Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nyt? Miehen sukunimi ei sovi nimelleni, pitääkö minun vaihtaa nimeni että se sopii?

Vierailija
18.01.2019 |

Kaikki aina sanoo että keksikää vauvalle nimi joka sopii sukunimeenne, ei liian hienoa jos sukunimi on perus Lötjönen. No nyt mulla on se ongelma että mennään naimisiin ja haluan miehen sukunimen, mutta mulla on liian hieno nimi siihen..

Esim
Viveka Lötjönen

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä oma nimesi. Problem solved.

Vierailija
2/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä väliä sopiiko vai ei jos haluat miehen nimen?

Viveka ei kyllä ole yhtään Lötjöstä hienompi nimi joten varmaan kuvittelet sen omasikin vain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat Vivecan Liisakdi tai vastaavaksi.

Vierailija
4/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku sulla on saada miehen sukunimi jos se on jotain Lötjös luokkaa? Mutta jos välttämättä sen haluat niin voithan muuttaa etunimesi siihen sopivaksi. Liisa Lötjönen, Pirjo Putkonen jne

Vierailija
5/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannako se siellä pohtii? Vai Päivi von Hertzberg?

Vierailija
6/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko toinen nimesi paremmin uuden sukunimesi kanssa? Senhän voi ottaa käyttöön puhuttelunimeksi ilman mitään muodollisuuksia.

Vierailija
7/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se Sikanen.

Vierailija
8/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kokonaan uusi yhteinen sukunimi.

Vierailija
9/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs yhdistelmänimi? 

Vierailija
10/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aina sanoo että keksikää vauvalle nimi joka sopii sukunimeenne, ei liian hienoa jos sukunimi on perus Lötjönen. No nyt mulla on se ongelma että mennään naimisiin ja haluan miehen sukunimen, mutta mulla on liian hieno nimi siihen..

Esim

Viveka Lötjönen

Pidät nimesi. Miehen nimen ottamiselle on varsiin lyhyet perinteetkin, eihän siinä ole oikein mitään järkeä. Vaimoni halusi vaihtaa nimensä, mutta se johtui siitä että hän ei pitänyt sukunimestään. Suosittelin hänellekkin että pitäisi oman nimensä.

Vierailija
11/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on niin suuri ja monitahoinen, ettei siihen ole olemassa ratkaisua. Peru häät ja se yhteinen hautapaikka, siihen saakka, kunnes sulhasellasi on sopiva nimi.

Vierailija
12/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa kokonaan uusi yhteinen sukunimi.

Tuo on minusta vielä hullumpaa kuin miehen nimen ottaminen. Ainakin itsestä se tuntuu pelkästään erikoisuuden tavoittelulta tai sitten menneisyyden häivyttämiseltä. Jos jollakin on uniikki sukunimi, niin ensimmäisenä tulee mieleen että on vakavista rikoksista tuomittu ja haluaa salata sitä.

Vierailija
13/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entäs yhdistelmänimi? 

Nää on niijn kauheita. Ainoat tarkoitukset on korostaa olevansa naimisissa ja sen toisen voi sitten kivasti tiputtaa pois kun ero tulee. 

Vierailija
14/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti vähän ongelma jos olet itse Anu ja mies on Saukkonen. Rimmaisiko toinen etunimesi paremmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi