Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen synnytystapa-arvio Naistenklinikalla (Hki)? ..tai jossain muualla.

Vierailija
15.05.2006 |

Pääsen synnytystapa-arvioon rv 36. Odotan toista ja koska esikoinen oli lähes viisikiloinen, sain lähetteen. Voidaankohan siellä mahdollisesti päättää käynnistyspäivämäärää, jos vauva vaikuttaa suurelta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sektiokin sovitaan niin myöhään, että ehdit synnyttää lapsesi. Valitettavasti tällaiset ovat omat kokemukset ja muutaman muun tutun äidin.

Vierailija
2/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehty muuta kun ultrattiin ja todettiin että on ihan normaalikokoinen. Olivat etukäteen epäilleet että vauva on tosi iso, ja mulla oltais kyllä käynnistetty jos näin olisi ollut (viikkoja jotain 38, mutta lisänä tosi lieviä raskausmyrkytysoireita). Jos on pienikokoinen synnyttäjä ja vauva näyttää isolta, saatetaan kuvata lantio (jos siitä on epäselvyyttä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella tuli synnytyksessä solisluun murtuma ja sai syntyessään vain 2 pistettä. Se ehkä kertoo, että kaikki ei mennyt ehkä ihan niin kuin piti. Luulenpa että päästään yhteisymmärrykseen lääkärin kanssa. Laskettuun aikaan en ala odottamaan ja ottamaan riskiä, selviääkö vauva hengissä vai ei. Vauvalla on jo rakenneultrassa ollut isommat mitat kuin niillä viikoilla pitäisi olla. Ja ultraava erikoislääkäri oli sitä mieltä että la on oikein mutta vauva on hiukan tavallista suurempi.

Kiitos vastauksista!

Olisi kiva, jos joku vielä voisi kertoa mitä siellä käytännössä tehdään.

Vierailija
4/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrataan ja tarvittaessa kuvataan.... sitten normaalit tarkkailut mitä neuvolassakin

Vierailija
5/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ja pyllyyn" ei kai??? Siis miksi?

Vierailija
6/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan se hyväpuoli, et oli ummetusta ja suoli alkoi sen jälkeen toimia =)

Vierailija
7/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta. Mä en halua.

Joo olen estynyt, mutta ei yhtään kyllä innosta :/

Vierailija
8/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle joka pelkäsit pylly sormeilua niin muita et voit joutua suolentyhjennykseen ennen synnytystä. Putkella vaan vettä sitään ja kiireesti pöntölle.

Alä niitä tutkimuksia jännitä, ei ne satu mut voi tuntua oudoilta!

Vierailija
9/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin ottaa mukaan henkiseksi tueksi.

Vierailija
11/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin onnellinen siitä, että vaadin päästä synnytystapa-arvioon, koska siellä selvisi että vauva on perätilassa. Eipä olisi paljoa naurattanut jos se olisi selvinnyt vasta synnytystilanteessa.. Mua ainakin ultrattiin ja sitten vielä lähetettiin röntgeniin, missä kuvattiin lantio eli katsottiin mahtuuko lapsi hyvin syntymään alateitse. Mahtuihan tuo. Oli kyllä aika pieni, alle 3kg.

Minusta kaikkien tulisi päästä synnytystapa-arvioon. Sen pitäisi kuulua rutiinitoimenpiteisiin.

Vierailija
12/12 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta kaikkien tulisi päästä synnytystapa-arvioon. Sen pitäisi kuulua rutiinitoimenpiteisiin.