Miksi ex-mies toitottaa erostamme kaikkialla???
Eli tilanne tämä: oltiin yhdessä yli 3 v. - aikaan mahtui "eroja", eli pahoja riitaantumisia, sit kumpikin mökötti omissa kodeissaan päiviä ja varmaan max. kaksi viikkoa, mut kaikki sukulaisetkin alkoivat olla jo ihan kypsyneitä siihen, että tämä on vaan meidän suhteen aaltoilua, ja me kaikki näkivät meidät "lovers forver" -parina. Hänellä takana kaksi pidempää suhdetta, itselläni avioliitto, ikää 43 ja 45, eli ei enää ihan teinejä.
No nyt sitten suhde ajautui varsinaiseen aallonpohjaan muutama kuukausi sitten, riitoja, ei-seksiä, haukkumisia, arvosteluita; yritin korjata tilannetta parisuhdeterapialla - kävinkin siellä kolme kertaa yksin. Silti en usko, että hänelläkään olisi ollut mitään säätöä kenenkään kanssa, kun oltiin yhdessä melkein 24/7, terapeutti sanoi, että kuulostaa läheisriippuvuudelta - no sitäpä sitä.
Nyt sitten viime aikoina hän alkoi puhua, että meidän suhde on nyt sitä, et ollaan kavereita. Ja toisina päivinä nimitti minua vaimoksi, riippuen siitä, millä tuulella oli (päihteet vahvasti mukana kuvioissa, ikävä kyllä). Nyt sitten reilu viikko sitten ilmoitti, että nyt on ero edessä, pakkasi loput kamansa ja häipyi. Laittoi sit vielä jotain meseviestejä, että tehdään sitten näin, kun minä en kerran suostu keskustelemaan. No, olin jo tuossa vaiheessa niin väsynyt, että ajattelin että olkoon. Mulla on ollut tapana, että kun jätän minkä tahansa säädön niin sen jälkeen en enää haikaile mitään. Nytkin yritän olla ajattelematta niitä upeita hetkiä, alun upeaa seksiä, yhteenkuuluvuutta - ja yritän ajatella, että hän on aivan muuttunut mies viime aikoina, ja en todellakaan halua koskea häneen pitkällä tikullakaan, jos on ollut jo jotain läheisyyttä jonkun muun kanssa.
Nyt minua on alkanut häiritsemään se, että hän toitottaa kuulemma (siskonsa kertoi) joka saumassa jokaiselle, että emme ole yhdessä. Poistanut kaikki yhteiset kuvat facesta, ja ei olla enää ystäviäkään. Minusta asia ei kuulu kenellekään. Itsekin kerroin vain hänen siskolleen ja yhdelle frendille silleen epäsuorasti. Jos joku kysyy multa vastaan luultavasti jotain et en tiedä tai muuta aihetta sivuavaa. Koska ihan oikeasti - minusta olisi vaan parempi, että mitä vähemmän ulkopuoliset näistä asioista tietää nii sen parempi.
Nyt oon alkanu miettiä, että miks helkkarissa hänellä on tarve toitottaa tuosta erosta, ja enhän minä tiedä mitä (valheitakin) hän kertoo. Aikaisemmin ollut hyvin vaitonainen suhteestamme, eikä hänellä ole muita läheisiä ystäviä kuin minä (tai siis oltiin myös toistemme bestikset). Joten kysynkin tällä palstalla, kun pystytte vastaamaan objektiivisesti, että miltä tuo teistä kuulostaa ja onko kokemuksia vastaavista tilanteista?
Siis mitä aktuaalista ittua sä oikein sönkötät? Jos te olette eronneet, niin te olette eronneet, eikä se ole mikään vale. Paljon oudompaa on tuo sun sönkötus, että emmä tiiä missä mennään silleen epäsuorasti.
Vaikea uskoa että kyseessä on todellinen tilanne tai aikuiset ihmiset.