Menee järki uuteen työkaveriin! "Isäntä sitä ja isäntä tätä..."
Työkaveri jauhaa tauotta miehestään ja lapsistaan yms. henkkoht. asioista, jotka ei työpaikalle kuulu. Kaikki lasten vessa-asioista "isännän" syömätapoihin. Ihan sama onko mulla tai muilla työkavereilla tekemistä silloin vai ei. Kiva yrittää keskittyä kun toinen jauhaa vieressä. Miksi, oi miksi?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja syömätapoja jauhetaan täälläkin ja olet täällä silti. Nyt valitat työkaverin puhesta tänne, miksi, oi miksi?
Se on työaikaa, tämä vapaa-aikaa. On pikkuisen eri asia avautua netissä kuin töissä ihmiselle, jonka olet vasta tavannut.
Luulisi toi sun trollaaminen käyvän työstä.
Työadiat työpaikalla, kotiasiat kotona. Jos ystävystyt työkaverin kanssa, puhukaa omista asioistanne vapaa-ajalla.
Uskokaa, voitte itsekin paremmin. Jos menee huonosti yksityiselämässä, on töissä vastassa kysymyksiä, kommentteja, ihmettelyä, jos olet ollut liian avoin.
Näyttäkää mulle työpaikka, tai siis, työyhteisö, jossa ei TARVI jutella yksityisasioista ollakseen "sopeutunut ja pidetty." Tuo työkaveri on nykyajan normi ja HYVÄ TYYPPI.
Vierailija kirjoitti:
Näyttäkää mulle työpaikka, tai siis, työyhteisö, jossa ei TARVI jutella yksityisasioista ollakseen "sopeutunut ja pidetty." Tuo työkaveri on nykyajan normi ja HYVÄ TYYPPI.
Taitolaji. Riittävästi muttei liikaa.
Miten te mammat saatte tehtyä joka asiasta ongelman? En oikein ymmärrä että miksi vellotte paskassa, aina vain uudestaan ja uudestaan. Monet asiat on parempi vain hyväksiä kun jäädä märehtimään kuinka epäreilua on elämä, tai miksi joku kertoo itsestään enemmän ja mielestäni väärillä sanoilla.
Mun yks kaveri puhuu hallituksesta.
Kun vaikka sovitaan aikaa kahveille tms. Toteaa aina että pitää ensin kysyä hallitukselta. 🤮
Jos se arvostelee miehensä tapoja niin tokaise tietävän näköisenä: "mutta onneks se on sentään hyvä sängyssä".
Vierailija kirjoitti:
Avokonttorissa yhtä helvettiä kun eräs perheenisä istuu vieressäni ja joka aamu ja iltapäivä soittaa kolmelle lapselle/nuorelle erikseen ja tarkistaa onko reput pakattu, onko syöty, oliko koulussa kivaa... Hauskaahan se on, että on huolehtiva isä, mutta tohon soittorumbaan menee lähes tunti päivässä. Vaimonsa on sellaisessa työssä, missä ei voi vapaasti soitlla.
Kuuluisko se soittelu sitten enemmän vaimolle?
Vierailija kirjoitti:
Mun yks kaveri puhuu hallituksesta.
Kun vaikka sovitaan aikaa kahveille tms. Toteaa aina että pitää ensin kysyä hallitukselta. 🤮
Ihan parasta! Eräs vanhempi mies kutsuu vaimoaan vanhaksi vahtihaukaksi 😂. Ei ole tainnut mies päästä poikien reissuille.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri jauhaa tauotta miehestään ja lapsistaan yms. henkkoht. asioista, jotka ei työpaikalle kuulu. Kaikki lasten vessa-asioista "isännän" syömätapoihin. Ihan sama onko mulla tai muilla työkavereilla tekemistä silloin vai ei. Kiva yrittää keskittyä kun toinen jauhaa vieressä. Miksi, oi miksi?
Miksi, oi miksi? 🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Minun pappaani muuten kutsutaan aina isännäksi ja mummoa emännäksi :D Miksi se noin ärsyttää?
Minä taas olen aina kokenut olevani nimenomaan isäntä, jos nyt jompaa kumpaa noista olen. Ja olen nainen. Isännyyteen liittyy positiivisempia mielikuvia.
Isäntä ja emäntä ovat arvonimiä, eivätkä kaikki ole niiden arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jokainen höpöttää miehistään, vaimoistaan, lapsistaan, lemmikeistään jne ja silti tulee työt tehtyä sujuvasti. Lisäksi on erinomainen työilmapiiri.
Riippuu työstä. Joissakin pitää keskittyä. Minusta nuo aiheet kuuluvat kahvihuoneeseen. En käsitä, miten joku kehtaa soitella yksityispuheluja avokonttorissa tai useamman hengen työhuoneessa. Yhdessä 7 hengen työtilassa yksi tyyppi kommentoi ääneen säännöllisesti saamiaan sähköposteja. Puuttuuko jokin alkeellisin empatiakyky? Ellei ystävällinen huomautus, tai kaksi, riitä, niin ehdottomasti esimiehen asia.
Hulvatonta! Mene sanomaan miehen vaimolle että pysyy kotona ja hoitaa puhelut.
Meidän talolla on emäntä ja isäntä. Minä olen se emäntä, ja mieheni isäntä. Talon isäntä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miksi naiset muutenkin puhuvat isännästä? Onko niillä jotain kinkyjä taipumuksia?
Jos ei oikeasti omista maata ja ole maanviljelijä niin isännäksi nimittäminen on niin mautonta!
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vaihtovuotena tollanen kämppis. Oli niin itsekeskeinen että puhui kokoajan omista asioistaan mm. mitä liikkeitä teki kuntosalilla, miten paljon on paino noussut viimeisen viikon aikana (lihaksien takia), miten hän sitä ja hän tätä. EI edes auttanut jos oli korvalaput korvilla ja opiskeli alkoi siltikin höpöttää omista asioistaan. Ymmärrän tuskasi on kyllä rasittavin ihmistyyppi joka on olemassa.
Niin, ennemmin käyttäisin vapaa-aikani mukavasti. Tässä hyvä linkki toisesta ketjusta https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva_olo/terveys/asiantuntijat_taman_…