Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin hyväksyminen ja kannabiksesta paasaaminen - tekopyhyyttäkö?

Vierailija
20.01.2019 |

Onko teidän mielestänne alkoholia humalahakuisesti juovat ihmiset tekopyhiä, jos heidän mielestään kannabiksen satunnainen käyttäminen on maailman pahin synti? Useasti nämä pahimmat rapajuopot saarnaavat kaiken maailman kannabispiikeistä jne. eli heidän tietämyksensä perustuu lähinnä yläasteen terveystiedon tuntien propagandaan. Ei edes haluta hakea tietoa vaan pitää öyhöttää. Alkoholi aiheuttaa Suomessa tuhansia kuolemia, onnettomuuksia, perheiden ja varsinkin lasten elämien tuhoutumisia. Silti on kuitenkin sosiaalisesti hyväksyttyä vetää joka viikonloppu persekännit alkoholilla ja juoda itsensä sammumispisteeseen asti. Sunnuntaina sitten sosiaalisessa mediassa ulistaan kun on krapula ja paha olo, mutta viikon päästä sama rata jatkuu. Yhdysvalloissa muutamat osavaltiot ovat laillistaneet viihdekäytön ja kaikenlaisia tutkimuksia mm. erinomaisena kipulääkkennä käytöstä on tehty, mutta Suomessa tämä luonnontuote tuntuu olevan se ihmisen rappion tielle vievä asia. On myös ok huumata syöpäpotilaita kaikenlaisilla voimakasta riippuvuutta aiheuttavilla lääkkeillä, pääasia taitaa olla että isojen lääkeyhtiöiden pomot saavat miljoonat taskuihinsa. Mutta hei, onneksi meillä on hyväksyttyä myrkyttää itsensä vaikka joka päivä juomalla liuotinta, mutta jos poltat vähän kannabista niin se vie sinut turmioon ja itsemurhan partaalle. Hyvin me vedetään Suomi, eikös?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä kannabista, mutta olen huomannut aivan saman ilmiön. Kai sillä tekopyhällä, tietämättömyyteen perustuvalla jeesustelulla yritetään ohjata huomio pois omasta alkoholin käytöstä ja sen vahingollisuudesta.

Vierailija
2/4 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen huomannut, että suomalaiset ovat yllättävänkin sallivia kannabiksen suhteen. Riippuu varmaan piireistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaismoralismia se on ainakin. Haitallisuudella tätä alkoholi laillista ja kannabis laitonta ei voida perustella.

Politikoille vain on mahdotonta myöntää että ovat väärässä kun puolustavat nykyistä kieltolakia.

Siitä hyötyy vain rikolliset jotka samalla myyvät niitä koukuttavampia aineita. Ei päihdepolitiikka voi perustaa idealismiin vaan realismiin.

Vierailija
4/4 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin kannabiksen vastustamisen perustuvan pääasiassa tietämättömyyteen.

Suurin osa kansasta ei tiedä miten harmiton aine kannabis on alkoholiin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan