Academic work - kuinka pian hakemuksesta haastatteluun
Laitoin Academic workin kautta hakemuksen työpaikkaan, josta odottelen vastausta. Ilmoitus oli poistunut tänään, ja hakemukseni on käsiteltävänä. Kuinkahan pian voi odottaa yhteydenottoa?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Aloittavat haastatellut ennen kuin hakuaika loppuu. Ovat melko nopeita alle viikossa on omat tapaukset hoituneet.
Tarkoittaako tämä sitä, etteivät enää haastattele, vai onko mahikset vielä olemassa?
Mulla meni muutama päivä hakuajan päättymisestä kun soitettiin..
Olen hakenut Academic Workin töitä kolme kertaa. Kaksi kertaa on soitettu parin päivän sisällä hakemuksen jättämisestä ja kerran ei soittoa tullut.
Luultavasti ei koskaan. Samanlainen kuin muutki hyväksikäyttäjät eli eivät näe persoonaa. Palkkaavat pelkästään kavereitaan ja kusettavat heitäki, kuten kaikki vuokratyöfirmat. Sain oikeita töitä ihan muita kautta. Haistattakaa paskat näille hyväksikäyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ei koskaan. Samanlainen kuin muutki hyväksikäyttäjät eli eivät näe persoonaa. Palkkaavat pelkästään kavereitaan ja kusettavat heitäki, kuten kaikki vuokratyöfirmat. Sain oikeita töitä ihan muita kautta. Haistattakaa paskat näille hyväksikäyttäjille.
Ja paskat. Itse sain töitä Academicilta ilman mitään suhteita. Itse asiassa olin vasta muuttanut Stadiin, joten koko kaupungista en tuntenut juuri ketään. Olin vain hakijoista reippaasti paras kyseiseen työhön – sinä et, pahoittelut.
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: mulla meni n. viikko kahdella eri hakukerralla. Molemmilla kerroilla hakuaikaa oli vielä reilusti jäljellä.
Noissa puhelinhaastatteluissa tunnutaan kysyvän lähinnä vain niistä asioista, joista olen jo kertonut hakemuksessa. Miksi? Jotenkin tuntuu, että tarkoituksena on vain selvittää, osaako puhua puhelimessa itsevarmasti ja sulavasti. Vähänkin epävarmalta kuulostava tiputetaan jatkosta.
Mulle kyllä puhelinhaastattelun lopuksi tuli kutsu paikan päälle vaikka en kyllä ollut mitenkään megaitsevarma. Puhelu tuli yllättäen niin en ollut valmistautunut, ja vielä kesken työpäivän. Tuli väliin pari "öö":tä ja hermostunutta hihittelyäkin.
Riippuu ehkä alasta siis? Mulla ohjelmointi niin ehkä ei tarvinnut olla niin karismaattinen puhelimessa... :D
Iästä se riippuu. Onko teistä puhelun saaneista kukaan täyttänyt 25? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Iästä se riippuu. Onko teistä puhelun saaneista kukaan täyttänyt 25? Niinpä.
Sain kun olin 28 ja pääsin haastatteluunkin.
Olin 48 v kun pääsin haastatteluun ja sain jopa sen työpaikan
Seuraavana päivänä yleensä soitettu, viimeistään 3 päivän sisällä
32, puhelinhaastattelu tuli alle viikko hakemuksen lähettämisestä.
-tuo aiempi hihittävä ohjelmoija
Aloittavat haastatellut ennen kuin hakuaika loppuu. Ovat melko nopeita alle viikossa on omat tapaukset hoituneet.