Mitä ajatuksia herättää kun ammatissaan menestynyt 70 v jättää perinnöksi 10000 euroa?
Luin tällaisesta tapauksesta ja tuo summa oli mitä perillisille jäi. Ei muuta omaisuutta.
Kommentit (33)
Ajattelen, että nuorenapa meni, ei muuta.
Kusipää, erityisesti jos on itse perinyt suurehkon perinnön.
Itse mietin miten voi olka noin ettei tuon enempää ole saanut säästettyä.
Ajattelen että on käyttänyt rahat itselleen mielekkäisiin asioihin.
On ymmärtänyt käyttää rahojaan itseensä.
Ajattelisin että harkiten käyttänyt itse tai tosiaan lahjoittanut jo kenelle halusikin.
Omia rahojaan, hyvä kun tiesi noin hyvin mihin ne haluaa käyttää.
Ajattelisin että ei halunnut perijänsä elävän rahoillaan, vaan käytti rahansa jo eläessään siihen mihin halusi.
Tai sitten hänellä oli mahdollisesti elämänhallinta ongelma.
No eniten ihmettelisin sitä että mihin on saanut kaiken rahan käytettyä ilman että olisi jäänyt mitään kiinteää omaisuutta kuten asuntoa tai autoa tai muuta.
Ei kerinnyt käyttää kaikkia. Harmi. Nyt perilliset joutuvat riitelemään. Kun olisi yhden luksusloman ehtinyt ennen kuolemaansa tehdä, olisi asia ollut kunnossa.
Tänne ne kusiset perintörahat !!!11
Ajattelisin, että eipä papparaisella pysynyt rahat käsissä.
Käyttänyt rahaa itseensä tai ehkä hyväntekeväisyyteen.Tiedän tapauksen, joka jätti itseään läheiselle yhdistykselle melkoisen ison summan, koska perillisiä ei kiinnostanut edes käydä (täti-ihminen, ihan kiva). Kyllä suku sitten oli suuttunut, kun selvisi, ettei mitään jääkään. Ei edes rintaperillisiä, niin ei voi tapella.
Aika pienillä säästöillä on äijä lähtenyt eläkepäiville, joita ei sitten ehtinyt viettääkään kuin hetken. Mutta ilmeisesti eläkä oli niin suuri että muita tukiverkkoja ei tarvittu.
Onnittelut siitä että ehti kuluttaa koko omaisuutensa aika tarkasti ennen kuolemaansa.
Tajusi, että käärinliinoissa ei ole taskuja.
Minulle tulee mieleen se, että hän on ollut kenties kalliihkossa yksityisessä dementikkojen hoitokodissa useita vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuu hyvin opitimoitu kulutus
Hyvin optimoitu kulutus on miljoona euroa nettovelkaa.
Äijä nauttinut elämästä ja ehkä tiennyt lähdöstään?
Ei kai siinä mitään, jos asunto ja omaisuus on myyty tai annettu ennakkoperintönä jo etukäteen.