Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat noussut paljonkin viimeisen kymmenen vuoden aikana?

Vierailija
17.01.2019 |

Luin jotain vanhoja keskusteluja vuosilta 2005-2008. Niissä oli hoitajien palkat jotain 1600-1800e ja jos ylsi edes 2400e/kk tuloihin, oli siinä ehdottoman jo kaikki mahdolliset lisät mukana. Siis järkyttävää?

Nyt vuonna 2019 on lähihoitajan PERUSpalkka n. 2200e/kk vähän päälle ja sairaanhoitajan PERUSpalkka 2500-2600e/kk tai mahdollisista henk.koht lisistä riippuen enemmänkin. Työterveyshoitaja voi saada 3 tonniakin ja sh ja lh saa jotain 2800-3600e vuorotyössä. Jos tekee paljon öitä, voi palkka alkaa nelosella.

Olen itse siis hoitoalalla ja menen ensimmäiseen sijaisuuteen ja oikeastaan vähän jopa hämmennyin siitä miten hyvä palkka minulla on, sijaisena.

Onko oikeasti joskus 10 vuotta sitten tienattu noin surkeasti? Kyllähän tässä on palkat noussut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muhun verrattuna sairaanhoitajat on köyhiä paskoja!

t. opettaja

Vierailija
2/3 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan monella alalla palkat noussut mukavasti mutta niin on pakolliset kulutkin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Pk-seudulla tosiaan hoitoalalla peruspalkka ilman mitään lisiä 2500e, Espoossa taitaa olla jo suurimmassa osassa paikkoja 2600e. Ja tuossa tosiaan ei yhtään mitään lisiä mukana.

Kuka hitto edes tekisi töitä 1700e palkalla? En minä ainakaan 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan