avioero ilman ulkomaisen miehen osoitetta?
Onko kellään kokemusta tästä, pitäisi laittaa avioerohakemus ns tulille, ja eksä kieltäytyy antamasta osoitettaan. Sanoi lukeneensa muka jostain että käräjäoikeudelle kelpaa osoitteeksi sähköpostiosoite.
Kommentit (12)
Voi juma. Suomessa ei vissiin ole pakkoavioliittoja... miehesi maassa tod mahdollista. Pysy kaukana siitä, eron saa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät henkilötunnuksen niin se riittää. En tiennyt minäkään exän osoitetta kun eropaperit tein. Osoite ei ole välttämätön tieto.
Ah hällä ei ole suomalaista henkilötunnusta. Suomessa kyllä mentiin naimisiin sillä ajatuksella että aloitettaisiin yhteiselämä täällä mutta sitten kaikki meni pieleen. (On "valkoinen länsimaalainen" eli mistään Timbuktusta ei tarvitsisi kaivaa.)
Vierailija kirjoitti:
Voi juma. Suomessa ei vissiin ole pakkoavioliittoja... miehesi maassa tod mahdollista. Pysy kaukana siitä, eron saa varmasti.
Häh? Ei ole pakkoavioliittoja tuossa länsimaisessa maassa mistä hän on kotoisin. Haluaisin vain eron puolessa vuodessa enkä kahdessa vuodessa.
Ettekö voi mennä yhdessä jättämään sitä avioerohakemusta?
Jos puolison osoite on tuntematon, voi ilmoituksen avioeron vireille laittamisesta julkaista paikallisessa sanomalehdessä. Tämä riittää Suomessa maistraatille todisteeksi tiedoksiannosta. Näin minua neuvottiin vastaavassa tilanteessa. Ex-puolisoni yritti kiristää minua olemaan hakematta avioeroa panttaamalla osoitettaan. Kun kerroin maistraatin vastauksen, sain osoitteen. Hän valitsi mieluummin tämän kuin julkisen nöyryytyksen, mitä lehti-ilmoitus olisi hänelle ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö voi mennä yhdessä jättämään sitä avioerohakemusta?
Ei se suostu. Se on pistänyt kaikki liinat kiinni. Ja palannut siis sinne kotimaahansa. Suostuu lähettämään paperin mulle allekirjoitettuna ja pelkällä sähköpostiosoitteella ja puhelinnumerolla varustettuna. Mietin sitä että kelpaako tällainen jossa ei ole osoitetietoja (ulkomaille) eikä eksällä ole suom henkilötunnusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos puolison osoite on tuntematon, voi ilmoituksen avioeron vireille laittamisesta julkaista paikallisessa sanomalehdessä. Tämä riittää Suomessa maistraatille todisteeksi tiedoksiannosta. Näin minua neuvottiin vastaavassa tilanteessa. Ex-puolisoni yritti kiristää minua olemaan hakematta avioeroa panttaamalla osoitettaan. Kun kerroin maistraatin vastauksen, sain osoitteen. Hän valitsi mieluummin tämän kuin julkisen nöyryytyksen, mitä lehti-ilmoitus olisi hänelle ollut.
Aa okei! No voin kokeilla vielä tätä.
-Ap
Ap. Kysy lakimieheltä neuvoja. Esim. Oikeusaputoimisto. Tällä
palstalla arvaillaan ja pilkataan.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Kysy lakimieheltä neuvoja. Esim. Oikeusaputoimisto. Tällä
palstalla arvaillaan ja pilkataan.
Hyvä idea tuokin, kiitos vaan!
Jos tiedät henkilötunnuksen niin se riittää. En tiennyt minäkään exän osoitetta kun eropaperit tein. Osoite ei ole välttämätön tieto.