Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsetko alkeellisempaa elämäntyyliä?

Vierailija
18.01.2019 |

Muuttamista maalle. Syrjäiseen paikkaan, jossa halpaa asumista. Kiireettömää elämää, jossa itse määrä tahdin ja lopettaa tuhlaaminen, joka pakottaa juoksemaan rahan perässä. Ei niinkään ideologisesta syystä, vaan enemmänkin mukavuuden halusta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehnyt tämän ratkaisun aikoja sitten ja en ole koskaan voinut paremmin. En kuluta tasan tarkkalleen mitään, ei huolia, upeita maisemia, pois Helsingistä. Jos sitten kuolee pois niin kuolee. Olen riisunut pois päältäni kaikki liimatut asiat mitä meille on pienestä pitäen opetettu.

En kuluta, en aio tehdä lapsia, en tarvitse yhtään mitään, rahaa on niin paljon että sitten jos huvittaa teen jotain isompaa lystiä sillä.

Tulin tähän lopputulokseen koska en enää voinut sietää Helsingin jatkuvia vuokrankorotuksia, pätkätöitä, yhtä kiirettä, ihmisiin ei saa yhteyttä, terveydenhuolto ei toimi, jatkuvia jonoja joka paikassa. Päätin katkasta tämän kaiken, oli paras päätös ikinä, itselleen sekä luonnolle. Pitäköön mukamas hienon maailman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen kattellut jo mummonmökkejä lähikunnista, sellainen elämä vaatisi kyllä myös auton. Mutta kunhan saan teinin pesästä omille siivilleen, saa nähdä kuinka paljon rahaa jäisi omaan käyttöön. Olisiko tuo sitten mahdollista.

Vierailija
4/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen. Myyn kaiken ja muutan maalle.

Vierailija
5/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lämmitän puilla kolmea, parhaillaan neljää tulipesää ja kolaan itse lumet tontilta ja kannan puut sisään. Puut ostan. Tämä on mielestäni ihan extremeä Helsingisä syntyneelle ja siellä elämänsä ekat vajaat 40 vuotta asuneelle meikäläiselle. Vaikka sähköpatteritkin löytyy ja lämminvesivaraaja ja sisävessa.

Talo on kuitenkin yli satavuotias hirsitalo, painovoimaisella ilmanvaihdolla.

Käyn kyllä vielä ainakin toistaiseksi osa-aikaisesti töissä. Eli en oikein osaa sanoa mikä mä oon :D

Vierailija
6/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa hirsitalot. Alkeellinen, vaan ei liian alkeellinen. Polttopuut, vedet yms omasta takaa. Hiljainen meininki.

Vierailija
7/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehnyt tämän ratkaisun aikoja sitten ja en ole koskaan voinut paremmin. En kuluta tasan tarkkalleen mitään, ei huolia, upeita maisemia, pois Helsingistä. Jos sitten kuolee pois niin kuolee. Olen riisunut pois päältäni kaikki liimatut asiat mitä meille on pienestä pitäen opetettu.

En kuluta, en aio tehdä lapsia, en tarvitse yhtään mitään, rahaa on niin paljon että sitten jos huvittaa teen jotain isompaa lystiä sillä.

Tulin tähän lopputulokseen koska en enää voinut sietää Helsingin jatkuvia vuokrankorotuksia, pätkätöitä, yhtä kiirettä, ihmisiin ei saa yhteyttä, terveydenhuolto ei toimi, jatkuvia jonoja joka paikassa. Päätin katkasta tämän kaiken, oli paras päätös ikinä, itselleen sekä luonnolle. Pitäköön mukamas hienon maailman.

Miten niin et kuluta?

Vierailija
8/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kulutan ja tulen varmaan aina kuluttamaan (pl. joku sotatila tms) sipsejä ja kahvia. Suolaa, sokeria ja tulitikkuja!

Vierailija
9/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi kyllä asua jossain syrjässä, pois ihmisten ilmoilta, jospa ois vaan tarpeeksi massia.

Vierailija
10/26 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisi kyllä asua jossain syrjässä, pois ihmisten ilmoilta, jospa ois vaan tarpeeksi massia.

Näinhän se on. Jonkin verran rahaa pitää aluksi olla. Sen jäkeen eläminen pitää olla halpaa. Ap.

Vierailija
11/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ajaa eteenpäin. Eli huomenta!

Vierailija
12/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten teette rotiskoissanne, kun puulämmitys kielletään? Ajattelisitte ilmastostoa ettekä vaan itseänne!

Vierailija
13/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten teette rotiskoissanne, kun puulämmitys kielletään? Ajattelisitte ilmastostoa ettekä vaan itseänne!

Eiköhän tuossa tule sivutuotteena jo ilmastonkin etu.

Vierailija
14/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei mikään pidättele kun saan teinin maailmalle. Unelmoin pienestä mökistä veden äärellä jossain erämaassa. Oma rauha, hiljaisuus ja luonto. Olen töissä ulospäin suuntautuva asiakaspalvelija ja olen huomannut, että en sitä kaipaa vaan omaa rauhaa.

Vierailija
15/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takkoihin voi panna sähkövastuksen ja jatkaa muilla lämmitysmuodoilla, jos niin kävisi. Toisekseen ei sitä koskaan voida kieltää :D Varsinkaan haja-asutusalueilla.

Vierailija
16/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei mikään pidättele kun saan teinin maailmalle. Unelmoin pienestä mökistä veden äärellä jossain erämaassa. Oma rauha, hiljaisuus ja luonto. Olen töissä ulospäin suuntautuva asiakaspalvelija ja olen huomannut, että en sitä kaipaa vaan omaa rauhaa.

Miksi ihmeessä sen asunnon pitää olla erämaassa? Mun mökki on 22 km isohkosta kaupungista, 3 km kylän keskustasta ja siis kaupasta, kylän päätien varrella, vastapäätä 2 naapuria ja saan olla ihan rauhassa. Eipä tarvitse kuitenkaan jännittää aamuisin, pääseekö täältä pois ja kuka auraa tiet.

Vierailija
17/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan varaton muuttanut maalle? Onko mahdollista? Kiinnostais itseänikin kovasti, ja tahtoisin muutaman eläimenkin, mutta onko turha haave, jos ei ole perintöjä tai rahaa säästössä? Osaan kyllä käsilläni tehdä, mutta miten sen mökin saa?

Vierailija
18/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO EI TASAN TULE! Sori huuto mut ottaa kiin veesti pattiin tollaset idiootit jotka luulee et toi köyhäily olis jotenkin ekologista! Tarvii auton, puita takkoihin, ym! Ja noi mörskät ei ole mitään energiatehokkaita! Ja usein ne on todella isoja, monta huonetta jopa! Ja sitten vielä saunotaan päälle joka päivä!

Ilmaston vuoksi on asuttava joukkoliikenne alueella kompaktissa ja energiatehokkaassa kämpässä ja liikkua julkisilla!

Vierailija
19/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO EI TASAN TULE! Sori huuto mut ottaa kiin veesti pattiin tollaset idiootit jotka luulee et toi köyhäily olis jotenkin ekologista! Tarvii auton, puita takkoihin, ym! Ja noi mörskät ei ole mitään energiatehokkaita! Ja usein ne on todella isoja, monta huonetta jopa! Ja sitten vielä saunotaan päälle joka päivä!

Ilmaston vuoksi on asuttava joukkoliikenne alueella kompaktissa ja energiatehokkaassa kämpässä ja liikkua julkisilla!

Tiesitkö, että pääkaupunkiseudulla asuvilla on Suomessa tutkitusti kaikkein suurin hiilijalanjälki? Pienin on Pohjois- ja Itä-Suomessa. Tähän on siis laskettu kotitalouksien päästöt, ei teollisuuden. Vaikka syrjässä autoillaan ja asutaan väljemmin, pk-seudulla kulutetaan huomattavasti enemmän, niin että ylitetään nuo maalaistenkin yleisesti paheksutut synnit.

Lisäksi pk-seudulla on yllättäen huomattavasti enemmän lämmitettyjä ja valaistuja neliöitä henkilöä kohden laskettuna, vaikka asutaan pienen pienissä asunnoissa. "Kaupunki on olohuoneeni" -ajattelu ei ole loppujen lopuksi kovin ekologista. Tarvitaan kauppakeskuksia, kahviloita, baareja, kuntosaleja ja muita vapaa-ajanviettopaikkoja ja lisäksi paljon edestakaista liikennettä pois kotoa ja takaisin (ei ne bussitkaan pyhällä hengellä kulje). Maalainen lähtee hiihtämään tai ajaa kotiinsa mahtuvalla kuntopyörällä kuntosalille lähtemisen sijaan, ja kutsuu ystäviä luokseen kahviloissa luuhaamisen sijaan. Maalainen pitää kotibileitä baari-iltojen sijaan. Maalla neliöt ovat hyvässä käytössä.

Vierailija
20/26 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei maanviljelijä, niin kyllä täällä böndellä on hyödyllistä tuntea maanviljelijöitä. Helpottaa kummasti lumitöissä, jätehuollossa jne.

Otetaan esimerkiksi polttopuiden teko, kyllä sitä puun saa johonkin kaatumaan ympyrän säteellä, mutta jos epävarmempi puunkaataaja, niin kannattaa suosiolla soittaa jollekin, jolla on pelit ja vehkeet. Kaivinkoneeseen kiinni energiakauha ja sillä on hyvä napsia puuta pätkiksi latvasta alaspäin. Polttopuupituuteen sitten omalla moottorisahalla.

Turvallista ja edullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän