja nykyään kaikki tuntuu paljon enemmän ja on kivempaa olla juuri  selvinpäin. En olisi enää mistään hinnasta tärkeissä juhlissa yhtään juoneena, koska se taas tuntuu vievän terävimmän kärjen fiiliksestä. Jos on juhlissa hauskaa selvinpäin, niin silloin tietää että se on oikeasti hauskaa eikä vaan kemiallista hauskaa.

Tilalle on tullut myös uusia ja parempia koukutuksen aiheita. En joisi enää siksikään, koska haluan tehdä enemmän näitä koukuttavia uusia asioita eikä se onnistuisi juoneena tai krapulassa.

Malttia vaan ja totuttelet uuteen elämääsi. Itselleni juomattomuus on olllut paras päätös elämässäni.

Vierailija
10/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteen lopettaminen saattaa tuoda riippuvaiselle mukanaan depression. Ole tarkkana itsesi kanssa ja mene lääkäriin jos olot alkavat mennä tästä vielä huonompaan ("Kaikki on harmaata", "Mikään ei kiinnosta", "Olen aina väsynyt" jne.)

Vierailija
11/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan sitten ollut tarpeeksi hankalaa sen viinan kanssa.

Meinaan jos niitä tunnelmia ikävä on.

Vierailija
12/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietystikään tunnu, koska eihän se sitä ole. Antaudu hyvillä mielin houkutukselle ja anna mennä. Hyväksy, että tulet olemaan päihdeongelmainen niin kauan kuin tällä pallolla tallustat. Itse olen luopunut kaikista yrityksistä pyrkiä totaaliraittiuteen. Lähinnä päätin pitää järjen hommassa, mikä itse asiassa mullisti elämäni. Eli ei enää övereitä eikä morkkiksia, mutta nuppi sumeaksi just silloin kun siltä tuntuu. Ei tätä elämää muuten kestäisi. Cheers.

Vierailija
13/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden (+yrittämisen ajan) ja vauvavuoden ym. perhe-elämän takia olen ollut jo toista vuotta ilman pisaraakaan alkoholia ja kyllä nyppii.

Mutta nyt kun on näin kauan ollut ilman, niin en osaa enää edes kaivata sitä. Tai no ehkä lasillinen hyvää viiniä olisi se juttu, mutta se avaa taas sen yhden oven, josta ei ole paluuta.

Vierailija
14/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä helpottaa :) Pitää tottua ajan kanssa :) Mä lopetin kans alkolla läträämisen viime elokuussa, en kokonaan, mutta 5kk aikana yhden kerran ottanut vain :)

Vierailija
15/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttja fiiliksiä. Olen ollut nyt kuukauden ilman, ja olen ollut tähänkin asti mittäreiden mukaan kohtuukäyttäjä. Ne tilanteet, joissa ennen on tullut nautittua alkoa, tuntuvat nyt tylsiltä, eikä niitä oikeastaan tee enää mieli, kuten saunominen, pelkkää tylsää pesullakäyntiä vain nykyään. Bändin keikalla käyminen, humalainen kööri, jotka tönii ja huutaa vie keskittymisen bändistä. Jne. Toisaalta haluaisin nauttia kaikesta ihan selvinpäin, toisaalta mietin että jääkö nämä ennen niin rakkaat toiminnot nyt pois kun en alkoa juo.

Vierailija
16/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan syömiseen koulutus. Mä olen koukussa siihen ja painoa on runsaasti.

Vierailija
17/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet helposti koukuttuvaa tyyppiä, kuten itsekin olen, niin kannattaa harrastaa kaikkea ja kokeilla mitkä harrastukset palkitsevat aivojen mielihyväosiota ja panostamalla sitten niihin harrastuksiin.

Koko ajan voi samalla etsiä uusia huippuharrastuksia ja täyttää elämänsä harrastelemalla kaikkea kivaa.

Minullakin tulee heti kuolettavan tylsää, jos en tee jotain erityisen mielenkiintoista ja päihteet ovat olleet se helppo keino lievittää tylsyyden tuomaa tuskaa. Onnekseni myös pallopelit ja urheilu yleensäkin tuovat mielihyvää ja rauhoittavat mieltä.

Vierailija
18/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttja fiiliksiä. Olen ollut nyt kuukauden ilman, ja olen ollut tähänkin asti mittäreiden mukaan kohtuukäyttäjä. Ne tilanteet, joissa ennen on tullut nautittua alkoa, tuntuvat nyt tylsiltä, eikä niitä oikeastaan tee enää mieli, kuten saunominen, pelkkää tylsää pesullakäyntiä vain nykyään. Bändin keikalla käyminen, humalainen kööri, jotka tönii ja huutaa vie keskittymisen bändistä. Jne. Toisaalta haluaisin nauttia kaikesta ihan selvinpäin, toisaalta mietin että jääkö nämä ennen niin rakkaat toiminnot nyt pois kun en alkoa juo.

Ei varmasti jää. Alat ajan kanssa nauttia näistä asioista paljon enemmän.,kun silloin, kun alkoholin piti olla kuvioissa, että olisi hauskaa. Loppujen lopuksi elämä on kuitenkin parasta ilman huumeita. Se vain vie vähän aikaa tottua, kun on vuosikausia sekoittanut aivojaan nesteillä. Ihminen on tapojensa orja ja kun raittiit elämäntavat tulevat tavaksi, et enää halua vaihtaa niitä viinanhöyryihin.

nimimerkki: kokemusta on.

Ps. ap:llä saataa olla masennus. Monilla alkoholia paljon käyttävällä on, koska alkoholin käyttö altistaa masennukselle niin kuin kaikkien muidenkin päihteiden käyttö. Käy ap lääkärissä ja puhu asiasta. Masennus on hoidettavissa vaikka se aikaa viekin.

Vierailija
19/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, voi olla, että palstan kyökkipsykologia ei ihan riitä sinulle. Oletko saanut amnattimaista apua? Miten olisi maisemanvaihdos? Muutto siis. Entä pitkän tähtäimen suunnitelma? Aseta itsellesi tavoitteet esim. Mitä haluan olla ensi kesänä, millainen ihminen haluan olla? Tällaiset kysymykset voivat auttaa sinua pitäytymään kohtuudessa koukuttumisen sijaan. Ja tärkein kaikista ns. sokerina pohjalla on ihmissuhteet. Itse saan energiaa perheestäni, lapsistani ja muutamasta hyvästä ystävästä, joiden kanssa olen tekemisissä säännöllisesti. Omat ajatukset asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin, kun on muiden seurassa.

Vierailija
20/27 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukutu vaan elämyshakuisiin lajeihin, kärsi seuraukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme