Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs nää i have not had food for many days to eat kerjäläiset oikein ovat?

Vierailija
16.01.2019 |

Sitten kun kysyn miksei valtio auta heitä niin eipä tule vastausta.

Aika tolaltaan vaikuttavat olevan joten joku hätä niillä kai on. Enpä kuitenkaan anna senttiäkään jos eivät pysty selittämään miten ovat joutuneet tuohon tilanteeseen. Joku hk:n pizza kun maksaa jotain 80 senttiä.

Jotkut niistä osaavat myös suomea.

Ja siis ostareissa, metroasemalla niihin törmää.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtio näitä auta, koska ovat joko EU-kansalaisia jotka on täällä turisti-(=kerjäys-)matkalla, tai sitten laittomia maassaolijoita. Suurin osa taitaa olla näitä romanialaisia ja vastaavia jotka kyllä saavat sinänsä täällä laillisesti EU-kansalaisina olla, mutta Suomen valtion ei toki tarvitse turisteja mitenkään elättää.

Itse annan joskus hyvin satunnaisesti näille rahaa, jos on oikeasti sen näköinen että on hätä eikä ole näitä vakikerjäläisiä joita näkee koko ajan. Lisäksi ainakin Helsingissä jo aseman seudulla liiikkuu, niin nämä romanikerjäläiset on kyllä niitä kohteliaimpia, siellä liikuu ihan kotoperäisiä vakkareita jokunen jotka ovat todella superärsyttäviä.

Esim. vanhempi nainen joka metroasemalta tulijoille alkaa valittaa tarinaa miten ei pääse kotiin kun tarvitsisi metrolipun hinnan. No, minäpä ekan kerran menin vipuun, kun ei vaikuttanut juopolta tms edes. No mitä hän sitten: "No, anna lisää! Minä näin että sulla on siellä enemmänkin rahaa!" Totesin että siihen kuuluu sanoa kiitos jos joku antaa sinulle lipun hinnan eikä vaatia lisää. Tämä jäi jänkkäämään ja lopulta siihen tuli toinen kotoperäinen kerjäläinen, rastatukkainen nuorempi mies myös, joka taas oli suojelevinaan minua tältä tunkeilevalta naiseltta ja sitten pyysi itse rahaa sillä perusteella kun hän ei ole sekaisin eikä juovuksissa.

Vierailija
4/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri tullut töistä ja olin saanut työsuhde-etuna patongin, jota en ollut jaksanut syödä. Annoin patongin niin työnsi käden että rahaaa.

Eli ei ole nälkäisiä ainakaan.

Vierailija
5/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa ne kerää Romanian rikollispampuille. miten joku ei tästä ole vielä kuullut vuonna 2019??????

Vierailija
6/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niille vaikka joku euron tölkki hernaria jos kerran on pokkaa esittää todella nälkäistä(eivät ole), mutta älä koskaan ikinä anna noille penniäkään rahaa.

Vierailija
7/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään nimessä antako näille mitään (jos pakko antaa, niin ruokaa voi tarjota muttei se yleensä kelpaa)! Rikollisliigojen kätyreitä nämä ovat.

Vierailija
8/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseman seutua pitäisi kyllä puhdistaa ihan kunnolla näistä ilmiöistä. Todella vastenmielistä kulkea joka päivä työmatkalla alueen läpi, kun siellä pyörii kaikki kerjäläiset, pulsut, narkomaanit ja joukko muita joutilaita jotka kusevat, paskovat, oksentavat ja vuotavat sinne verta ja levittävät neulojaan. Sitten feissarit päälle. Ihme ettei tähän ole puututtu. Poliisiauto on välillä paikalla mutta mitään eivät tee.

Vierailija
9/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseman seutua pitäisi kyllä puhdistaa ihan kunnolla näistä ilmiöistä. Todella vastenmielistä kulkea joka päivä työmatkalla alueen läpi, kun siellä pyörii kaikki kerjäläiset, pulsut, narkomaanit ja joukko muita joutilaita jotka kusevat, paskovat, oksentavat ja vuotavat sinne verta ja levittävät neulojaan. Sitten feissarit päälle. Ihme ettei tähän ole puututtu. Poliisiauto on välillä paikalla mutta mitään eivät tee.

Helsingin päärautatieaseman siis, täsmennän.

Vierailija
10/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun kysyn miksei valtio auta heitä niin eipä tule vastausta.

Aika tolaltaan vaikuttavat olevan joten joku hätä niillä kai on. Enpä kuitenkaan anna senttiäkään jos eivät pysty selittämään miten ovat joutuneet tuohon tilanteeseen. Joku hk:n pizza kun maksaa jotain 80 senttiä.

Jotkut niistä osaavat myös suomea.

Ja siis ostareissa, metroasemalla niihin törmää.

Olen ihmetellyt etteivät käy kalassa kun itse käyn. Kerran nämä romanialaiset tulivat zekkaamaan hietsussa pulloja ja jäivät hetkeksi katselmaan kun kalastin ahvenia. Ei ole kuitenkaan heitä kalastamassa näkynyt. Ehkä pyörävarkauksilla ja kerjäämällä saa paremmin. 

Vierailija
11/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää rahaa antako, ruoka heille ei kelpaa, joten eivät ole nälkäisiä oikeasti. Tai toki joku voi olla "oikea" kerjäläinen, mutta näitä on varmaan 1/1000.

Vierailija
12/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei Suomessa muita tuollaisia paikkoja olekaan :D

Onneksi en enää asu Hellsingissä.

Helsingin huumeongelma on niin laaja että mielestäni huumeet pitäisi dekriminalisoida aluksi Helsingissä ja sitten muualla.

On ihan älytöntä kun resurssit ei käytännössä riitä narkomaanien pidättelyyn, niin voisihan sen ihan julkisesti julkaista että nyt ne huumeet on sitten dekriminalisoitu.

Sitähän se on nyt käytännössä jo. Kohdataan asia rehellisesti sellaisena kuin se on jo.

Vierailija
13/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omin silmin Tampereella nähnyt kun näiden pomo tuo aamulla ja jakaa näille paikat mukin kans. Ruokaa on monet näille tuonu, mutta ei ole kelvannut(myös minä kerran koemielessä) rahaa tarvii tälle mafiapomolle hankkia ja matkakin maksaa niin omille ei varmaan pääse. Naisia paritetaan, kaupoissa kiertävät esim. kemppariosastolla tyhjän laukun kanssa ja varastaa. Älkää mitään näille antako. Ryöstävät vanhuksia. Asia mitä valtio vlisi tehdä omisi lopettaa tämä, mutta eihän semmosta voi...

Vierailija
14/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna rahaa, toivon että huomaavat, että Suomi ei ole heitä varten ja painuvat helvettiin täältä.

Vierailija
15/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei Suomessa muita tuollaisia paikkoja olekaan :D

Onneksi en enää asu Hellsingissä.

Helsingin huumeongelma on niin laaja että mielestäni huumeet pitäisi dekriminalisoida aluksi Helsingissä ja sitten muualla.

On ihan älytöntä kun resurssit ei käytännössä riitä narkomaanien pidättelyyn, niin voisihan sen ihan julkisesti julkaista että nyt ne huumeet on sitten dekriminalisoitu.

Sitähän se on nyt käytännössä jo. Kohdataan asia rehellisesti sellaisena kuin se on jo.

No käytännössähän näin on tehtykin. Aseman ja Kaivopihan alueella käydään keskellä kirkasta päivää ihan avointa pillerikauppaa, johon ei puututa mitenkään. Sieltä saisi poliisi halutessaan kiinni joukon myyjiä ja hallussapitäjiä. 

Vierailija
16/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajatarkistukset pitäisi saada. Tunnetut rikolliset eivät ainakaan pääsisi toista kertaa suomeen yrittämään sikailujaan. Samoin jokin EUn sisäinen yhtenäinen rikosrekisteri voisi olla mikä estäisi raskaan sarjan rikollisten rajojen ylittelyt.

Mutta eihän meidän hallitus saa hevon persettäkään aikaiseksi mitään suomalaisten etujen eteen...

Vierailija
17/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse välttelen koko asemaa. Tosi masentavaa että sielä pyörii kaikki ongelmaiset.

Etenkin lasten kanssa on hirveän rasittavaa olla ja odotella junaa.

Viimeksi joku yritti tarttua matkalaukkuuni ja ei edes hampurilaisravintolassa saanut rauhaa syödä, kun pöytään tungeksi päihtynyt kerjääjä.

Heitin hädissäni 2e ja lähti pois. Taustalla näkyi laihoja narkkareita pihalla käyskentelemässä.

Hyvin ahdistavaa.

Enkä edes kannata että näitä ihmispoloja pidätetään vaan löytyisikö jotain muuta ratkaisua.

Miksi sielä asemalla pitää narkkailla, kun asema on matkustelua varten.

Huumeet voisi laillistaa omiin kauppoihinsa niin ei tarvitse tavalliten ihmisten katsella sitä asiaan kuulumattomalla alueella.

Joku alkon tyylinen ratkaisu josta saisi verotkin kerättyä pois.

Nythän koko toimimaton paketti menee veronmaksajien maksettavaksi ja rahat valuu rikollisliigoille.

Vierailija
18/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heistä oli dokumentti pari vuotta sitten, ovat ammattikerjäläisiä. Kuvasivat heitä kodeissaan niin heillä on tv:t ja pelit.

Vierailija
19/19 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää rahaa antako, ruoka heille ei kelpaa, joten eivät ole nälkäisiä oikeasti. Tai toki joku voi olla "oikea" kerjäläinen, mutta näitä on varmaan 1/1000.

Minä ajattelen niin, että ne kerjääjät nimenomaan ovat oikeita kerjäläisiä , ja heillä menee huonosti. Valitettavasti vain rahat viedään pomoille heidän kupeistaan, joten ei sitä yksilöä pysty auttamaan, ellei häntä saa irroitettua liigan valvonnasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi