Näkyykö rintasyöpä ultrassa?
Minulla on ollut nyt kolmisen kuukautta epämääräistä kipuilua oikeassa rinnassa nännin alla. Kävin kahdella lääkärillä ja he eivät palpoimalla tunteneet mitään poikkeavaa. Sain lähetteen ultraan ja mitään ei näkynyt. Edelleen jatkuu kipuilu ja huolestuttaa. Kun kuulemma alkava syöpä ei näy hyvin ultrassa ja kaikki syövät eivät edes näy ultrassa. Olen 22-vuotias ja mammografiaan en uskaltaisi mennä..
Kommentit (24)
Ultrassa sen verran että ei minulla ole siellä rintoja tutkittu vain kainalot. Mies hlö kuvaamassa joka ei ilman pyyntöä alkanut rintoja edes tutkia ja ihan minuutissa ohi koko homma. Vähän turhautti kun kuukausikaupalla odotat, aikaa joka kerta siirretty ja minuutissa ei mitään. Näkyykö ultralla varmasti ettei ole imusolmukkeessa syöpää? Ja rintoja voisi samaan hintaan ultrata.
Sama asia kiinnostaa.
Eli jos kainalot tutkitaan ultralla, niin eikö myös rinnat voisi ultrata siinä samalla?
Olin mammossa ja kaikki hyvin, mutta suositeltiin että kainalot ultrattaisiin vielä varmuuden vuoksi kokonaiskuvan saamiseksi, koska niiden tilanne ei näy mammossa.
Vanha ketju, mutta jos apua jollekin, niin kerron oman kokemukseni.
Viime kesänä kävin mammografiassa ensimmäisen kerran ja sieltä soitettiin, että jotain rakkuloita haluavat tarkistaa ultralla ja menin, niin ne rakkulat oli nestettä joka ok.
Mutta sieltä löytyi papilloomaviruksen aiheuttama muutos joka voi kehittyä syöväksi eli nyt leikattu pois.
Olen tuntenut kipua monta kuukautta leikkauksen jälkeen ja lääkäri totesi vain, että onpa erikoista.
Eikä kuulema tarvitse käydä kuin normaalisti tulevissa mammografia seuroissa eli ei mitään kontrollissa käyntiä ja tätä ihmettelen, mutta en älynnyt kysellä tarkemmin miksi ei seurata.
Riittääkö sellainen magneettikuvauslaite joka on 1.5T vahvuinen? Unilabsissa on 1.5T laite ja kuvaus melko edullinen. Muualla kalliit kuvat otetaan 3.0T laitteella. Löytyykö molemmilla rintasyöpä yhtä hyvin?