Mikä siinä on että naiset pelottaa minua
Olen muuten elämässäni saavuttanut melkein kaiken mitä haluan mutta se ihminen kenet haluaisin en sitä saavuttaa voi. Koen pelon sekaista kunnioitusta kaikkia naisia kohtaan enkä uskalla lähestyä heitä. Perjantaina kohtasin naisen jota kauniimpaa en ole ikinä nähnyt. Paniikkikohtaus tuli ja oli pakko lähteä.
Kommentit (25)
Onko se ihminen, jonka haluaisit (mutta et voi saavuttaa) sama kuin tämä perjantain nainen, jota kauniimpaa et ole ikinä nähnyt?
Vai ovatko he kaksi eri ihmistä? Jos näin, kumman heistä siis haluaisit?
Ja jos sinulla on mielessäsi vain yksi ainoa jonka haluaisit, miksi tahtoisit lähestyä (kaikkia) naisia ylipäätään?
Opettele olemaan luontevasti naisten seurassa. Kai sinulla on naispuolisia sukulaisia tai työkavereita? Tai jos ei ole, niin keksi joku harrastus, jossa on naisia. Siitä saa hyvän pohjan seurustelua ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietoha…
Estyneestä persoonallisuudesta kärsivä on ja ihmissuhteissaan voimakkaan estoinen. Hän kärsii jatkuvista riittämättömyyden, jännityksen ja epävarmuuden tunteista ja on herkkä arvostelulle ja hylkäämiselle. Sosiaaliset tilanteet ovat vaikeita, koska estynyt ajattelee muiden olevan häntä kohtaan kriittisiä tai väheksyviä. Estyneestä persoonallisuudesta kärsivän läheinen tuttavapiiri on usein suppea, hän kaipaa korostuneesti kiintymystä ja hyväksyntää. Hän on vastahakoinen osallistumaan uusiin toimintoihin, joissa voisi joutua noloihin tilanteisiin. Hän ei halua olla tekemisissä uusien ihmisten kanssa, joiden myötämielisyydestä hän ei ole varma.
Estyneen persoonallisuushäiriön taustalla saattaa olla lapsuusiän itsetuntovaurioita sekä synnynnäisiä luonteenpiirteitä. Yleensä estynyt persoonallisuushäiriö johtaa jonkinlaisiin sopeutumisen tai pärjäämisen vaikeuksiin, mutta sopivassa ympäristössä oireita esiintyy vähemmän tai ei ollenkaan.
Hoito
Vaikka persoonallisuushäiriöt ovat henkilön persoonallisuudelle ominaisia pidempiaikaisia reaktio- ja käytöstapoja, niiden jäykkyys ja joustamattomuus saattaa iän myötä vähentyä.Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivä voi joskus hyötyä psykoterapeuttisesta hoidosta, etenkin jos hän kykenee itse näkemään, että hänen toimintatapansa ovat poikkeavia ja sopeutumista palvelemattomia. Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivät voivat hyötyä juuri sosiaaliseen ahdistukseen kohdistetusta lääkehoidosta.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mä kävin täällä jo eilen tykittelemässä. Mut mulle tosiaan diagnosoitiin tollanen. Selittää kummasti miksi naiset pelottaa. :D
Ihan hyvä pointti mutta miksi pelkästään naiset?? Muuten olen hyvin sosiaalinen ja esim. työelämässä todella itsevarma ja rohkea. En ole ikinä pelännyt yhtäkään miestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko se ihminen, jonka haluaisit (mutta et voi saavuttaa) sama kuin tämä perjantain nainen, jota kauniimpaa et ole ikinä nähnyt?
Vai ovatko he kaksi eri ihmistä? Jos näin, kumman heistä siis haluaisit?
Ja jos sinulla on mielessäsi vain yksi ainoa jonka haluaisit, miksi tahtoisit lähestyä (kaikkia) naisia ylipäätään?
Siis se oli esimerkki. Tarkoitin että en voi saavuttaa ketään keneen ihastun. Se perjantainen nainen oli vaan ensimmäisenä mielessä
Ap
Parempi on olla ilman noiden naisten luomia tunteiden vuoristoratoja joissa vain pettyy ja turhautuu. Parempi vain kohdella niitä kuin ilmaa ja olla kuin niitä ei oiskaan. Jos joku tulee päälle torju ne.
Sä et pidä naisia tavallisina ihmisinä. Jos siis tuo pelko kohdistuu vain naisiin. Onko sun asenne se, että naiset ovat vain potentiaalisia seksi- ja seurustelukumppaneita? Jos asenne on tuo, niin suhtautuminen naisiin onkin hyvin vääristynyt. Yritä kohdata naiset tavallisina ihmisinä. Ihan samalla tavalla kuin kohtaat miehiäkin. Tutustut vaan toiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Opettele olemaan luontevasti naisten seurassa. Kai sinulla on naispuolisia sukulaisia tai työkavereita? Tai jos ei ole, niin keksi joku harrastus, jossa on naisia. Siitä saa hyvän pohjan seurustelua ajatellen.
On mulla naispuolisia kavereita ja sukulaisia ja niiden kanssa osaan olla ihan rennosti oma itseni mutta heti jos ihastun niin se paniikki iskee
Ap
Ajattele että naiset ovat ihmisiä siinä missä miehetkin.. ei mitään erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estyneestä persoonallisuudesta kärsivä on ja ihmissuhteissaan voimakkaan estoinen. Hän kärsii jatkuvista riittämättömyyden, jännityksen ja epävarmuuden tunteista ja on herkkä arvostelulle ja hylkäämiselle. Sosiaaliset tilanteet ovat vaikeita, koska estynyt ajattelee muiden olevan häntä kohtaan kriittisiä tai väheksyviä. Estyneestä persoonallisuudesta kärsivän läheinen tuttavapiiri on usein suppea, hän kaipaa korostuneesti kiintymystä ja hyväksyntää. Hän on vastahakoinen osallistumaan uusiin toimintoihin, joissa voisi joutua noloihin tilanteisiin. Hän ei halua olla tekemisissä uusien ihmisten kanssa, joiden myötämielisyydestä hän ei ole varma.
Estyneen persoonallisuushäiriön taustalla saattaa olla lapsuusiän itsetuntovaurioita sekä synnynnäisiä luonteenpiirteitä. Yleensä estynyt persoonallisuushäiriö johtaa jonkinlaisiin sopeutumisen tai pärjäämisen vaikeuksiin, mutta sopivassa ympäristössä oireita esiintyy vähemmän tai ei ollenkaan.
Hoito
Vaikka persoonallisuushäiriöt ovat henkilön persoonallisuudelle ominaisia pidempiaikaisia reaktio- ja käytöstapoja, niiden jäykkyys ja joustamattomuus saattaa iän myötä vähentyä.Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivä voi joskus hyötyä psykoterapeuttisesta hoidosta, etenkin jos hän kykenee itse näkemään, että hänen toimintatapansa ovat poikkeavia ja sopeutumista palvelemattomia. Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivät voivat hyötyä juuri sosiaaliseen ahdistukseen kohdistetusta lääkehoidosta.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mä kävin täällä jo eilen tykittelemässä. Mut mulle tosiaan diagnosoitiin tollanen. Selittää kummasti miksi naiset pelottaa. :D
Ihan hyvä pointti mutta miksi pelkästään naiset?? Muuten olen hyvin sosiaalinen ja esim. työelämässä todella itsevarma ja rohkea. En ole ikinä pelännyt yhtäkään miestä.
Ap
Joo sepä se.
En myöskään pelkää miehiä, mutta en myöskään tuntemattomia yhdenillan-juttunaisia.
Pelkään vain naisia joita kohtaan minulla herää tunteet. Sitten menen niiiiiiiin helkutin lukkoon, että se on oikeasti psykiatrinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Sä et pidä naisia tavallisina ihmisinä. Jos siis tuo pelko kohdistuu vain naisiin. Onko sun asenne se, että naiset ovat vain potentiaalisia seksi- ja seurustelukumppaneita? Jos asenne on tuo, niin suhtautuminen naisiin onkin hyvin vääristynyt. Yritä kohdata naiset tavallisina ihmisinä. Ihan samalla tavalla kuin kohtaat miehiäkin. Tutustut vaan toiseen ihmiseen.
Kohtaan kaikki ihmiset tavallisina ja tasavertaisina sukupuolesta riippumatta. Ei se ongelma ilmene missään kaupan kassalla ventovieraan naisen edessä vaan sitten kun on tutustunut ja alkanut kiinnostumaan yms. Niin sitten alkaa pelottaa kohdata sitä ihmistä ja paniikkikohtauksia yms.
Ja lisään vielä että ei tarvitse edes tutustua.
Esimerkki: istuin kahvilla työkaverien kanssa ja huomasin että eräs nainen vilkuilee minua ketä itsekkin vilkuilin ( perjantainen nainen). Menin aivan paniikkiin ja poistuin. Työkaverikin huomasi ja kysyi että Miks menit ihan kalpeaksi:D
Vierailija kirjoitti:
Parempi on olla ilman noiden naisten luomia tunteiden vuoristoratoja joissa vain pettyy ja turhautuu. Parempi vain kohdella niitä kuin ilmaa ja olla kuin niitä ei oiskaan. Jos joku tulee päälle torju ne.
Tämä. Juuri vähän aikaa sitten oli pientä säätöä naisen kanssa ja huhhuh sitä testaamisen ja kylmä kuuma leikin määrää. Juuri tuota kuvailemaasi tunteiden vuoristorataa se oli. Tuli itselle hyvin hämmentynyt ja epätodellinen olo. Jopa jollain tavalla sairasta se homma.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele että naiset ovat ihmisiä siinä missä miehetkin.. ei mitään erikoista.
Ei toimi, eikä ole toivottavaa. Nainen joka "ei ole mitään erikoista" on pelkkä pano. Pelonsekainen kunnioitus on merkkinantoa aidosta halusta uhrautua naisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ainakaan minulla auta. Varattujen työ/kaverinaisten kanssa voin olla hyvinkin rennosti, mutta jos tiedostan naisen olevan sinkku, niin iskee ahipakokauhut.
Tekisin melkein mitä vaan että saisin sen naisen mutta ku ei pysty! Sydän tulee kurkusta ulos saatana kun näkee sen
Ap
Miten se nainen kohtelee sinua? Jos yrität jutella normaalisti ja rohkaistua kun hän vastaa ystävällisesti.
Mitä jos naisen tavatessasi saat ensi kerralla vaikka jonkun viattoman tajuttomuuskohtauksen? Ja nainen pelastaa sinut siitä, valvoo sairasvuoteesi vierellä ja rakastuu siinä suinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Miten se nainen kohtelee sinua? Jos yrität jutella normaalisti ja rohkaistua kun hän vastaa ystävällisesti.
Hän on oikein ystävällinen ja ihana. Vastaa ystävällisesti ja muutenkin on oikein mukava täydellinen. Se tässä onkin pahinta🙈
Hoito
Vaikka persoonallisuushäiriöt ovat henkilön persoonallisuudelle ominaisia pidempiaikaisia reaktio- ja käytöstapoja, niiden jäykkyys ja joustamattomuus saattaa iän myötä vähentyä.Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivä voi joskus hyötyä psykoterapeuttisesta hoidosta, etenkin jos hän kykenee itse näkemään, että hänen toimintatapansa ovat poikkeavia ja sopeutumista palvelemattomia. Estyneestä persoonallisuushäiriöstä kärsivät voivat hyötyä juuri sosiaaliseen ahdistukseen kohdistetusta lääkehoidosta.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------