Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaaksi monirakkulaisista munasarjoista huolimatta?

Vierailija
18.01.2019 |

Olen 30-vuotias nainen, ja olemme mieheni kanssa jättäneet ehkäisyn pois esikoisen toivossa.

Lippu ei kuitenkaan ole kovin korkealla, sillä minulla on monirakkulaiset munasarjat (ei kuitenkaan diagnosoitu PCOS) sekä äärettömän epäsäännölliset menkat.

Olisiko vinkkejä raskaaksi tulemiseen näistä oireista huolimatta? Onko täällä naisia, jotka olisivat tulleet raskaaksi monirakkulaisista munasarjoista ja epäsäännöllisistä kuukautisista huolimatta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamalla vararengas pois vyötäröltä ja terveet elämäntavat. Erityisesti alkoholin käyttö piti yllä  PCOS:aa ja ylipainoa. Tupakoinnin lopettaminen. Liikunnan lisääminen. RASKAANA!

2. 

Vierailija
2/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttamalla vararengas pois vyötäröltä ja terveet elämäntavat. Erityisesti alkoholin käyttö piti yllä  PCOS:aa ja ylipainoa. Tupakoinnin lopettaminen. Liikunnan lisääminen. RASKAANA!

2. 

Kiitos vastauksesta!

Minä olen normaalipainoinen, en juo alkoholia ja tupakoinnin olen lopettanut, mutta liikunnan lisääminen olisi nyt tärkeää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minä olen normaalipainoinen ja vähän liikkuva, mutta pco-tyyppisistä munasarjoista ja gynekologin tuomiosta huolimatta tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta. Toivoa siis on. Onko sinulla muita pcos-oireita kuin pitkät kierrot ja monirakkulaiset munasarjat?

Vierailija
4/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Minä olen normaalipainoinen ja vähän liikkuva, mutta pco-tyyppisistä munasarjoista ja gynekologin tuomiosta huolimatta tulin raskaaksi ensimmäisestä kierrosta. Toivoa siis on. Onko sinulla muita pcos-oireita kuin pitkät kierrot ja monirakkulaiset munasarjat?

Ei muita PCOS-oireita, eikä varmaan siksi ole diagnosoitu.

Kuukautiset minulla on parin-kolmen kuukauden välein. Munasarjoissa ”reilusti rakkulaa”, tarkempaa arviota en ole saanut tai vielä pyytänyt.

Ap

Vierailija
5/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös monirakkulaiset, menkat tuli toooooodella harvoin ja epäsäännölisesti. Lääkäri sanoi kun olin saanut kol.e lasta, että suoranainen ihme, noilla munasarjoilla.

Tsemppiä.

Ei ole mitään taikakeinoa.

Vierailija
6/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terolut auttoi minua kiertoja tasaamalla. Kaksi raskautta alkoi sen avulla ja kolmas ihan luonnostaan ja yllättäen. Toivoa siis on.

Vierailija
7/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! 3 lasta ja olen myös 3 kertaa luovuttanut munasoluja. Jokainen raskaus alkoi tosi helposti. Ei ollenkaan mahdotonta siis!

Vierailija
8/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastanneille!

Käytittekö te monet vastanneet ja raskaaksi useastikin tulleet raskautta yrittäessänne ovulaatiotestejä vai menittekö ”hakuammunnalla”?

Ap

Vierailija
9/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi hoikka PCOS:aa sairastava parikymppinen nainen, ja itsellä raskaus alkoi vasta 1,5 vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen pakastealkion siirron jälkeen.

Mutta osalla onnistuu helpomminkin, esim vaikka pelkällä lääkityksellä ilman erityisempiö hoitoja. Eikä turhaan kannata etukäteen asioista murehtia, kokeilemalla teidänkin tilanne selviää. Tsemppiä!

Vierailija
10/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä auttaa, kahden ivf-lapsen jälkeen en uskonut tk-gyneä, joka totesi munasarjat normaaleiksi ja sain "vahinkolapsen" 36-vuotiaana.

Terveellisempää ruokaa ja paljon liikuntaa verrattuna nuoruusvuosien

Vierailija
11/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta. Sain vasta tokan lapsen jälkeen tietää monirakkulaisista munasarjoistani, vaikka kuukautiset ollu mitä sattuu 40-50 päivää esim. Mulla myös voimakasta karvankasvua takareisissä, siis ihan kuin säärissä, jos en ajais. No mutta siis, eka laps sai alkunsa 3kk, tokaa yritettiin pari kuukautta, yhdyntää joka toinen päivä läpi, kunnes tärppäsi. Kolmas sai alkunsa ekasta kierrosta. Olen normaalipainoinen kyllä ja paheita ei ole. Monilla ”meistä” on käsittääkseni ylipainoa.

Eli lapset saaneet alkunsa tosi helposti ja tiedänkin olevani onnekas. Toivoa on! Kaikki voi mennä normaalistikin!

Vierailija
12/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suositeltiin e-pillereitä raskaaksi tulemiseen. Luit oikein. Idea on siinä, että rakkulat vähenevät ja kohdun limakalvo pysyy normaalina, ja pillereiden lopettamisen jälkeen heti yrittämistä. Kaksi lasta.

Vierailija
13/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan jää liian pitkäksi aikaa yrittämään pitkien kiertojen kanssa, sillä voi olla että mahdollisuuksia raskauteen on silloin kohtuuttoman harvoin!

Itse epäilen että vuosikausien pillereillä oli jotain tekemistä sen kanssa, että ovulaatioita ei enää tullut niiden lopettamisen jälkeen, tai niitä oli äärimmäisen harvoin.

Minus eivät kevyemmät ovulaation aikaansaavat hoidot lopulta edes auttaneet, vaan lopulta tarvittiin ivf, jolla tulin raskaaksi.

Raskauden jälkeen kuukautiset ovat olleet säännölliset.

Jä täälläkin hoikka, tupakoimaton, alkoholia käyttämätön tapaus, eikä muita oireita kuten hirsutismia...

Vierailija
14/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle suositeltiin e-pillereitä raskaaksi tulemiseen. Luit oikein. Idea on siinä, että rakkulat vähenevät ja kohdun limakalvo pysyy normaalina, ja pillereiden lopettamisen jälkeen heti yrittämistä. Kaksi lasta.

Lisään vielä, että en tullut raskaaksi kierron puolivälissä vaan juuri ennen menkkoja.

Vierailija
15/16 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tk- lääkäriltä et saa apua, niin hakeudu suosiolla yksityiselle. Saat tarvittan lääkityksen ovulaation aikaan saamiseksi, ja pelkästään jo sekin voi auttaa. Itse raskauduin Terolutien avulla ensimmäisen kerran, toinen luomusti, mutta kolmatta ei ole kuulunut vuosiin erinäisistä hormoneista huolimatta. Ja riippumatta siitä, kenellä olen yksityisellä käynyt, niin aina olen apua saanut ja nopeasti, ei ole tarvinut odotella yhtään ylimääräistä.

Vierailija
16/16 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastanneille!

Käytittekö te monet vastanneet ja raskaaksi useastikin tulleet raskautta yrittäessänne ovulaatiotestejä vai menittekö ”hakuammunnalla”?

Ap

Ihan normijyystöllä mentiin 🤣🤣 ei mitään testereitä. Kaksi ekaa tulivat heti, kolmatta kesti ootella kaksi vuotta.