Silmät väsyvät ja kuivuvat töissä
Lisäksi tulee ihottumaa. Tietokoneen tuijotusta pölyisessä ympäristössä. Mikä avuksi? Olen kuin väsynyt särki.päivän päätteeksi..
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Kuivasilmäisyyteen silmätipat/suihke auttaa jonkin verran. Ja valojen tarkistus työpisteellä !
Pitää tuo valaistus pyytää katsomaan. Ei ole kuin joku vanha loisteputki katossa. Ap
Mulla ei auta mikään. En pysty tekemään näyttöpäätetuötä.
Kokeile silmätippoja ja silmälaseja, joissa on suojukset sivuillakin (pitävät paremmin kosteutta silmässä). 0en tiedä, mistä saisi tavallisiin silmälaseihin. Oon käyttänyt silmälasien päällä suojalaseja.
Sjögrenin syndrooman sivuilla voi olla vinkkejä kuivasilmäisyyteen
Minulla eivät silmätipat tehoa, mutta silmävoiteet auttavat paljon. Suosittelen etenkin VITA-POS-merkkistä A-vitamiinia sisältävää voidetta.
Muista pitää reilusti pieniä taukoja näytön tuijottamisesta. Silmälaseissa on hyvä olla blueblocker-pinnoite, joka nimensä mukaisesti blokkaa sinistä valoa. Sininen valo huijaa silmiä vähentäen räpyttelyä.
Mikäli ongelma on paha, käy silmälääkärissä. Sain itse aikanani silmälääkäriltä hyvät apuvälineet krooniseen kuivasilmäisyyteeni.
Tsemppiä, tiedän miten haastava vaiva on kyseessä.
Kuivasilmäisyyteen silmätipat/suihke auttaa jonkin verran. Ja valojen tarkistus työpisteellä !