Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te vaaditte lapsilta kotona?

Vierailija
16.01.2019 |

Elän uusperheparisuhteessa, jossa meillä molemmilla vielä omat kodit. Molemmilla on myös lapsia. Koen raskaana arjessa, että ensin huolehdin oman kodin sisä- ja pihatyöt ja sitten tulen miehen luokse, jossa minua lähes joka kerta odottavat tiskit keittiön pöydällä, aamupalatarpeet ja roskat ruokapöydällä..jne. Meillä on miehen kanssa hyvin poikkeavat tavat siinä mitä lapsilta odotetaan ja vaaditaan. Lapsensa ovat kuitenkin jo isoja koululaisia, että hyvin kykenevät voisivat jälkensä siivota.
Mutta ei, mieheni sanoo, että hän haluaa lapsilla olevan aina kivaa. Eli juuri mitään ei vaadita tai esim. peliaikaa rajoiteta. Yritin tuostakin sanoa, että eiköhän yli neljän tunnin pelaamisen jälkeen ole aika siirtyä muihin leikkeihin ja on huolestuttavaa jos ala-aste ikäinen menee vessaan kännykkää tuijottaen.
Olen yrittänyt selittää, että yhtälailla työpaikoilla kukin hoitaa omat tiskinsä ja roskansa eikä kouluissakaan ole pöydistä astioiden siivoojaa. Olen yrittänyt myös herättää miettimään kenelle lasten yleinen tapakasvatus kuuluu? Hänelle, äidille vai koululle. Vai meidän ollessa yhdessä vain minulle?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei kuulu miehen lasten kasvatus ja muut asiat, etenkään kun ette asu edes yhdessä.

Vierailija
2/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla yhdessä, suosittelen heti alkuun perheterapiaa. Siellä ulkopuolinen ihminen osaa kertoa kuinka parhaiten ratkaisette nuo eroavaisuudet kasvatusnäkemyksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen vaadin lisää olutta ja nettiaikaa.

Vierailija
4/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kasvata miehen lapsia varsinkaan jos ette asu yhdessä. Äläkä miestä.

Hoidat omassa kodissa omalla tavalla ja toisessa paikassa olet "kylässä". Anna heidän hoitaa omalla tavallaan.

Vierailija
5/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidat omassa kodissa omalla tavalla ja toisessa paikassa olet "kylässä". Anna heidän hoitaa omalla tavallaan.

Tuollaista suhdetta kutsutaan hengailuksi. Jotta uusperhe toimii yhteenmuuton koittaesa ja vältytään karikoilta, tulee sopia yhteiset säännöt ja tavat miten kotona hommat sujuvat.

Vierailija
6/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista suhdetta kutsutaan hengailuksi. Jotta uusperhe toimii yhteenmuuton koittaesa ja vältytään karikoilta, tulee sopia yhteiset säännöt ja tavat miten kotona hommat sujuvat.

No mutta ethän sä toisen kotiin voi mennä määräämään. Mun pää hajois, jos joku tulis sanelemaan miten kotonani toimin ja lapsiani kasvatan. Ja lapsilla se pää vasta hajoiskin!

Vierailija
7/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ap ole yrittänyt mitään sopia vaan menee kyläilemään toisten kotiin ja määräilee ja kertoo omia käsityksiään kasvatuksesta.

Vierailija
8/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaan kylmästi jätät siivoamatta. Mitä siitä seuraa? Elääkö miehesi sittensotkussa ?

Vierailija
9/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta ethän sä toisen kotiin voi mennä määräämään. Mun pää hajois, jos joku tulis sanelemaan miten kotonani toimin ja lapsiani kasvatan. Ja lapsilla se pää vasta hajoiskin!

No ei niinkään ole reilua olettaa, että saa elää kuin pellossa ja puolisonsa tulee siivoamaan toisten jäljet aina.

Vierailija
10/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lepsu äitee päivää. En jaksa nipottaa. Tiedän että lapset osaavat kyllä siivota, kun ovat sitäkin joskus tehneet, mutta eivät priorisoi sitä kovinkaan korkealle. Itse keräilen sitten astioita ja likaisia vaatteita huoneista ja vien tiskikoneeseen. Toinen adhd saa tuskin edes takkiaan naulakkoon sisään tullessaan joten vähin äänin noikin senkin, siitä ohikulkiessani.

Eivätköhän hekin sitten aikanaan saa siivota muidenkin edestä, kun perheellisiä ovat, mitä näistä.

Vierailija
11/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vaan kylmästi jätät siivoamatta. Mitä siitä seuraa? Elääkö miehesi sittensotkussa ?

Itse tekisin juuri noin. Ei ole tapana siivoilla muiden kotona muutenkaan, joten miksi siivoaisin miehen kotonakaan.

Vierailija
12/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niinkään ole reilua olettaa, että saa elää kuin pellossa ja puolisonsa tulee siivoamaan toisten jäljet aina.

Olettaako joku sitä? Vai olisko kyseessä sellainen, että muijan mielestä pitää vaan olla tietyllä tavalla. Ja jos ei ole, hän marttyyrimaisesti tekee sitten itse.

Epäilen, ettei tuo mies odota naisen tulevan siivoamaan. Eiköhän ole ennenkuin osannut itse.

Vierailija
13/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyishän noista käytännöistä päästä yhteisymmärrykseen, jos perheet jossain vaiheessa muuttavat yhteen.

Vierailija
14/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin kuria ja herran nuhdetta. Meillä ei kakarat hypi silmille!

Vierailija
15/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt mielessä esim. keskustella sen miehen kanssa asiasta? Ihan silleen rakentavasti niin kuin aikuiset ihmiset.

Vierailija
16/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooko sun omat lapset kaikki jälkensä?

Onko miehen kotona kaikki sotkut lasten jälkiä vai kenties myös miehen?

Vierailija
17/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka olettaa? Vai onko ap vain ihan itse ottanut tämän taakan harteilleen? Jos talon asukkaita ei itseään kiinnosta, miksi jonkun sellaisen joka ei edes asu samassa huushollissa pitäisi siivota?

Äkkiähän voisi käydä myös niin, että mahdollinen yhteiselo sitten myöhemmin on pelkkää tappelua ja säätämistä, jos näin isoista asioista ollaan aivan eri mieltä.

Vierailija
18/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni eivät asu palvelutalossa, joten vaadin heitä osallistumaan kotitöihin ikätasonsa mukaisella tavalla. 2-vuotias laittaa lelut koriin, 6-vuotias pyyhkii keittiönpöydän, 15-vuotias imuroi jne. Toisten ihmisten lastenkasvatukseen en puutu.

Vierailija
19/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan otsikon kysymykseen: Kyllä, jokainen lapsi on opetettu siivoamaan jälkensä.

Vierailija
20/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Miten miehen ja lasten kodissa kotityöt odottavat SINUA? Et kai sinä siellä ala heti huushollaamaan? Mies hoitaa, jos ei halua lastensa tekevän mitään, piste. Ei varmaan kannata ihan heti tuon miehen kanssa alkaa suunnittelemaan yhteenmuuttoa...