Kertokaa omista Wanhojen tansseistanne
Nykyään Wanhat tuntuvat olevan ajautuneet tuollaiseen jenkkityyliseen prinsessailuun, missä ei sinänsä mitään pahaa, mutta kaukana ollaan juhlan oikeasta tarkoituksesta. Muistellaan siis minkälaiset juhlat oli meidän mammojen nuoruudessa :-)
Kommentit (11)
Poika tuli pahasti sairaaks just ennen tansseja joten munkin piti jäädä sivuun :-( Muilla nöytti olevan hauskaa
v. 2003
Edellisiltana oltiin juhlimassa ja olin unohtanut laittaa herätyskellon soimaan aamulla. Kouluun piti mennä aikaisin. Heräsin kuitenkin viime tipassa ja menin taksilla, että ehdin. Ei oo tapana myöhästellä...
Oli järkky pakkanen ja ohuet vaatteet. Silloin pidettiin oikeesti vanhanaikaisia, ei mitään tanssiaismekkoja. Hienoja oltiin sentään ja kaikki erilaisia. Tanssin parhaan ystäväni kanssa, ei poikia riittänyt kaikille. Kauniita ja kivoja ollaan kumpikin edelleen, mutta minä olen jäänyt ilman miestä kuitenkin niin kuin silloinkin. Kuka nyt olis mun kanssa tahtonut tanssia paitsi toinen pariton tyttö ja hyvä oli niinkin, ei siin mittään. Paremman puutteessa.
Illan ohjelmassa oli ravintolaillallinen oman luokan kanssa. Jätin väliin, kun oli aika köyhää ja se oli omakustanteinen, lisäksi omalla lukalla ei ollut juuri kavereita. Olin vähän yksinäinen ja ulkopuolinen, onneksi oli edes pari ystävää muilla luokilla. Enempää en muistakaan ja hyvä niin. jos tää kuulosti muinaiselta, voin kertoa, että olen ale 50 v.
Itse en osallistunut Wanhojen tansseihin nuoruudessani, vaikka lukion kävinkin. Silloinen poikaystäväni jätti minut juuri vähän aikaa ennen ja olin masentunut enkä halunnut osallistua vaikka ei hänen kanssaan pitänytkään tanssia. Jälkeen päin on vähän harmittanut.
Tänä vuonna ovat tyttäreni tanssit tulossa ja aion tehdä hänelle päivästä mahdollisimman taianomaisen, on ansainnut sen!
Sain vanhojen tanssipariksi kaksi tyttöä. Kumpikin siis haki minua. Toinen oli omalta luokalta mielestäni koulun kaunein tyttö. Hauska ja kilttikin. Pitkä tummatukkainen ja toinen joku itselle aika vieras punapää. Olin aivan onneni kukkuloilla. Olin kuitenkin aika mitäänsano.aton nörtti. Sen jälkeen itseluottamus nousi.
Mutta itse vanhojen tanssien päivänä sain älyttömän kovan kuumeen. Ja en muista niistä juuri mitään, mutta kauniit oli partnerit. Ja eniten jäyti se, että tuo kaunistus oli vahojen tanssien jatkoilta löytänyt jonkun jätkän. Mutta itse en pystynyt sinne kipeänä menemään.
Nyt 20 vuotta myöhemmin tapasin sattumalta kummankin partnerin. Ja tuo ihanainen ei ollut näyttänyt vanhenneen päivääkään. Huikean kaunis edelleen. Olisin jutellut kauemminkin ja muistellut tansseja, mutta kummallakin oli lapset mukana ja tuolla naisella mieskin mukana.
V. 2008. Ulkomailta oli ostettu prinsessatyylinen mekko. Heräsin klo 4 laittautumaan ja kampaajalle, aamulla aikaisin oli ensimmäinen tanssi koululla. Nuttura oli todella iso. Puvussa oli vannehame ja korsetti. Olimme erään poikapuolisen kaverini kanssa pari, joka johti tanssia, poikaystäväni oli eri ikäinen. Oltiin kaveriporukan kanssa varattu pöytä hyvästä ravintolasta. Illalla oltiin vuokrattu mökki lomakylästä, jossa biletettiin railakkaasti aamuun asti ja poikaystäväkin oli mukana, mikä oli tietty parasta. Käytiin myös virallisilla jatkoilla piipahtamassa, mutten muista niistä juurikaan, taidettiin todeta aika turhiksi. Voi, kun pääsisi aikamatkaamaan tuohon päivään, oli ihanaa.
Tytöt oli keinotekoisia kuin mitkä: paljon pakkelia, hampaiden valkaisua, suihkurusketusta, hiuslisäkkeitä. Tanssin prisman korkkareissa ja mekko maksoi parisataa.
Vanhojen jatkot oli kännijuhlat (oppilaat oksenteli kukkaruukkuihin ja opettajakin kovassa tuuterissa)
Vanhojen risteily joka oli eri aikaan kuin vanhojen jatkot puolestaan känni tapahtuma jossa muijat oli kevytkenköisiä hyttireilaajia
mun mielest vanhat oli ennen tylsät kun taas nykyään ne on interesting nuorillekin