Ystävä laittoi välit poikki, kun kerroin miksei hän laihdu vaan lihoo, vaikka on dieetillä jatkuvasti!
Hän ei ole rehellinen itselleen ja muille! Aloitti joulun jälkeen elämäntaparemontin ja sen jälkeen on paino taas noussut 2,5 kg!
Olen luvannut olla hänen tukihenkilö mutta en siedä valehtelua!
Joka päivä menää herkkua ja välipalaa ihan samaan tahtiin kuin
Kommentit (28)
Autat ystävääsi parhaiten kun pysyttelet erossa. Ihan totta.
Ap:n neuvoilla ja kurittamisella kaveri tekisi keholleen pahasti hallaa.
Laihduttaja tarvitsee säännölliset ruokailut, riittävästi rasvaa ja proteiinia.
Kukaan ei laihdu verensokerinsa sekoittamisella, kituuttamalla ja salaatinlehdillä.
Paitsi jos haluaa jojoilla ja pilata terveytensä.
Myös pullaa saa syödä. Mikään ehdoton kieltäminen ei toimi. Sen tietää jokainen normaaliälyinen.
Jos koko päivän on ap:n kanssa ja juo vain vissyä, niin silloin voi tehdäkin mieli pellillistä pullaa ja pizzaa.
Se ei ole järkevää.
Jos syö normaalit välipalat, niin ei tee mieli hotkia.
Vierailija kirjoitti:
En nyt halua kertoa kaikkia yksityiskohtia mutta viimeinen oli se kun olimme shoppailemassa ja ystävölle tuli kova nälkä ja alkoi heikottaa. Sanoin että sulla on kotina salaatti valmiina, päästään sinne kohta. Nyt käydään kahvilla ja juot vaikka vichyn. Mutta ei, ruokaa piti saada heti. No sitten sanoit, että mennään Piknikiin ja tilaat siellä salaatin niistä aineista, joita saat syödä. Mutta ei, oli kova nälkä ja heikotti, piknik on kallis jne jne. Lopputulos oli että mentiin kahvilaan, hän tilasi makulatten, smoothien ja palan vegaanikakkua (kun siinä ei ole rasvaa!). Minä otin suodatinkahvin ja vichyn. No sitten kotona ei se salaatti maistunut ja ystävälle tuli kova kiire ajaa mut poies. Varmaan oli jo kiire pitsalle ja irrokarkkeja ostamaan.
Sanoin tän hänelle jälkeenpäin puhelimessa, valehtelet etkä edes yritä laihtua. Hän löi luurin korvaan ja esti mut facessa. Et näin! Ap
Kyllä varmasti vegaanikakussa on rasvaa. Rasvoja, kun on niin monia erilaisia, niin löytyy vegaaneillekin sopivia. Makulatte, smoothie ja kakku tulivat varmaan maksamaan saman verran kuin Picnikin salaatti olisi tullut.
Täytyy kyllä näin ylipainoisena sanoa, että juu, huonot valinnat olivat, mutta siinäpä se just onkin, kun alkaa heikottaa ja nälkä on kova, niin silloin ei tee järkeviä vaihtoehtoja. Tämän takia menen kauppaan vain kylläisenä. Muuten sieltä tulisi mukaan kaikkea "roskaa".
Jatkossa lähdette saman tien kotiin, kun alkaa olla oireita, että ruokaa pitäisi saada. Aikuinen ihminen kestää pienen heikotuksen aivan mainiosti. Väärin teit tuossa lopussa, kun aloit saarnaamaan puhelimessa. Aina kannattaa kannustamisen kautta lähteä auttamaan. Ja mitä se oikeastaan sulle kuuluu vetikö hän pizzaa ja karkkia loppuillan. Itsehän hän näistä valinnoista kärsii. Omasta päästä muutos lähtee, eikä toisten ihmisten mäkättämisestä.
Onneksi mun lähipiiri ei ole koskaan puuttunut mun painoon, vaan asenne ruokaan ja liikuntaan on pikkuhiljaa tapahtunut mun omissa aivoissa, erehdysten kautta. Anna kaverille aikaa toteuttaa elämänmuutos, ei se katsos hetkessä tapahdu. Mulla on mennyt n. 8 vuotta sisäistää miten painoa kannattaisi pudottaa ja nyt vasta se on lähtenyt putoamaan pikkuhiljaa. En odota, että olisin koskaan kovin timmissä kunnossa, kunhan saisin painon edes tuonne 80-90 kilon paikkeille. Jatkoa katotaan sitten. Mun ylimääräiset kilot on tullut 15 vuoden aikana, joten ei ne lähde parissa kuukaudessa tai edes vuodessa.
Tuttavani ilmoittaa aina ylpeänä, ettei syö perunaa, puuroa, pastaa, maitoa tai leipää, mutta vetelee kuitenkin kahviloissa kakkuja mennen tullen. Uskoo itse, että hänellä on terveellisempi ruokavalio kuin muilla, mutta on 30 kiloa ylipainoinen kuitenkin.
Feminismi ja kehopositiivisuus on kyllä niin ihkua!
puppua kirjoitti:
Itse olen törmännyt tuohon samaan "heikottaa" ja "kuolen kohta nälkään" ynnä muuta paskaa. Se on vain jollekin kova paikka myöntää, että on syönyt koko elämänsä ajan väärin ja on siksi lihava. Ei kaikki hoikatkaan ihmiset voi syödä mitä vaan, vaan useimmilla hoikilla on tahdonlujuus niitä ylettömiä herkkuja vastaan. Jokainen ihminen joka syö enemmän kuin kuluttaa, niin lihoaa. Ei siihen mikään ruumiinrakenne tai sukuvika aja.
Ai kauheeta. Olen lihava ja minulla on usein nälkä. Jos ateriaväli venyy kovin pitkäksi, heikottaa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt halua kertoa kaikkia yksityiskohtia mutta viimeinen oli se kun olimme shoppailemassa ja ystävölle tuli kova nälkä ja alkoi heikottaa. Sanoin että sulla on kotina salaatti valmiina, päästään sinne kohta. Nyt käydään kahvilla ja juot vaikka vichyn. Mutta ei, ruokaa piti saada heti. No sitten sanoit, että mennään Piknikiin ja tilaat siellä salaatin niistä aineista, joita saat syödä. Mutta ei, oli kova nälkä ja heikotti, piknik on kallis jne jne. Lopputulos oli että mentiin kahvilaan, hän tilasi makulatten, smoothien ja palan vegaanikakkua (kun siinä ei ole rasvaa!). Minä otin suodatinkahvin ja vichyn. No sitten kotona ei se salaatti maistunut ja ystävälle tuli kova kiire ajaa mut poies. Varmaan oli jo kiire pitsalle ja irrokarkkeja ostamaan.
Sanoin tän hänelle jälkeenpäin puhelimessa, valehtelet etkä edes yritä laihtua. Hän löi luurin korvaan ja esti mut facessa. Et näin! Ap
Mitä täsmälleen sanoit hälle puhelimessa? Ja millä äänensävyllä?
Mitä toisen valinnat sinulle kuuluu. Ja vielä haukut valehtelijaksi. Hyi sinua