Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupat aukeaa sunnuntaina 10-11?

Vierailija
20.01.2019 |

Eikö aukioloajat pitänyt vapautua? Nyt saa kytätä että pääsee kauppaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän Prisma aukeaa sunnuntaisinkin jo klo 7

Vierailija
22/24 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet valmis maksamaan lisää siitä, että kauppa aukeaa sunnuntainakin kello 7? Kyllä kaupat aika tarkkaan tutkivat, että milloin se kauppa on kannattavaa pitää auki. Jos marketissa on sunnuntaina aamulla 7-10 välillä yhteensä 5 asiakasta, ei taida olla kannattavaa pitää kauppaa auki kun siellä on kuitenkin useampi työntekijä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää jaksako lässyttää siitä miten kaupat oli auki ennen vanhaan. Ei silloin ollut muitakaan menoja tai viihdykkeitä samalla tavalla kuin nyt.

Mä teen lähes poikkeuksetta tulevan viikon ruokaostokset sunnuntaina. Ja hyvin sopii klo 11 avaaminen.

Ja mitähän menoja nykyään sitten on :D

Porukka tapittaa ylihintaista netflixia pikku kopperoissaan. Tosi villiä

Niinpä nykyajan minä minä tyyppejä, mutta mä haluan käydä kaupassa aamulla neljältä kun oli nälkä NYT.

Kun olin lapsi niin kauppa oli auki arkisin yhdeksästä viiteen ja lauantaina yhdeksästä yhteen ja pyhät kiinni.

Mutta silloin osattiin varautua.

Vierailija
24/24 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rassukoita. 1970-luvulla kaupat ja tavaratalot saivat olla vain maanantaisin ja perjantaisin auki klo 20.00 asti, muutoin ne suljettiin klo 17.00 tai 18.00. Lauantaisin ne saivat olla auki klo 9.00 - 15.00. Hyvin pärjättiin, ei nälkään kuoltu. Opittiin suunnittelemaan ja ennakoimaan. Hyödyllinen taito, joka olisi monelle nykypäivän ihmiselle tarpeen.

Silloin ei kaikilla ollut edes kylmäkalusteita, missä säilyttää elintarvikkeita.

Eikö juuri jääkaapit tulleet markkinoille vasta 60-luvulla ja pakastimet 70-luvulla?

Nyt kaikilla on jääkaapit ja pakasteet, silti ei osata ostaa seuraavan päivän ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän