Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En usko työttömyyteen

Vierailija
20.01.2019 |

Olen 57- vuotias nainen ja minulla on tällä hetkellä 3 työpaikkaa. Yksi on kokoaikainen ja sen lisäksi kaksi osa-aikaista. Uskon, että on vain aikapitkälle ihmisestä itsestään kiinni haluaako tehdä töitä vain ei. Itse olen päättänyt, että teen vielä muutaman vuoden töitä ja jään sit liitonrahoille odottamaan eläkettä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta.

Vierailija
2/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 3? Oken 87-vuotias ja teen 5 eri työtä. Kyllä nykynuoriso on niin laiskaa porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aloja joilla nuorille tarjotaan kokoikaista sopimusta, mutta he ottavat mieluummin osa-aikaisen. Kun määräaikainen sopimus loppuu voi taas matkustella liitonrahoilla muutaman kuukauden ennen seuraavaa pestiä.

Vierailija
4/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko talveen. En kyllä käsitä miten tuli ulkona jotenkin niinkuin kylmä ja auton päällä oli jotain valkoista ainetta.

Vierailija
5/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos asut ruuhkasuomessa asia on varmasti vähän eri kuin pienemmissä kunnissa

Vierailija
6/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko talveen. En kyllä käsitä miten tuli ulkona jotenkin niinkuin kylmä ja auton päällä oli jotain valkoista ainetta.

Se on enkelipölyä. Nääs taivaassa asuu enkeleitä, usko tai älä 😀

Vierailija
7/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57- vuotias nainen ja minulla on tällä hetkellä 3 työpaikkaa. Yksi on kokoaikainen ja sen lisäksi kaksi osa-aikaista. Uskon, että on vain aikapitkälle ihmisestä itsestään kiinni haluaako tehdä töitä vain ei. Itse olen päättänyt, että teen vielä muutaman vuoden töitä ja jään sit liitonrahoille odottamaan eläkettä.

Mitäpä veikkaat, jos nyt olisit ollut pari vuotta työttömänä, vähän kropassa olisi jotain kremppaa, niin montako työpaikkaa saisit tuon ikäisenä? 

Ne jotka ovat jo töissä saavat huomattavasti helpommin töitä kuin ne jotka ovat työttömänä, mitä pidempään olet työttömänä sitä vaikeampi on saada töitä ja mitä vanhempi olet, sitä vaikeampi on saada töitä. Ne on tutkittuja faktoja.

Avoimia työpaikkoja ei ole kuin kymmenesosa siitä paljonko työttömiä on, joten miten selität sen että ne kaikki kymmenen ihmistä per työpaikka menisivät sinne töihin? Ja itsekin viet kahdelta ihmiseltä osa-aikaisen työn ahneuksissasi, miksi sulle ei se yksi kokopäiväinen riitä?

Vierailija
8/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kylmää, kuvittelet vain. Ihan yhtä totta kuin että pupukurssilainen on työllistetty.

Vierailija
9/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se työttömyystilanne  maassamme ole täällä  mikään 'uskonkappale'.

Kyllä ne  sen luvut ovat ihan virallista tietoa ja kaikkien saatavissa ja luettavissa.

Vierailija
10/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 10 työpaikkaa ja rahaa on LIIKAA. En vaivaudu edes palauttamaan pulloja muutaman euron takia. Lisäksi lahjoitan kehitysmaihin joka kuukausi 100e. Kyllä tekevälle aina töitä riittää!

Vierailija
11/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on enkelipölyä. Nääs taivaassa asuu enkeleitä, usko tai älä 😀

No sitähän minäkin! Että joku järkevä selitys sille pitää olla.

Vierailija
12/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin kotiin 345:n työpaikasta, huh. Onenksi oli vain 26 h vuoro, huomenna alkaa alusta työpaikka nro 1:sta.

Vierailija
13/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työn saanti on paljolti itsestä kiinni. Olen 59 v ja jäin työttömäksi. Sain uuden työpaikan heti. En ihan oman alan töitä, mutta töitä kuitenkin

Vierailija
14/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille on, toiset ovat tahvoja. Ei sarkasmia.

Vierailija
15/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukit erikseen... kirjoitti:

Eihän se työttömyystilanne  maassamme ole täällä  mikään 'uskonkappale'.

Kyllä ne  sen luvut ovat ihan virallista tietoa ja kaikkien saatavissa ja luettavissa.

On, on virallista tietoa. Nyt on kyse siitä haluaako työtön edes töihin....

Vierailija
16/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän töitä on vaikka kuinka paljon, mutta palkanmaksajia ei niin vain löydykään.

Vierailija
17/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinäkin otsikko: en usko työttömyyteen. Ei se ole uskon asia vaan fakta!

Vierailija
18/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerään pulloja, ilmaista rahaa

Vierailija
19/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinäkin otsikko: en usko työttömyyteen. Ei se ole uskon asia vaan fakta!

En usko siihen etteikö töitä tekevälle löydy.

Vierailija
20/32 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa työvelvoite työttömyysetuutta vastaan.