Montako päivää olet viettänyt ilman ihmiskontakteja yksin?
Mulla jo kolmas päivä, ei ole ketään kelle puhua tai soittaa
Kommentit (33)
Lasketaanko kaupan kassat?
Jos lasketaan niin 14pv, jos ei lasketa niin 10kk.
11 päivää metsässä. Sitten oli pakko lähteä kylälle, että näkee ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko kaupan kassat?
Jos lasketaan niin 14pv, jos ei lasketa niin 10kk.
Omasta vapaasta tahdostako olet ollut vai pakosta
Useita päiviäiä tosin kaupan ja apteeksn henkilökuntaa olen tervehtinyt
Viisi viikkoa olin mökillä. Kaupassa kävin ostamassa vettä kerran pari viikossa, mutta "päivää" ja "kiitos" eivät mielestäni ole ihmiskontakteja.
Nyt työttömänä kaupungissa menee helposti viikko tai kaksi ilman mitään kontaktia muihin, silloinkin kaupanmyyjät ovat pysyvintä seuraa. Olen joskus miettinyt, kauanko voisin maata kuolleena kotonani, ennen kuin joku tulisi tutkimaan tilannetta. Todennäköisesti 3-4 viikkoa.
No jos kaupan kassaa ei lasketa niin ainakin yli kuukauden. Se alkaa olla jo liian pitkä aika, sen sijaan viikko tai kaksi menee ihan mukavasti yksin ilman että edes kaipaa ihmisiä.
Tämä oli kysymys, joka pysäytti miettimään, etten välttämättä koskaan. Ehkä yhden päivän, jos olen ollu kipeenä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Viisi viikkoa olin mökillä. Kaupassa kävin ostamassa vettä kerran pari viikossa, mutta "päivää" ja "kiitos" eivät mielestäni ole ihmiskontakteja.
Nyt työttömänä kaupungissa menee helposti viikko tai kaksi ilman mitään kontaktia muihin, silloinkin kaupanmyyjät ovat pysyvintä seuraa. Olen joskus miettinyt, kauanko voisin maata kuolleena kotonani, ennen kuin joku tulisi tutkimaan tilannetta. Todennäköisesti 3-4 viikkoa.
Sama täällä, kaupungissa ei välitetä naapureistaan, rauhassa saa olla vaikka kuukausi tolkulla.
Käyn kaupassa pari kertaa viikossa ja minulla on kyllä kumppani mutta kommunikoimme vain joitakin minuutteja päivässä. Mutta muuten en puhu kenenkään kanssa enkä tapaa ketään. Erakkomainen olen mutta jos löytyisi samanhenkinen ystävä niin toki olisi mukava joskus jutella. Ei ole ketään kenen kanssa jakaa mitään asioita mistään. Kumppania ei löpinäni kiinnosta. Näin on jatkunut jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli kysymys, joka pysäytti miettimään, etten välttämättä koskaan. Ehkä yhden päivän, jos olen ollu kipeenä kotona.
Hyvä että pysäytti, et varmaan tiedä yksinäisyydestä mitään
Jäin miettimään vastauksia. Tarkoittaako "ilman ihmiskontakteja" myös ilman sosiaalista mediaa?
Hmm.. Varmaan vuorokauden. Jos viestittely kavereiden/kumppanin kanssa lasketaan kontaktiksi niin en sitäkään
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään vastauksia. Tarkoittaako "ilman ihmiskontakteja" myös ilman sosiaalista mediaa?
Niin voihan sosiaalisen median välitykselläkin olla ihmisiin kontakteissa.
Jonkun viikon verran mökillä ihan omasta halustani. Eipä tuo muuten onnistu, mutta ei minua viikko tai kaksi omissa oloissani häiritse. Tietysti seurakin on mukavaa, molempia on kiva olla sillai sopivasti.
Vuosia, vuosia. Toki kun kaupassa käy, niin onhan siinä kontakti ja naapurit tervehdin.
Olen ollut 100päivää niin muutamaan otteeseen että en ole soittanut kenellekkään eikä ketään ole soittanut minulle varsinaisesti tai lähettänyt viestiä. Kaupassa olen käynyt ja harrastamassa liikuntaa. Ei niin vaikeaa. Välillä pohdin yksinäisten ajankohtien jälkeen että olisi pitänyt olla kauemmin yksin.
voi olla yksin vaikka kuinka kauan kärsimättä siitä yhtään tai muuttumatta epäsosiaaliseksi. Se on että on omillaan ja pärjää.
Viikkoja/kuukausia