Stanan siperiakeli.
Olisin käynyt kylässä mutta eihän tuolla ulkona tarkene. Eikä ole sellaista sähköllä lämpenevää haalaria jolla tuolla ulkona voisi tareta.
Kommentit (6)
Mulla kuoli vanha koira viime keväänä ja tänä vuonna on pitkästä aikaa vuosi jolloin ulkona ei siis ole pakko olla melkein yhtään. Olen aina inhonnut talvea, mutta näinhän se on ihan siedettävää. Aamulla joutuu minuutin-pari ehkä olemaan ulkona kun menee autotallille ja krapaa lasit, sitten autolla töihin missä lämmin parkkihalli. Kauppaan aina paikkoihin joissa on lämmin parkkihalli myös. En ole lokakuun jälkeen käynyt ollenkaan ulkona kävelemässä, enkä mene ennen maaliskuuta.
Ei munkaan mielestä nyt niin kivin kylmä ole mutta me asutaan Tampereella eli ei kovin ylhäällä.
Just tänään mietin kun lasta vedin pulkassa että ihanaa kun on kunnon talvi! Viimeksi vuonna 2010-2011 vuonna oli näin paljon lunta talvella ja lapset pääsee hiihtämään ja luistelemaan.
Naama jäätyi alle 100 metrin matkalla. Pakkasta -17 ja tuulta sen verran että tuntuu paljon kylmemmältä.
Taas kerran mietin miksei ihmiset nuku talviunta tai horrosta.
Ap.
Minulla tuo kolmoishermo vähän temppuilee ja pakkanen ja tuuli on ihan kauheaa. Pitää vain vuorautua valtavalla paksulla kaulaliinalla joka peittää naamaakin. Ja kunnon pipo, toppavaatteet, villasukat ja paksut kengät. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuo kolmoishermo vähän temppuilee ja pakkanen ja tuuli on ihan kauheaa. Pitää vain vuorautua valtavalla paksulla kaulaliinalla joka peittää naamaakin. Ja kunnon pipo, toppavaatteet, villasukat ja paksut kengät. Näillä mennään.
Mulla on kaikki nuo ja tekniset alusvaatteet. Silti ei tarkene. Tuntuu että vuosi vuodelta pakkaset on aina vaan kylmempiä.
Eihän nyt ole siperiakeli, toivottavasti jää kokonaan väliin tänä talvena se viikkokausien 20-30 asteen mantereinen pakkanen. Tai käsivarressa näkyy olevan 22 astetta, sielläkö värjöttelet?